Overigens snap ik niet goed wat je bedoeld met 'als site ergens voor staan' in de context van consequent games beboeten met een ontbrekend onderdeel etc.
Zo simpel is het niet, zoals ik uitleg, sommige titels lijden meer aan het ontbreken van een onderdeel als anderen. Ik ben absoluut TEGEN enige vorm van consequentie op die manier. Consequentie in de layout van een artikel is handig, dan weet je waar je wat kan vinden, maar consequentie over de beoordeling is totaal niet van toepassing, want details, kwaliteit, kwantiteit, etc. verschillen per titel en moeten per titel bekeken en ervaren worden.
EDIT: Sommige games worden bijvoorbeeld HARD afgerekend op hun grafische kwaliteit en sommige minder. Omdat de spelervaring bij die laatste titels niet lijdt onder het gebrek aan hoogstaande visuele beelden en bij de andere wel, op die manier moet je beoordelen. Niet een geweldige game waar de graphics functioneel zijn voor de gameplay afrekenen op de praktische technische tekortkomingen omdat deze het zelfde aantal polygonen ter beeld brengt als een andere titel die niet te spelen is omdat de visuele kwaliteit de gameplay totaal in de weg staat, bijvoorbeeld.
Gears of War is voorbeeld, heeft zulke revolutionaire presentatie dat zijn hoge oordeel daar voor groot gedeelte op leunt, de single-player is niet zo goed als de multiplayer en de gameplay in het spel is absoluut niet van de diepe aarde, maar de meesterlijke presentatie geeft dat spel zo veel meer waarde dan als het een mindere grafische kwaliteit had gehad. Simpel en ook nog logisch, maar natuurlijk één gearticuleerd oordeel in een wereld van miljoenen.
Chrome Hounds is goed voorbeeld, btw.
Beste game ooit online. Simpel. Ik kan begrijpen als mensen online een slechte ervaring hebben want het systeem dat de ontwikkelaar daar voor gemaakt heeft, is gewoon niet ideaal.
Maar als je eenmaal aan het spelen bent en je hebt een lekkere clan lopen...MIJN GOD. Ik heb 150 uur online speeltijd in die titel en vele nachten met mijn clanmates de meeste anekdotische avonturen beleeft.
Als je het spel niet in die context speelt, dan zul je nooit weten dat hij zo goed is. Daarom is mijn review een functie van die ervaring en wordt het spel beoordeeld op die ervaring en afgerekend op de achterlijke systemen en single-player die dat in de weg staan. Als het spel goed was in systemen en single-player, kun je je voorstellen dat het spel sowieso meer gespeeld werd (lagere drempel om de ervaring te krijgen die ik had) en een nog hogere score had gehad.
Ik vind dat ik dat duidelijk maak in die review, maar mensen die dat niet lezen en alleen kijkjen naar de score, snappen er de ballen van. Perfecte demonstratie van het falen van een oordelensysteem gebaseerd op cijfers.
EDIT: Goiz is de bom. *emo
/Mod Goiz:
Laatst bewerkt: 29 aug 2007