Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Ik zit momenteel sterk te twijfelen tussen twee laptops. De ene is van Dell (typenummer heeft geen zin vanwege de samenstelling), en de andere de van mij al eerder genoemde Ferrari Acer 5002. De Dell heeft een Intel Duo Core processor van 2.0Ghz en de Acer heeft een AMD Duo Core van 1.6Ghz. De rest van de specs op beide LT's zijn vrijwel gelijk. Op beide laptops wil ik Windows Vista Ultimate draaien. M'n pa vind dat ik de Dell moet nemen vanwege de snellere processor, maar ik vind de Acer dertig keer mooier en hij heeft bluetooth en een HDMI-uitgang waar ik gebruik van wil maken.

    Scheelt die 0.4Ghz aan processor snelheid echt veel (en dan bedoel ik: duurt het 30 seconden langer voordat hij opgestart is en dat soort dingen?) of merk ik er vrij weinig van. Zoals gezegd hoef ik niet de nieuwste games te draaien op het hoogste niveau, maar gaat het er puur om of de laptop Vista Ultimate 'met gemak' kan draaien. De Acer is een stuk duurder, maar geld speelt hierbij geen rol. Khoop dat iemand hier antwoord op weet...
     
  3. JDH

    JDH Born to Rock

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
  4. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een goede site voor laptoptassen?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    www.conrad.nl

    Heb 2 weken geleden bij de Lidl een mooie schoudertas gekocht voor € 19,99
    Eigenlijk bedoelt voor een 15" laptop , maar mijn 17" past er ook in.

    Mooie stevige tas en veel opberg mogelijkheden.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hangt er van af. Wat wil je er mee gaan doen?
    Is het een school laptop (Office etc) of wil je er ook mee gamen?

    Nee die 0.4ghz scheelt niet veel, mits je een beetje normaal er mee om gaat natuurlijk (niet te veel rommel erop zetten).
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ok. Ik ben me nu wat meer aan het verdiepen in de processoren, en ik zie ook dat de Dell met die 2.0Ghz 4 MB L2-Cache geheugen heeft, en de Acer met 1.60Ghz maar 528 KB L2-Cache geheugen... Ligt dat aan het verschil tussen AMD en Intel... of is de Intel op dat gebied echt 8 keer sneller :eek: ?

    Het gaat trouwens om de:
    Intel® Core™2 Duo T7300 en de AMD Turion™ 64 X2 Dual-Core TL-50

    Begin nou toch een beetje te twijfelen over de Acer. Maar het kan ook zijn dat de Intel heel goed is en de AMD gewoon goed, in plaats van wat ik denk: de Intel gewoon goed en de AMD slecht. Of is het toch weinig verschil?

    Ohh man... computers :D
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb alleen even een vraagje, op mijn laptop (Packard Hell EasyNote, met XP Home) heb ik een probleem met de toetsen. Als ik bijvoorbeeld een @ wil hebben en dus op die toets druk krijg ik een ` en als ik deze wil hebben ( moet ik shift & 8 indrukken. Dit is behoorlijk zuigend dus ergens moeten die knoppen niet goed staan, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
     
  9. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ram eens op Alt+Shift, dat zou moeten werken (dat verandert je toetsenbord-instelling naar internationaal, heb je kennelijk per ongeluk ingedrukt).
     
  10. JDH

    JDH Born to Rock

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Damn, was net even gaan kijken voor een laptop tas voor mijn 17" laptop. Maar Ik zag bijna alleen maar tassen voor 15" laptops. De enige tas die er lag voor 17" koste ook al meteen 55 euro. =(

    Nu lees ik echter op de vorige pagina dat iemand zijn 17" laptop in een tas voor een 15" laptop heeft gestopt. Is dat een uitzondering op de regel, of kan ik me net zo goed een 15" tas kopen?
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    waar ben je heen gegaan? ik vroeg bij de dixons of ik ff een vergelijkbare laptop mocht passen in de tas.....
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ah bedankt, het is gelukt! :) Stond idd op de verkeerde land instelling.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook heel veel geluk gehad.
    Het speciale vak voor de laptop was natuurlijk wel te klein.
    Maar in de andere vakken paste de 17" precies.
     
  15. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben bij de MediaMarkt geweest.

    Ik kijk net even op de site die je gaf. En ik zag daar een tas staan voor 20 euro. Ik denk dat ik deze gewoon bestel. Hij is speciaal voor een 17" laptop:)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2007
  16. JeePee

    JeePee Guest

    De knoop is door gehakt :D

    [​IMG]


    Notebook: Dell Vostro 15.4" Widescreen
    CPU: Intel Core 2 Duo 2.2Ghz 4MB L2 Cache
    GPU: nVidia 8600M GT 256MB met DX10 ondersteuning
    HDD: 160GB @ 7200rpm
    Scherm: True Life 1440x900
    Prijs: 1.650,- Euro (inc. 1j biermors en val garantie)
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Kun je voor diep rijs niet beter een minstens zo goede Macbook halen?
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Kan... Heb alleen geen zin om me aan te moeten passen aan een nieuw OS en ik wil ook vlekkeloos communiceren met andere windows PC's. Ik heb al zoveel moeite met het instaleren van dingen... ik snap nu eindelijk hoe windows werkt :+ Nee, heb nooit problemen met windows gehad, dus waarom overstappen?
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1650 euro vind ik nog wel wat voor een laptop met die specs maar nu is het al te laat.

    Maarja, nu heb je wel een Dell :cool:
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Leg uit :9

    Positief of negatief?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina