Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

  1. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, en IGN overdrijft in een paar dingen. Het is gewoon echt een Amerikaans minded review van een Japans spel en dat botst. Daarom geeft hij bijvoorbeeld een 6 voor de presentatie waar hij hoger verdient. De meeste punten variëren van een 8 tot een 9. Ik ben het er tot nu toe ook wel mee eens en voor m'n gevoel zit hij nu rond de 8.5.

    Kan wel hoor. Alleen de Europese versie is nog niet uit, de Aziatische en Amerikaanse al wel. Bovendien zijn de reviewcopies al verdeeld waardoor ik hem dus bijvoorbeeld al heb. :)


    @ Zifnap: Je overdrijft ook. Er zijn genoeg framedrops aanwezig inderdaad, maar zo erg als jij het doet overkomen is belachelijk. Het spel is grafisch gewoon mooi dus dat Gamecube verhaaltje slaat drie keer nergens op. Het is voor mij nog niet storend ofzo, al valt het af en toe wel op. Het is jammer, dat ben ik met je eens, maar verder maakt dat de game niet meteen heel slecht. Ik ben benieuwd of je de hele game gespeeld hebt, want dat zou ik eerst eens doen voordat je zo'n sterke conclusies trekt. De review van IGN valt me tegen van ze. Marja, het blijft deels een mening en als zij vinden dat een Turn-Based RPG bijvoorbeeld per se héél vernieuwend moet zijn, dan mogen ze dat. Ik ben het alleen helemaal niet met ze eens. Sowieso beschikt Blue Dragon over dingen waardoor het helemaal geen standaard RPG is.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2007
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Woofa zou je mij een pm kunnen sturen? Waar heb je de game vandaan (graag met foto van het review exemplaar) Voor welke site schrijf je? Enz. Anders zijn we genoodzaakt je te bannen (deze game is helaas ook in omloop). Om je niet verdenken wil ik graag het bewijs zien
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Lol, dus jullie bannen mensen echt met illegale spellen? Vindt het wat vreemd, dat jullie mensen niet bannen voor het gebruik maken van de recovery glitch om zo aan een idioot hoge gamerscore te komen, dat lijkt me ook niet helemaal zuivere koek?8) Maar goeie zaak:thumbs:
     
  4. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Gaat deze game op 1 disc uit komen in de winkels?
    Of worden het er meedere ??

    Mvg Eric
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    3 discs:)
     
  6. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Dankuwel. _O_
     
  7. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    omg bestaat blue dragon serieus uit 3 dvd discs :eek::eek::eek::eek:
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hoezo wordt er overdreven? Ik vind dat IGN helemaal niet overdrijft. Het spel ziet er helemaal niet zo verschikkelijk mooi uit. Nee, het ziet er zeker ook niet lelijk uit, maar ik zou het liever qua grafische stijl op "generic" laten vallen. Verder is het aantal polygonen ook niet bijster hoog en zijn de velden echt niet overdreven mooi aangekleed. Goed, daar kunnen we allemaal mee leven en het is ook zeker niet het belangrijkste bij een RPG. Maar als het dan ook zo veel vertraging is te zien vind ik (en ook IGN) dat onacceptabel. En die vertraging is er zeker, want dat was al een van de dingen die mij aan de demo was opgevallen.

    Het probleem is hier dat jij deze game leuk vindt Wooffa en je hebt er moeite mee wanneer iemand anders kritischer naar het spel kijkt en allerlei oneffenheden in ziet. Het komt er gewoon op neer dat de graphics alleraardigst in BD zijn, maar niet in verhouding staan met zulke slechte performance. Slowdown, screen tearing, lange laadtijden (die twee seconden lijken niet veel bij elke battle, maar als je zoveel vecht in dit spel....) , ben ik nog iets vergeten?

    Ik vind gewoon dat BD een standaard RPGtje is geworden, want ook het verhaal is, voor wat ik allemaal heb gelezen, niet bijster verrassend. Als je dan naar die bekende namen kijkt die achter het spel staan, dan vind ik dat echt jammer. Je hebt gelijk, er zitten zeker wat interessante nieuwe features in de game. Maar wat mij betreft redden die BD alleen maar van de ondergang, i.p.v. het de hoogte doen in stijgen. Sterker nog, zou dit een PS2 spel (waar je ontzettend veel goede JRPGs hebt) i.p.v. een 360 spel zijn geweest, dan had denk ik niemand nog wakker gelegen voor deze titel.

    En kom nou niet aan met "je hebt alleen de demo gespeeld", ik speel al bijna twintig jaar RPG's op de computer, dus mijn mening echt wel ergens op gebaseerd. En ik hoef ook niet meer het volledige spel te spelen om te weten dat dit vooral een Japanse wet-dream is.

    Ik herhaal het nog eens: ik kan mij best voorstellen dat veel mensen dit een leuke JRPG vinden. Ik verklaar deze mensen echt niet voor gek ofzo. Maar ik heb wel sterk het gevoel dat deze Blue Dragon koorts vooral komt door het gebrek aan soortgelijke spellen op de 360 en niet omdat deze titel zo extreem goed is. En dat is iets dat je in veel reviews ook zult teruglezen, of dat je nu bevalt of niet.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2007
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    In een pm heeft wooffa mij overtuigd dat hij een redacteur is bij only en in het bezit is van een review exemplaar. Dus hij mag hier al je vragen beantwoorden :)
     
  10. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    eindelijk een fatsoenlijke turnbase rpg op de xbox :D
    Denk dat ik hem binnenkort maar een keer oppik, de demo ziet er iig goed uit.. (als is het moeilijk om een indruk van een rpg te krijgen dmv een demo, omdat je het verhaal niet kan volgen)

    Deze vraag zal al wel eerder gesteld zijn maar heeft iemand enig idee hoe groot het spel ongeveer is"? hoe lang duurt het om hem uit te spelen?
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik vraag me af in hoeverre dit spel vergeleken kan worden met een Final Fantasy qua verhaal en immersie.
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Niet zo erg veel.
    Verhaal schijnt niet zo heel bijzonder te zijn. Denk dat FF toch veel meer had dan BD en grafische stijl is ook anders.
     
  13. kenshin

    kenshin Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    denk dat je wel lang over het spel doet omdat het spel uit 3 cd's bestaat vind
    de demo zelf nogal tegen vallen wacht zelf dus liever op mass effect

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat hij op drie DVD's staat wil niet echt veel zeggen over de duur van het spel hoor. Je kunt hem uitspelen in ongeveer 40 uur, of 50 als je echt alles wilt ontdekken. Dat heb je in Enchanted Arms ook bijvoorbeeld. Na die campaign kun je trouwens nog een hoop doen en ontdekken. Die drie DVD's zijn vooral nodig voor alle filmpjes e.d. Als we Mistwalker moeten geloven tenminste. :)

    En als je wacht op Mass Effect, waarom post je dan foto's van een Aziatische versie van Blue Dragon? :9 Overigens wel een beter doosje, want degene die er in Europa nu in omloop komen zijn volgens mij allemaal doosjes waar drie discs op elkaar zitten. Ik hoop dat er ook zulke doosjes als op die foto in omloop komen though.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2007
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Als het doosje echt zo verrot is dan haal ik Blue Dragon de asian versie er nog even bij voor 7,5 euro, heb je meteen goed doosje:+ zat er echt aan te denken, als ik bioshock voor 40 euro bij play-asia koop om die er dan meteen maar bij te doen. Vind Japans hoesje ook wel iets hebben:+
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als alles goed gaat kan ik morgen de game ophalen. :)
    Kan niet meer wachten.
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nah, wasdat nou:+ Dat kan natuurlijk niet.. zal morgen ook es bellen als ze ik mn preorder ook al kan ophalen. heb er echt veel zin in, beetje op de bank luieren, wat drinken erbij, dan es lekker voor dit spel te gaan zitten en alles uitvinden.
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Morgen al. :eek:
    Wacht wel even tot ik wat meer tijd voor deze game heb. Moet Dirt nog uitspelen en vrijdag verwacht ik Bioshock op mijn deurmat. En dan zijn er nog een aantal games die ik wil hebben, waaronder Stranglehold, The Darkness, Skate, Halo 3 etc. Gaat een drukke periode worden qua games.
    En voor Blue Dragon moet je toch wel even de tijd nemen, Is geen game die je even een kwartiertje tussendoor speelt.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Deze game scoort eigenlijk best wel laag. Zag net een review op insidegamer een 7,5... Hmm valt tegen :) ga toch maar voor bioshock.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mwah, trek me niet zoveel aan van cijfers. Ik ben sowiezo een liefhebber van (J)RPG's. Een van de grotere kritiekpunten op de game is het 'ouderwetse' turnbased vechtsysteem. Ik heb daar persoonlijk helemaal geen probleem mee, vind het prima werken. Dit is echt mijn game, ik kijk al vanaf de aankondiging uit naar deze game en nu is het eindelijk bijna zover. Ik ga hier heel veel uren mee zoet zijn. :)
    Deze week ook BioShock nog, wat echt een topgame is. Worden zware tijden als gamer. :cool:
     

Deel Deze Pagina