De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb deze vandaag gekocht, en heb m'n Xbox360 via Component aangesloten. Háárscherp beeld. Geweldig gewoon!
     
  2. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zelf heb zaterdag de Samsung LE32R81B gekocht en het ziet er piekfijn uit allemaal. Heb zelf mijn Xbox 360 via de VGA aansluiting aangesloten. Haaaarscherp beeld! Component ook perfect beeld, maar aangezien ik het via de vga er beter uit vind zien staat hij daar op :)

    [​IMG]

    Als je de tv op de kabel aansluit is het beeld ook zeker niet slecht (al kan dat liggen aan het signaal). Digitale Televisie aangeraden.

    Wat de sony betreft: Deze heeft een contrast ratio van 1700:1. De samsung heeft 8000:1. Een stukie beter dus. Ook is het sony model al 1 jaar ouder als die van samsung. Tevens zitten er op de samsung een Game Mode, Movie Plus en nog wat andere handige extra's. De sony heeft dan WCG-CCFL-achtergrondlicht en Colour Filter Side. Wat dit precies inhoud weet ik niet te zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2007
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De scherpte blijft altijd het zelfde.

    Je moet natuurlijk het beeldformaat wel aanpassen aan de woon/slaap kamer.
    Een 26" LCD kijkt op een afstand >3m niet lekker.

    Bij Samsung noemen ze het Dynmische Contrast , maar de werkelijk contrast ratio is 1200:1
    Het contrast ratio van de Sony is beter dan die van de Samsung.

    Als het beeld van de R81 steeds lichter en donkerder wordt loopt dan niet meteen naar de winkel.
    Dit wordt veroorzaakt door de Dynamische Contrast.
    Deze kan je uitzetten door over te schakelen naar de Aangepast mode.

    Elke fabrikant geeft het beestje een andere naam.
    Samsung noemt het DNIe en Sony noemt het weer Bravia Engine.
     
  4. theumes

    theumes Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Citaat:
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door theumes
    Ik heb overigens een kamer van 3 bij 5, is een maatje groter dan aan te raden. is het dan niet zo dat het beeld minder scherp wordt. de resolutie blijft namelijk het zelfde maar het beeld wordt groter. of begrijp ik dit verkeerd?

    Als het scherm (panel) groter wordt worden de pixels natuurlijk ook iets groter.

    en dus blijft de scherpte het zelfde?

    kom eens op en reageer eens op de dingen die er gevraagd worden.
     
  5. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook iets aardiger doen. Als je goed kijkt zie je dat Melbuuln er al op heeft geantwoord..
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met de antwoorden die ik je geven hebt , kan je toch wel zelf bepalen welke formaat LCD/Plasma je moet kopen. :mad:

    Aan de maten van jouw kamer hebben we helemaal niets.
    We moeten de afstand van bank/bed naar LCD/Plasma weten.

    Is de afstand korten dan 2m dan raad ik een 26" aan , is de afstand groter dan is 32" een betere keus.

    Lezen en Begrijpen zijn 2 totaal verschillende dingen.
     
  7. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Volgens mij is er elke keer al antwoord gegeven op dezelfde vraag van jou Theumes ...
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Behalve de vraag welke LCD is beter , Sony of Samsung.

    Dat soort vragen beantwoord ik niet meer omdat de verschillen tussen de verschillende merken steeds kleiner worden.
    Ben zelf een Philips fanboy maar de LCD's kosten 1 jaar geleden nog een vermogen.
    Heb daarom voor Samsung gekozen en heb er geen seconde spijt van gehad.

    Slechte LCD's worden er tegenwoordig niet meer gemaakt.
     
  9. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Trouwens, damn wat ziet die R81B er nice uit, helaas moet ik toch voor de S81B gaan omdat die iets meer binnen mijn budget ligt (vind het er met interne speakers er mooier uitzien)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Eindelijk iemand die zijn verstand gebruikt :thumbs:

    Er lopen hier veel gasten rond die alleen naar LCD's kijken die ver boven hun budget zijn.

    Met de S81B haal je een hele mooie LCD in huis waar niets mis mee is.

    De prijs verschillen tussen de S81 en R8 is niet groot hoor.
    LE26S81B € 539 -- LE32S81B € 719
    LE26R81B € 622 -- LE32R82B € 799

    www.goedkopen.nl
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Inderdaad, je verliest jezelf snel wanneer je alleen maar cijfertjes en dergelijke met elkaar gaat vergelijken. Een grote chaos wordt het dan.

    Probeer gewoon echt te gaan vergelijken op beeld kwaliteit. Ook al gaat dat niet altijd even makkelijk.

    En daarnaast niet blind op iemands mening vertrouwen, maar gewoon puur kijken wat je nu zelf wil en echt nodig hebt.

    Ohja en mensen Stop alsjeblieft eens met die contrast waarden te vergelijken, dat zegt echt geen drol
    of doe waarden in de 1000 gewoon x 5, dan heb je de samsung waarden. (of die waarden van samsung gewoon ongeveer delen door 5)
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2007
  12. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dat vind ik wel een van de minpunten aan de marketing van Samsung, altijd het dynamische contrast gewoon afschilderen als 'contrast' in de specs, voor de doorsnee Nederlander lijkt dat dan dus heeeeel veel vergeleken met de concurrent. Misleidende info is niet cool :mad:
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    hoezo? je weet toch dat het dynamisch contrast is? dat staat er meestal ook bij. anders staat er wel native contrast.
    En die 8000:1 is tog ook echt dynamisch, dus misleidend is het niet.
    Mensen die voor 800/900 euro een tv kopen, gaan heus wel informatie inwinnen over die contrasten en dan weten ze zo dat het niet de native contrast, maar de Dynamic contrast is.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Met zo'n houding kan je 't hier wel vergeten... Loop anders zelf een winkel binnen of pak de telefoon op en bel met een tv-toko. Mensen zoals Melbuuln steken hier hun nek uit om -vrijwillig in hun vrije tijd- andere te voorzien van informatie en advies.
     
  15. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Kieskeurig meld dat dan even verkeerd van de contractverhouding :)

    En hoe bedoel je Aangepaste Mode? Zelf instellen? want bij beeld modus zie ik die niet staan.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je hebt 3 beeldmodi. Te weten:
    - Dynamisch
    - Standaard
    - Film

    Binnen die beeldmodi kun je alles nog zelf handmatig verstellen. Ik heb mijn LCD op Standaard staan omdat ik Dynamisch te fel vind. Heb 'm sowieso pas sinds gisteren dus moet nog de juiste instellingen zoeken, maar dat doe ik allemaal rustig op m'n gemak.

    Ben echt uitermate tevreden over mijn LE32S81..prachtig toestel! Koste wat, maar nu heb ik eindelijk ook wat! :)
     
  17. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Met de instellingen heb ik ook lang zitten rotzooien. Bij mij staat hij op Dynamisch inc DNIe maar heb weinig last van die verspringing licht/donker. Ik heb wel even me zapsnelheid iets verhoogd... alleen nadat ik dat had gedaan staan de instellingen meteen weer op de fabriekstinstelling. :+

    Nu zit er een game mode op, maar wat doet de game mode precies? In het boekje (dat best dik is :cool:) staat dat het beeld naar standaard gegooit word en dat het geluid iets aangepast word. Heb de game mode wel aanstaan inclusief thuisbioscoop-pc en moet zeggen dat dat best lekker speelt :)
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2007
  18. Cyrillius

    Cyrillius Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung LE37M87B - full HD

    Ben nu een paar weekjes in het bezit van een prachtige LCD-TV. Na maandenlang vergelijken, op internet rondstruinen en wachten op de prijsdaling van de full-HD schermen, is mijn keus gevallen op deze Samsung LE37M87B. Ben er waanzinnig blij mee. Haarscherp beeld, zowel voor wat betreft (digitale) TV als Xbox360 (via component). Gamen is nog nooit zo geweldig geweest!
    Natuurlijk is de slagroom op de taart de 1080P weergave van HD-DVD films!! Gister "The Departed" gezien in z'n volle glorie. Wat een beleving! Je weet echt niet wat je ziet. _O_ Ook m'n 'ouderwetse' DVD's verschijnen trouwens door de upscaling van de 360 HD-DVD drive (via VGA) als herboren op het 94 cm scherm.

    Deze Samsung heeft 3 HDMI-ingangen. Samen met de Full HD weergave is deze set dan ook behoorlijk 'future-proof'. Ook door de superstrakke vormgeving een aanwinst voor de huiskamer trouwens.

    Voor gamers met een iets ruimer budget is dit echt een schot in de roos! Krijg je geen spijt van. Afhankelijk van waar je 'em koopt is deze Samsung verkrijgbaar tussen de 1100 en 1500 eurie. Aanrader dus!
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Is het verschil tussen Component en VGA nu héél erg groot?
    Want ik kocht destijds voor mijn gewone tv een Advanced Scart Cable en dat verschil was écht heel erg goed te merken!

    Is het aan te raden om een VGA kabel te kopen? Of valt het verschil wel mee t.o.v. Component.
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mijn HDMI kabel is van ProfiGold..en kost €60,-

    [​IMG]

    De middelste.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina