ADSL Provider kiezen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door donsjonnie, 25 aug 2007.

1. donsjonnie

donsjonnie Xbox One

Leuk Bevonden:
    0
    Meine damus und hèren, eine gute abund (ofzoiets)!

Ons internet verloopt in januari volgend jaar en moet natuurlijk tijdig opgezegt worden want anders krijgen we er weer een verplicht jaartje bij.

Nu zit ik bij Planet en betaal ong 35 eurotjes p/m.
    Ik zou wel eens willen weten welke provider ik zou moeten kiezen omdat er nogal wat verschil is tussen prijs/snelheid/betrouwbaarheid.

Zelf zat ik te denken aan Speedlinq waarbij ik voor 19.95 niet normaal snel internet heb.
    ADSL Comfort 8064 (8064/1024 Kbit/s) 1e 12 maanden voor 14,95 daarna 22,95 p/mnd

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb de zoekfunctie gebruikt (ook op google) maar kom alleen (slechte) ervaringen tegen die dateren uit 2005/2006.
    Er was blijkbaar een slechte service waar ook nog eens veel voor betaald moest worden. Hoe zit dat nu?

Andere adsl aanbieders hebben ten 1e geen hoog upload snelheid en ten 2e zijn ze vanaf 512 up al in de 30 euro. Zit er bij die speedlinq nog geen kpn tarief?

Danku alvast voor de info.
    Grz

Edit: Ik zie dat orange een soortgelijke aanbieding heeft. Weet iemand hier wat vanaf?

Laatst bewerkt: 25 aug 2007
  2. AgentSmith

AgentSmith Guest

Tele 2 heeft een leuke aanbieding.

- 20MB Internet
    - Vaste Telefonie
    - TV
    - Radio
    - Eerste halfjaar GRATS Live Ere divisie voetbal
    - €50,- euro huurtegoed (films on demand)

Voor het 1e halfjaar voor €35,- p.m. Daarna €45,- p.m.

Monteur komt bij je aan huis voor installatie.

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Orange ADSL Extra

20Mbit, 19,95 per maand eerste jaar, daarna 22,95 per maand
    Doe de postcode check om te kijken hoe hard het bij jou max. gaat :9

4. donsjonnie

donsjonnie Xbox One

Leuk Bevonden:
    0
    Orange is beschikbaar hier alleen vraag me af wat mensen ervan vonden.. Hoe is de verbinding en de service?

@Agent Smith: Helaas kunnen wij in dit gat geen tv via t internet krijgen. Anders was het een hele mooie deal geweest (op het voetbal na want dat intereseerd me niet).

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Geen idee, ik heb geen Orange, is hier niet beschikbaar. Was het wel beschikbaar had ik zeker Orange genomen. 20MBit voor 19,95 is geen geld

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    De nieuwste provider in Nederland: Alice.
    Gaat via het netwerk van BBned en dus hoef je geen extra KPN kosten te betalen. Ook zit je niet vast aan een contract en kun je het zo opzeggen.
    Verder bel je gratis naar alle vaste nummers in nederland.

Alles voor 29.95 per maand.

7. donsjonnie

donsjonnie Xbox One

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas ook weer niet beschikbaar hier. Wij kunnen alleen via kpn aan internet komen dus dat is weer kl*te.
    Denk dat ik via orange maar ga bestellen.
    Eerst even wachten want kreeg net een baan aangeboden bij de heldesk van orange. Gaan we eens even kijken hoeveel klachten er binnen komen.

8. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat wannadoo gehad. Zo heette Orange eerst.
    in een woord: KUT!

ik had dat pakket met internet en telefoon, die telefoonlijn lag er de hele tijd uit, dat had je zelf niet door maar je was dan gewoon niet bereikbaar, dus dan moesten we de hele tijd dat modem resetten en dan deed ie het weer.

Internet was ok, snelheid is goed, die 20mbit haal je alleen zeker niet, maar toch. Maarja, ook hiervoor geld, elke keer wanneer dat modem eruit lag, deed internet het ook niet.

Ben dus na een jaar, zodra het kon, ermee gekapt. Heb nu tele2. Internet is geweldig, qua downloaden zit ik meestal tussen de 1 en 1,5 mbyte/s (heb de 20mbit versie van tele2). Televisie is prima normale beeldkwaliteit en het werkt... telefoonlijn heb ik ook nooit problemen mee. kost me 40 euro per maand maar ze hebben natuurlijk ook andere versies. alsnog, 40 euro voor 20mbit internet alleen al is al goedkoop

heb je al gekeken of je tele2 kan krijgen daar?

9. donsjonnie

donsjonnie Xbox One

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas ook geen tele2 hier:mad:
    Zag dat ze een mooie aanbieding hadden met een laptop.

Als ik snel internet zou willen (gaat mij vooral om de upload) dan moet ik echt gaan kiezen voor 1 van de 2 bovengenoemde.
    Waarschijnlijk neem ik er geen telefonie bij (omdat er toch bijna nooit gebeld word) en kan ik mijn eigen modem gebruiken. Dus zou ik die problemen in principe niet moeten hebben.

Toch bedankt voor de info.

10. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Ga verhuizen van Sliedrecht naar Gorinchem en wil daar ook een internet provider vinden natuurlijk..

In Sliedrecht kan ik supersnel Alice, Tele 2 (nu mijn leverancier), Orange etc krijgen. Alle ADSL2+ leveranciers bieden echt snel internet op mijn huidige adres. Ik zit nu ook zeer regelmatig op 1,5 MB/s te downloaden en tegelijk via internet tv te kijken (Tele 2).

Maar in Gorinchem is Orange op dit moment max. 1-4 MB/s (per November 4-8 als het goed is), Alice tussen de 1-4 MB/s en Tele2 helemaal niet leverbaar. Snel downloaden is echt een must voor me. Maar dan niet voor € 80,- per maand... iemand die iets weet, waar ik niet aan heb gedacht? Yes please.

11. donsjonnie

donsjonnie Xbox One

Leuk Bevonden:
    0
    Doe maar eventjes een kick (ok, zie net dat het hier maar uit 1 pagina bestaat dus kicken had ook weinig nut)

12. wiboman

wiboman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk ff bij http://www.bbned.nl/

ik zelf woon in een dorp waar ze nix hebben dacht ik, ik kijk ff bij bbned ik zit nu bij inter.nl.net klein bedrijfje nooit maar dan ook nooit storing gehad heb het nu bijna 2 jaar erg tevreden ook heb ik nauwelijks last van spam e.d.

greot wiboman

Laatst bewerkt: 16 sep 2007
  13. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb laatst internet van @Home aangevraagd. Nadat ik alles binnenkreeg en ik de hardware geinstalleerd had moest er op het modem van Motorola 4 lampjes branden. Alleen het laatste lampje (Online) gaat niet branden. Ik heb het modem al geprobeerd te resetten, maar dat haalt niks uit. Wat betekent het als het Online lampje op het Motorola modem niet brand? Ik denk ik vraag het eerst hier even voordat ik contact op neem met de klantenservice.

14. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de computernaam van @home in je router/computer gezet?

15. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Wij hebben nu XS4ALL via KPN en gaan over op XS4ALL Only (+ Bellen). Bij XS4ALL nog nooit problemen gehad, snelheid ligt altijd rond de 13600/1024 Kbit/s. Verder nog nooit uitval gehad en er is hier temiste een vatzoenlijke klantenservice. De prijs van XS4ALL Only ligt iets hoger dan het gemiddelde maar je heb wel een perfecte service.

Ook een voordeel is dat de abonnementen Lite/Basic/Fast allemaal een uploadsnelheid van 1024 Kbit/s hebben. :)

16. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat heb ik al wel gedaan, maar dat zou toch niet uit moeten maken m.b.t. het Online lampje? Ik moest beginnen met het installeren van de hardware, aan het eind staat dat als de 4 lampjes onafgebroken branden dan ben ik klaar en zou ik verder kunnen gaan met het installeren van de draadloze router en de software. Dat gebeurt dus niet dus als ik het boekje zou volgen dan kan ik nog niet verder gaan met installeren. Ik vraag me nu af wat het probleem eigenlijk is?

Deel Deze Pagina