[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat heb ik al gedaan. Alle poorten die in de startpagina staan heb ik ook open gezet maar nog steeds staat mijn NAT op strict. Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen om mijn NAT open te krijgen? Ik zal straks anders maar even UPC bellen aangezien zij onze router hebben geleverd.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    weet je zeker dat je ip in je router en je ip van je xbox niet anders zijn? Kan je upnp aanzetten op je router ... heb je ook een modem + router of alleen een router?
     
  3. Zinu

    Zinu Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar er is toch een constant heen-en-weer signaal tussen modem en router? Dus als je er iets tussen zet zodat er apparaten op aangesloten kunnen worden moet dat toch werken?
    Oftewel dus:

    Modem-signaal ---> Hubje/gateway/andere router --> Primaire router
    ...................................|---> Xbox en andere apparaten.
     
  4. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb mijn xbox een statisch ip-adres gegeven. Dit ip-adres heb ik ook gebruikt bij het openen van de poorten. upnp heeft altijd al aangestaan en toch staat mijn NAT op strict. Ik heb een moden + router. Maakt dit uit dan? Modem en router zijn beide nieuw. Bij de oude modem + router stond mijn NAT wel gewoon op open. Ik had op dat moment wel een andere xbox maar die ging kapot. In de tijd dat ik dus geen xbox had zijn de moden + router vervangen.
     
  5. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Het probleem is alleen dat het bij mij niet werkt...

    Ik heb thuis draadloos internet via mijn router (Nokia MW1112), en mijn Xbox stop ik als ik op Live speel in de Ethernet uitgang, en als ik er niet mee speel zit de kabel er niet in.

    Zou daar een probleem mee kunnen zijn dat het mij niet lukt om mijn NAT op Open te gooien?

    Dit heb ik nu als instellingen, misschien heb ik toch iets fout gedaan:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2007
  6. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook last van nat moderate ik snap hier niks van want ik had voorheen wel nat open:confused:. wel heb ik een keer het modem gereset maar heb daarna wel weer de poorten open gezet die ik de vorige keer open heb gezet (zie de post hierboven). wie kan me helpen!
     
  7. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Fardo, ik heb een Zyxel P-2602HW D1A router waarbij ik UPnP aangevinkt heb en de beide poorten open gezet heb.

    Nat status is moderate.

    Moet ik bij de firewall van de router nog iets aanpassen ?

    WAN to LAN staat nu op drop ipv permit....heeft dat er iets mee te maken ?

    Alvast bedankt voor je eventuele reactie.
     
  8. The Messiah

    The Messiah Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    1
    Miss kan iemand mij helpen met dit probleem, ik stel het zeer op prijs.

    Als ik Gears of War probeer op te starten vragen ze of ik een update wil downloaden, als ik op "ja" druk, dan is het niet mogelijk om te downloaden.
    En om welke reden weet ik niet? Verder doet Xbox live het gewoon, maar het wilt de update gewoon niet downloaden.

    Als ik naar network settings ga en ik test alles, lijkt ook alles in orde..

    Verder is er wel bij Network settings, knippert "act" en "link" blijft gewoon groen.

    Alvast bedankt voor de gene die mij kan helpen!

    Edit: Het is al opgelost, dit had denk ik blijkbaar te maken dat marketplace voor een tijdje offline was
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2007
  9. Gamer Be

    Gamer Be Yuwz

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een belkin router ... type F5D6231-4 ik wil dus poort 88 openzetten maar dat gaat nie :'-( dem
     
  10. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien kan belkin je helpen met het open zetten van die poort.....

    helpdeks belgie : 0707 00073
     
  11. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds gisteren krijg ik demo's maar niet gedownload via de Marketplace, het lijkt echt een eeuwigheid te duren.. (Bioshock)

    Heb dit ook getest met video's en die gaan ook errug traag...
    Normaal heb ik ze binnen enkele seconden/minuten binnen (20mbit glasvezel)

    Is dit te wijten aan een storing of speelt hier iets anders?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Demo bioschock donwload kan een uur duren (volgens mij is de download gecapt) ;) dus ik weet niet hoe lang je hebt gewacht
     
  13. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker 3 uur en toen was ik nog niet eens op 40%

    las op xbox.com forum dat bij sommigen marketplace er helemaal uit ligt dus ik wijt het vooalsnog aan een storing...
     
  14. Mitch rules

    Mitch rules ODX.com FC

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan eindelijk met die ene gast spelen waarmee ik nooit kon spelen. We hebben zo`n router en in stekker 1 zit de PC kabel en stekker 2 de Xbox kabel die heb ik omgewisseld en nu doet hij het wel :D
     
  15. Fina1rampage

    Fina1rampage Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn NAT staat op open. Dan moet ik in principe toch geen problemen hebben?
    Maar als ik in Gears of war of Call of duty een ranked match wil spelen duurt het een eeuwigheid dat ik een game vind. Of is dit weer een ander probleem?
     
  16. justin2k5

    justin2k5 Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb lang zitten klooien met speedlinq en een st 780wl van thompson.
    Mn live kwam nooit op open. Ik had steeds een vast ip ingesteld, maar ik liet hem via DHCP lopen en nu staat hij netjes open.
     
  17. Hydroholic

    Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een klein probleempje.

    Ik heb een Orange Live Box modem (dit is ook mijn provider) en een SMC router. Ik speel op mijn xbox 360 altijd via de router en dat gaat opzich wel prima alleen toch zijn er een paar kleine probleempjes. Ik kan met 2 vrienden in mijn lijst geen private chat doen (die andere 15 wel) en als ik met hun een game wil spelen kunnen we elkaar niet uitnodigen. Mijn NAT staat op OPEN dus dat moet toch goed zijn. Ik heb ook al geprobeerd om mijn 360 op rechtstreeks op de Live Box aan te sluiten en dat gaat ook wel, maar mijn NAT staat dan wel op MODERATE. dus dat is dan weer niet goed. Kan iemand mij hier mee helpen want ik wil ook graag met die andere 2 vrienden praten en spelen en zij hebben alle 2 de NAT op OPEN staan dus wat is het PROBLEEM :confused:
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je live box is een router dus je hebt twee routers de smc er tussen uit gooien ... jij hebt een probleem omdat jouw nat op moderate staat .. je live box zit er tussen .. maar je 360 denkt van niet ;) .. dus staat het open
     
  19. Hydroholic

    Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn xbox 360 rechtstreeks op mijn Orange Live Box aansluit en ik dus die MODERATE bij mijn netwerk instellingen zie staan hoe kan ik dan er voor zorgen dat die MODERATE op OPEN kan staan. Moet ik dan mijn Live Box instellen zodat die op OPEN komt te staan of mijn xbox 360:confused:
     
  20. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds vorige week vrijdag hebben wij een tweede 360 erbij. Het probleem is dat ik in onze modem/router maar 1 port aan 1 IP adres kan koppelen. Zodoende krijg ik op mijn 360 de melding dat NAT open is, en op de andere 360 dat NAT moderate is. Wel kan ik iets toevoegen als 'Special Application' zodat meerdere IP adressen toegang kunnen krijgen tot een bepaalde poort maar hoe ik dit moet instellen is mij totaal onduidelijk.

    Het gaat hier om een SMC7904WBRA2 modem/router. Fardo, zou het mogelijk zijn mij te helpen O-).

    Ps, en dan heb ik nog een vraagje. Wat voor type kabel (cross of straight) heb je nodig om system link te spelen? of maakt dat met de 360 niet meer uit?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina