[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik vind dat zo raar dat je nou precies die router moet hebben. Op elke router moet tenminste alle netwerkapparaten kunnen draaien. Komt alleen maar omdat xbox live zo'n rare manier van connecten via proxy gebruikt.
     
  2. Fritske23

    Fritske23 Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn router heeft het alltijd goed gedaan i.c.m met m'n xbox360, maar sinds vorige week kan ik geen verbinding meer krijgen met xbox live. Hij kan geen ip verkrijgen. iemand tips??
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Mensen!

    Ik heb net een nieuwe Xbox 360 gekocht met Forza 2, nu wil ik ook graag online gamen. Bij de 360 zat een Ethernet kabel van slechts 3 meter, ik heb begrepen dat deze in de achterkant van de Xbox 360 moest en de andere kant in de router.

    Het probleem hier thuis is dat de router beneden staat en mijn 360 boven. Wel heb ik een PC op mijn kamer met Internet en daar zit eventueel ook nog een netwerk kaart in...

    Hoe kom ik toch op Live? Langere kabel kopen?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    beste manier is een langere kabel kopen :)
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Oke, dus aan die tweede netwerk kaart in mijn PC heb ik eigenlijk ook niets:lol:
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee want je hebt een router ... dan krijg je netwerk problemen als je dat gaat doen ... je zou er eventueel nog een switch tussen kunnen zetten, maar een extra kabel is de beste oplossing
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Heb je een afbeelding van die switch Fardo?
     
  8. harryvos

    harryvos Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    weet niet of ik het ook hier kan posten maar goed *)

    Ik heb een smc router en als ik mijn xbox360 start kan ik nooit op live komen. Krijg elke keer connection error. Doe ik dan de connection test dan doorloopt hij netjes alles en kan ik weer gewoon op live komen. Begint nu wel een beetje irritant te worden. iemand een idee waar dit aan kan liggen ??/
     
  9. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook nog een vraagje,
    Met onze draadloze router (Belkin Pre-N Wireless) heb ik een hele slechte verbinding op xbox live, bij de test zijn alle resultaten goed.
    Met onze oude router of als ik de xbox rechtstreeks aansluit op de modum dan heb ik een perfecte verbinding.
    De draadloze router moet wel aangesloten blijven voor de laptobs dus ik heb de draadloze router geprobeerd aan te sluiten op de bekabelde router maar dat werkt niet.
    Zou iemand hier een oplossing voor weten want ik heb hier zelf niet zoveel verstand van, of zou ik voor een nieuwe draadloze router moeten kijken die xbox 360 compatible is wat ik overigens weer zonde van het geld vind want ideze router was redelijk duur.
    BVD.
     
  10. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Een vriend van mij heeft hetzelfde probleem met die Belkin Pre-N router. Zijn draadloze verbinding valt ook steeds weg met die router en zijn oude g werkte goed. Ik heb een Belkin G+ MIMO router, en deze werkt perfect! Heel sterke verbinding, snel en gemakkelijk te installeren. En bovenal hij werkte direct zonder problemen met xbox live. Je moet gewoon de wizard volgen om de router te installeren en 5 minuten later ben je al bezig op Xbox Live. Je hebt trouwens wel levenslang garantie op een Belkin router, dus als je er niet tevreden van bent zou ik dat melden bij Belkin. De service is heel goed!
     
  11. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    ik krijg mijn NAT maar niet op open terwijl ik al veel poorten heb geopend en een statisch IP adress heb die klopt maar ik weet niet hoe ik poorten moet forwarden op mijn WL500G, kan iemand mij helpen.

    Groeten
     
  12. Nickjuh

    Nickjuh Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een idee voor het volgende probleem?

    Ik heb dus een wireless netwerk adapter voor de xbox360.
    Ik wil hem dus connecten met de router.
    Ik heb de volgende router Linksys WRT54G!
    Hij ziet wel andere netwerken maar die van mij helaas niet.
    Terwijl mijn notebook wel prima verbinding heeft.

    Graag jullie reacties..
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De SSID is in de router uitgeschakeld , daarom ziet jouw Xbox360 heb niet.

    Kijk in jouw notebook bij de eigenschappen (status) van het draadloze netwerk.
    Hier vind je de naam (SSID) van jouw netwerk !!!

    De gene die het draadloze netwerk heeft aangesloten zou dit ook moeten weten.
     
  14. Nickjuh

    Nickjuh Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal meteen ff kijken, ik hoop dat je gelijk hebt!

    Edit:// Wireless SSID Broadcast: Enable
    Dat is het dus niet helaas!
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2007
  15. Nickjuh

    Nickjuh Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je toevallig nog een idee Melbuuln? Of iemand anders :)
     
  16. scf09

    scf09 Active Member

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    hey ik heb een vraagje ik heb me xbox pas sinds kort en ik wil graag online maar als ik me internet kabel van me computer in de xbox doet en ik zet de settings op automatic dan geeft ie een probleem aan de DNS en als ik de settings zelf instel met de hand van de gegevens van de computer(zoals ip en gateway enzo) dan geeft ie een probleem aan met het ip adress terwijl ik hem hetzelfde heb ingevoerd als bij de computer?

    kan iemand me alsjeblieft helpen groetjes, stefan
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je een router? dan niet via je pc!
     
  18. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een http://www.sitecom.com/product.php?productname=Broadband+xDSL%2Fcable+router+w%2F4p+Switch&productcode=DC-202&productid=152&subgroupid=2 router en nou is onze modem kapot dus moet er een nieuwe kome, deze had ik op het oog:
    http://www.speedtouch.nl/products_adsl.html Weet iemand of deze goed werkt met die router of zijn er betere alternatieven? Ik had eerst de Speedtouch 510 en da ding werkte helemaal nie fatsoenlijk, ik kon nooit alles doen op live, maar goed nu wil ik graag een modem waarvan ik zeker weet dat het goed werkt, dus als iemand suggesties heeft...
     
  19. harryvos

    harryvos Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb al een tijdje problemen om op xbox live te komen met wireless moest ik eerst altijd even de test doorlopen om op live te komen, pas als alles confirmed was kon ik op live komen.

    Nu sta mijn xbox360 sinds kort maar een meter van de router vandaan, dus ik dacht het word tijd om er eens een kabel tussen te gaan hangen.
    Het gekke is dat het probleem hiermee niet mee opgelost is maar ik moet nog steeds eerst de test doorlopen om op live te komen.

    Iemand enig idee waar het aan lig ??
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @sneaky snake eye - je kan het beste aan je provider vragen welke zij adviseren. Maar hje kan het beste voor een linksys of belkin gaan


    Ik heb meer info nodig welke router, provider etc. Wat staat er bij NAT als je die test gedaan hebt?
     

Deel Deze Pagina