[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe eindelijk laat FOX weer iets van zich horen:
    Eindelijk Prison Break \o/ maar ook de Die Hard serie mag van mij direct komen _O_
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wow, dat is heel goed nieuws!

    October 2 - 'Master & Commander,' 'The Day After Tomorrow'
    October 9 - 'From Hell,' 'The Fly (1986)', 'Edward Scissorhands,' '28 Days Later,' 'RoboCop,' 'The Amityville Horror (1979)'
    November 6 - 'Battle of Britain,' 'A Bridge Too Far'
    November 13 - 'I, Robot'
    December 4 - 'Mr. & Mrs. Smith,' 'Independence Day,' 'Cast Away,' 'Ronin'

    Heb mijn titels even aangegeven. Kom maar op! \o/
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Goede move van het HD DVD kamp!
    Klote voor de Blu Ray fans natuurlijk maar om te zeggen dat het irritant is omdat ze hen omgekocht hebben is natuurlijk een beetje vreemd.....
    Wat denk je dat het Blu Ray kamp én HD DVD kamp hebben gedaan voordat er ook maar één next gen format uit was....??

    Partijen enthousiast maken voor je product en dit kan door ze een zak geld te bieden.... (lijkt wel op de game wereld ;) )
    Als ze dan ook op de langere termijn verwachten dat er meer spelers van het format verkocht worden is het duidelijk..... Het blijft natuurlijk een (dure) gok... Maar wel begrijpelijk vanuit een zakelijk oogpunt.......
     
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het gewoon vervelend omdat ik wilde dat er 1 formaat overbleef. Bluray leek te winnen, en daarom wilde ik dat bluray zo snel mogelijk zou winnen. Nu duurt het weer langer voordat er een winnaar is, misschien wel te lang zelfs.

    Niet alleen klote nieuws voor blu ray fans, maar klote nieuws voor iedereen die geinteresseerd is in HD content. Mijn vader wil bijv. een HD speler kopen, maar welke moet hij nou kopen? Hij wil films hebben van allebei de kampen, dat is toch hartstikke vervelend? Hij moet misschien wel 2 jaar wachten totdat er 1 formaat is waar al zijn films op komen. Heel irritant dit hele gebeuren, en alleen Xbox/HDDVD fans zonder kijk op het grote geheel zien dit als goed nieuws.
     
  5. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben het wel met je eens. Aan het begin van deze strijd zat ik nog helemaal in het HD-dvd kamp want tja, je hebt toch een xbox 8), Nu kan het me eigenlijk niks meer schelen en moet het maar zo snel mogelijk afgelopen zijn. Wat mij betreft verliezen ze allebij en kan je alleen nog maar downloaden.

    Mijn pa wil ook alle film op HD zien en had eerst een blu-ray speler gekocht. Nu gaan we er toch maar een HD-dvd ad-on voor de 360 bij halen gezien je die nu voor 150 euri kan krijgen. Dan is het zelfs als er over 2 jaar niks meer voor uitkomt niet een hele dure gok geweest.
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, ik snap precies je punt kerel maar je benadert het erg vanuit je eigen standpunt (begrijpelijk trouwens..) Maar je weet gewoon met dit soort ontwikkelingen dat dit gebeurt en dat je óf moet wachten óf gewoon instappen en hopen dat je de juiste keuze maakt....

    Ik heb een HD DVD speler voor de 360 en ben er blij mee (geen fan van HD DVD ofzo maar ach, die 200 euro's doen met ook niet zoveel dat ik wilde wachten....)

    Zelf ben ik misschien van plan mn HD DVD speler met films te verkopen en gewoon te gaan dowloaden .....:eek::eek:
    Via marketplace en de niet legale manier...., Streamen via mn 360 zodat ik BR én HD DVD films kan kijken :)

    Als er dan eindelijk een winnaar bekend is koop ik dan wel de echte speler waar al de films op uit komen....
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Reply van 't Blu-ray kamp:

     
  8. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Bay wil geen Transformers 2 meer maken door deze actie, lekker hoor.

    http://www.shootfortheedit.com/forums/viewtopic.php?t=2299
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De HD DVD Promotional Group heeft voor $150 miljoen 18 maanden exclusiviteit gekocht:

     
  10. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Is toch wel onduidelijk, volgens 2 mensen die ongekend wensen te blijven ...

    Maar het zal wel zoiets zijn. Het was wel te verwachte dat het hd dvd kamp nog een sterke move ging doen. Zo hebben sony en andere leden hun geld geïnvesteerd om de prijs te drukken. Om hun zwakte kleiner te maken als 'duurdere' formaat.

    En hd dvd probeert nu hun zwakte kleiner te maken door hun geld te investeren in meer exlusiviteit.

    Zo zal er nog wel even gedanst worden tot de kerstperiode. Al denk ik dat hd dvd hun voordeel van goedkoopste sterk zal blijven behouden, maar dat is enkel mijn gedacht. Het was dus in ieder geval toch een beetje te vroeg om over een overwinning te spreken

    Met het bericht dat bay geen tweede transformers wil maken ben ik redelijk tevreden. Ik heb niet veel tegen zo'n blockbusters maar met een tweede film zou hij zichzelf belachelijk maken en het spectaculaire van de eerste film verkrachten. Hij heeft veel talent die hij nog verder heeft ontwikkeld. Nu moet hij het gebruiken voor iets anders.
     
  11. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht heb ik wat gemist in deze draad, maar:

    - kan de -xbox360- speler gewone DVD's upscalen zoals de blu-ray dat doet naar 1080i?
    - is -xbox360- HD-DVD nou wel of niet van regiocode voorzien (de een beweert wel , de ander niet, etc)
    - hebben jullie favoriete HD-DVD / Blu-ray review sites (met name dus (beeldkwaliteit)technische -en inhoudelijke beoordelingen van deze dragers, niet de film zelf?

    Dank voor jullie inzicht / antwoorden!
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Om DVD's te upscalen heb je geen HD DVD add-on nodig, alleen een VGA kabel. :) De add-on bevat zelf geen regiocode beveiliging, maar de Xbox 360 wel. Zolang de HD DVD films regiovrij blijven (zijn ze altijd al geweest) kun je ze gewoon probleemloos afspelen.
     
  13. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.hddvd.org/hddvd/

    Deze site geeft reviews van ongeveer alle blu-rays en hd dvd's. Naar mijn mening geven ze heel goede reviews, ook wel een persoonlijk kantje (over de film) maar dat zeggen ze dan wel duidelijk. De beeldkwaliteit, geluid en extra's wordt per film ook besproken en krijgt een aparte score.
    Al het belangrijke nieuws wordt er ook gepost en beide formaten worden even goed besproken.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2007
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Mooi! Kunnen ze meteen James Cameron vragen :thumbs:
    Transformers was cool maar ik miste het "Oldskool" sfeertje :)

    Hier een paar van zn films voor de mensen die hem nog niet kennen"
    The Terminator :thumbs:
    Rambo: First Blood Part II
    Aliens :thumbs:
    The Abyss
    :thumbs:
    Terminator 2: Judgment Day :thumbs::thumbs::thumbs:
    True Lies :thumbs:
    Titanic
    Dark Angel
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat mist ik ook.

    Ze hadden de tekenfilm serie als voorbeeld moeten nemen.
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, ik vond het "filmisch" gezien ook af en toe wat te druk.... (teveel actie die niet overzichtelijk was....).
    James Cameron was de juiste man geweest om het allemaal vol met actie te duwen maar het iets lekkerder te laten lopen....

    Toen ik deze pre/review zag van de film kwam die precies overeen met mijn gedachten (de film was wel vet verder hoor ;) )

    Check 'm en ik ben benieuwd naar je reactie :D
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De film (Transformers) ziet er heel mooi uit , maar toch miste ik iets.
    Ik heb de avond daar voor de Cartoon Transformers The Movie gekeken om eerst in de stemming te komen.
    Dat had ik achteraf beter niet kunnen doen.

    Wat ze ook in het filmpje (YouTube) vertellen klopt helemaal.
    1. Teveel mensen en te weinig Robots.
    2. De koppen waar foei lelijk.
    3. De enige Transformer die je herkende was Optimus Prime.

    Ook heeft de film natuurlijk een open einde.
    De Decepticon-robots worden in de zee gegooid en dat was het dan.
     
  18. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Uit de geruchtenmolen, neem het maar met een flinke schep zout:

     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hm, interessant. :eek: Misschien toch iets met Universal? Of heeft Lucasfilm ltd. besloten om Star Wars exclusief op Blu-ray uit te brengen? Geen idee of dat een stap is waarmee ze de 'oorlog' zullen winnen. Spannend :cool:

     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    ben benieuwd...... schrok gister nogal van Paramount's aktie ......

    ===> highdefdigest.com
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina