De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor de firmware zal toch een monteur moeten langs komen.

    Ik hoop ook dat ze van de problemen met PES6 geleerd hebben.
     
  2. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ojee, dan wordt het nog even 2 maandjes behelpen met het switchen tussen Component en VGA-kabels. Inderdaad te hopen dat Konami er wat aan doet.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ff iets anders :9
    Als op National Geographic wordt aangekondigd dat een programma 'ook in HD' is te bekijken, betekend het dan dat ik zonder digitale TV ook ervan kan genieten?

    Of zijn ze me gewoon met niks lekker aan het maken, en moet je wel digitale TV hebben (ik wil zo een natuurprogramma wel eens in HD zien :9)

    Ik denk het laatste, maar ik wil het toch ff zeker weten :)
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de meeste providers moet je een Samsung HD-decoder kopen + een abonnement op het HD-pakket.
    Ik betaal bij het @Home €3,95 in de maand en krijg daar de volgende zenders HD-NL , Discovery HD en National Geographic HD.

    Vooral de kleuren zijn vele malen mooier in de HD dan via de normale digitale kanaal.

    Als je een abonnement hebt op Film1 of Sport1 , dan worden de kanalen Film HD en Sport HD ook automatisch geactiveerd.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    En moet je dan per TV zo een decoder kopen, of kan je net zoals bij het standaard kabel abonnement het signaal op de een of andere manier opsplitsen?

    Want ondertussen hebben mijn ouders, mijn zus en vanaf volgende week ik allemaal een HDtv.
    Als we allemaal zo een decoder zouden moeten kopen is het best prijzig.

    Het zal dan trouwens wel aan mij hebben gelegen dat ik op Discovery de reclame voor Discovery HD er echt scherper vond uitzien. :+
     
  6. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb weer eens wat geld bij elkaar gespaard... en ik zit te twijfelen tussen een LCD TV (Samsung LE26R71B voor 500 euro bij Redcoon) of een PlayStation 3.

    Op het moment heb ik de Xbox 360 aangesloten op een vrij oud 17 inch TFT scherm (450:1, 250 cd/m2 en 18 ms) en mijn vraag is hoe groot het verschil is tussen een LCD en het TFT scherm wat ik nu heb en of ik niet beter een PlayStation 3 kan kopen. :confused:
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Qua specs is het tussen die Samsung en jouw TFT een wereld van verschil. De beeldkwaliteit zal er dus ook op vooruit gaan, maar of jij die vooruitgang €500 waard gaat vinden zal je zal moeten beslissen.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2007
  8. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Zelf toch weer in twijfel gegaan met welke tv ik zal gaan nemen. Heb weer lopen neuzen :)

    Philips 32PF9641D is met ambilight en komt erg rooskleurig uit allerlei reviews. Deze is alleen iets duurder als de andere tv die ik heb gezien: de Samsung LE32R81B.

    Nu vraag ik mij af... welke is het beste om op te gamen? De Samsung LE32R81B heeft een Wide Color Enhancer en Movie plus erop zitten.

    De Philips heeft Pixel Plus 2 HD, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control, Active Control met lichtsensor, Digital Natural Motion, Dynamisch-contrastverbetering, Onderdrukking gekartelde lijn, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus, Schermverbetering : Scherm met anti-reflectiecoating.

    Zegt mij allemaal niet zo veel, het enige dat ik weet is dat Movie plus er voor zorgt dat je vloeiende bewegingen ziet als de camera draait. Wie zou mij kunnen vertellen welke tv het beste is voor gaming?
     
  9. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Pak maar de samsung, begin 2008 de PS3. Dan komen de echte goede tittels en heb je al een scherm waar je het ook op kan zien.
     
  10. Consumer

    Consumer Owned...

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0

    voor een overzicht van die tv moet je even hier kijken.

    http://www.kieskeurig.nl/kopen/0E07D1DAE8B7969FC125713A004C9B3A.htm

    ik zou persoonlijk voor de tv gaan, ben ook aan t sparen voor dezelfde.
     
  11. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kun je de LE26R71 nergens vinden voor 500 euro hoor ?
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  13. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Sow, dat is inderdaad wel een koopje. De R71 is een erg goede HDTV. Ik krijg als het goed is binnenkort mijn geld terug van de LE26S81 .. maar dan ga ik deze wel kopen .. voor hetzelfde geld nu de R serie .. wow :)
     
  14. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je je instellingen aanpast of laat configureren dan is Movie Plus echt overbodig hoor :).
     
  15. Kethij

    Kethij Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn de beste settings voor een samsung LE32S62, heb al wat liggen kloten met het contrast, helderheid, scherpte enz. Maar het word er niet echt beter op. Iemand die mij kan helpen?
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2007
  16. Rookie[NL]

    Rookie[NL] Oldtimer VF5 victim

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung's Movie Plus is volgens mij een techniekje om 24P materiaal (films via BR of HD-DVD op het originele 24 frames per seconde formaat) vloeiend weer te geven. Philips gebruikt hiervoor 3:2 Pull Down techniek en dat geeft een zeer licht stottering in het beeld.
    Voor gaming heb je hier niets mee te maken gelukkig.
    Correct me if I'm wrong...
     
  17. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarin verschilt de R71 met bijvoorbeeld de S81, wat maakt die tv eigenlijk zoveel beter?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De gebruikte componenten (onderdelen) en Panels (LCD) zijn van een hele hoge kwaliteit.
    Dan heb ik alleen over de 32" en 40" uitvoeringen.

    Zelfs de nieuwe R8 is vergeleken met de R71 (32" en 40") low budget.
     
  19. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de 26R71 ook goed? of is die heel wat minder
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het panel uit de LE26R71B is een normale PVA (standaard) van Samsung.
    Op zich is er helemaal niets met deze LCD.
    De LE26R71B heeft de zelfde aansluitingen en opties als zijn grote broers de 32" , 37" en 40" uitvoeringen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina