Harde schijf; gegevens overzetten.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Nickromancer, 27 aug 2007.

1. Nickromancer

Nickromancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pa's computer van zijn werk doet het niet meer (windows XP). Hier staan een aantal belangrijke offertes en shit op. Hij weet niet waarom hij het opeens niet meer doet maar mijn oom, die wel wat van computers weet, vermoed dat het aan de CPU ligt.
    Maar aangezien de computer 3 à 4 jaar oud is vervang je die niet zomaar en we weten ook niet eens zeker of het daaraan ligt, beetje zonde als je die voor niks vervangt.
    Weet iemand een manier om die gegevens er van af te halen. Het is maar ongeveer 4 gig. De computer hoeft niet perse te blijven leven, een nieuwe kopen is geen probleem maar de gegevens zijn dus wel nodig.

(De harde schijf in een andere computer zetten is toch ook geen optie, in verband met drivers voor moederbord etc?)

Alvast bedankt.

2. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Om je belangrijkste vraag te beantwoorden, de harde schijf:
    Ja, die kan je in een andere pc hangen. Haal niet de harde schijf uit die computer weg maar hang degene van je kapotte computer erbij (Let op dat de harde schijf van je werkende pc op master staat en andere op slave). Dan start gewoon windows van die computer op en kan je de andere schijf gewoon benaderen als een tweede schijf.

Je kan het ook proberen om de harde schijf uit de werkende pc te halen en die te vervangen. Grote kans dat windows het gewoon nog doet. Maar ik raad bovenstaande optie aan.

Voor de rest van je pc is het moeilijk om te bepalen wat er kapot is. Je kan er altijd een computerzaak naar laten kijken.

Overigens is 3 a 4 jaar een mooie leeftijd voor een computer. Ik heb nu zelf ook een 3 1/2 jaar oude computer die ik ga vervangen voor een nieuwe.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De PC van mijn ouders is 6 jaar oud, maar ze willen maar niet geloven dat ie aan vervanging toe is 8)

4. Nickromancer

Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt ik ga het morgen even proberen!

5. Nickromancer

Leuk Bevonden:
    0
    Zooooo stom, ik was vergeten dat ik wel een nieuwe PC heb. En dus een heel ander soort harde schijf (Sata 2). En mijn moederbord onderstuend de zijne niet. Naja nog even een andere computer proberen en anders maar naar "de computer doctor".

6. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Koop een externe behuizing van 12 euro voor IDE schijven.

Dan hang je die van je pa daarin en verbind je hem met een USB aansluiting met je eigen pc. Klaar :9

7. Nickromancer

Leuk Bevonden:
    0
    Waar vind ik dat? Word dat gewoon overal in een beetje fatsoenlijke computerwinkel verkocht? Of is het vrij exclusief om het zo maar te noemen? En werkt het met ieder soort harde schijf op welke computer dan ook?

Laatst bewerkt: 28 aug 2007
  8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ongeveer elke computerboer. Zelfs de dixons verkoopt die dingen.

Deel Deze Pagina