teamqG | QualityGaming [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door SmartieZ, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemesis

Nemesis Decerto.net

Leuk Bevonden:
    0
    Rank 31 van alle CoD4 beta spelers (Een boel Amerikanen..) :)

2. Nemesis

Nemesis Decerto.net

Leuk Bevonden:
    0
    qG > CoD4

Dit wordt HET spel voor qG, samen met Halo 3.

PS: MoH:A, ophoeren.

3. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij MOH:A kan je niet eens een keer headshot voeren.
    Maar 2 keer op iemand zijn hoofd schieten, dan is het pas een headshot, ongelooflijk flauw, bij CoD series zijn dat niet zo.

Gelukkig maar.

4. Nemesis

Nemesis Decerto.net

Leuk Bevonden:
    0

Call of Duty 4 Impressie / Review

Nadat ik zo'n miljoen berichten heb ontvangen op Live over hoe ik aan de Beta kwam en andere vragen over het spel heb ik besloten een kleine review over CoD4 te schrijven.

"Lijkt het spel het meest op CoD2 of CoD3?"

Het spel lijkt het meest op CoD2, met wat dingetjes van CoD3, zoals het sprinten. Denk aan Call of Duty 2, voeg zo'n 70 jaar toe en je hebt ongeveer CoD4. Nu lijkt het alsof er geen vernieuwing is, maar er zijn genoeg nieuwe features. Zo kan je nu bij een 3 kill streak een radar scan over de map laten gaan, zodat je je tegenstanders kunt zien, zodat je jezelf kunt positioneren voor hun aanval. Zodra je echter een 5 kill streak haalt wordt het alleen wel een beetje makkelijk. Bij 5 kills krijg je namelijk een airstrike waarmee je meestal wel meer dan 2 kills haalt, zodat je over de 7 kill streak zit, die weer leidt tot het oproepen van een gevechtshelikopter, die door de AI bestuurd wordt en alle tegenstanders die een beetje buiten zitten of niet goed binnen zitten doodt, dus dat zorgt ervoor dat je niet heel veel skills nodig hebt om een lange kill streak te halen, het belangrijkste is dus de 1ste 5 kills. De helikopter kan echter wel uit de lucht worden geschoten.

Wapens:

Er zijn 5 verschillende klassen wapens, namelijk: Assault Rifles, Sub Machine Guns, Light Machine Guns, Shotguns en Sniper Rifles. Het beste wapen is verreweg de MP4 Carbine, een krachtig automatisch machinegeweer, gevolgd door de MP6A4, een sterk accurraat half-automatisch wapen; erg nuttig op grote maps, waar je zowel short range als long range gevechten hebt. De shotgun is gelukkig niet al te krachtig en kan ook niet heel snel achter elkaar schieten, waardoor je toch nog een kans hebt in close combat. Wel een erg sterk wapen en vooral als support bedoeld is de M249 SAW, een vol-auomatisch geweer met een hoge vuurratio. Er zijn 2 snipers, 1 boltaction sniper en een half automatische, alleen is die minder krachtig dan de boltaction, die tegenstanders meestal in 1 keer doodt. Snipen lijkt erg op het snipen in CoD3. Een nieuw aspect is het schieten door muren, wat erg goed werkt, zo kan je nog net iemand afmaken, zodra hij weg bij een raam gaat. Alleen is het some jammer hebt dat er mensen zijn die een SAW nemen en door muren heen gaan sprayen. Melee is nu niet meer met je wapen, maar gebeurt nu met een mes, alleen heeft deze een redelijk groot bereik, zeker als je snel aan komt sprinten. Granaten werken ongeveer zoals ze in CoD2 werkten, alleen kun je ze nu ook wat laten aftellen, zodat er minder tijd is om weg te rennen voor de vijanden, pas alleen op dat je jezelf niet opblaast. Smoke is weer van de partij. Ook zijn er 2 nieuwe typen granaten namelijk de stun granaat en de flashbang granaat die beide erg nuttig zijn om de tegenstander te verwarren of te verblinden. Er zijn in de Beta 10 wapens beschikbaar gemaakt, al moet je sommige wapens wel unlocken. Dat is mogelijk via het ervaring systeem wat het spel kent. Zo krijg je per kill 10 punten en per assist 2 punten, ook leveren het activeren van de radar scan, een airstrike en het oproepen van een helikopter ieder een extra 10 punten op. Ook zitten er een aantal uitdagingen in de beta, zo zul je bijvoorbeeld extra toevoegingen en camouflages voor je wapens kunnen unlocken door met het betreffende wapen een uitdaging te voltooien, bijvoorbeeld 25 kills halen, of 50 headshots. Hierdoor krijg je ook ervaringspunten, alleen een stuk meer, bijvoorbeeld 100. Er zijn ook algemene uitdagingen, zoals het oproepen van een radar scan, airstrike of een helikopter, of het uit de lucht halen ervan. Al deze ervaring kan leiden tot een nieuwe rank, waardoor je die toevoegingen unlockt. Als laatste over de wapens: Ook kun je in deze CoD weer springen en schieten, sommige vinden dat fijn, ik echter niet.

Gametypes:

Er zitten in het begin 3 speltypes in de beta, maar je kunt er nog 1 unlocken.
    • Team Deathmatch (5vs5 / 6vs6)
    • Free-For-All (Ieder voor zich)
    • Team Tactical (2vs2 / 3vs3 Team Deathmatch of Search and Destroy)
    • Team Objective (5vs5 / 6vs6 Search and Destroy of Domination)
    Maps:

Er zitten 3 maps in de beta varierend van een grote map met veel open vlaktes, bruggen en huizen tot een close combat map wat zich afspeeld in een pakhuis en het geringe terrein er omheen.

Vacant: Een goede, kleine close combat map met veel gevechten in de lange gangen. De map heeft een klein stukje buiten terrein wat ook de perfecte plek is voor een airstrike (Al zitten er wel soms ramen in het dak waar hij ook door kan komen). Ook de helikopter is nuttig als het vijandige team buiten aan de gang is.

Crash: Een erg goede map, goed gebalanceerd en erg goed op alle speltypes, naar mijn gevoel de beste map uit de beta. De map speelt zich af in het Midden-Oosten, met een Black Hawk Down setting, in het midden van de map ligt namelijk een neergestorte helikopter. De map heeft 2 basis-achtige spawnplekken. De map is ook geschikt voor alle soorten Range, alleen moet je jezelf dan wel goed plaatsen. (Ikzelf vind de map perfect voor de MP6A4.

Overgrown: Deze map kan echt super zijn, maar kan ook plotseling veranderen in de slechtse map uit de beta, omdat hij uitermate geschikt is voor long range, kun je erg goede en spannende snipe en long range wapen gevechten krijgen, maar het kan ook dat het andere team zich volledig richt op campen, waardoor hij gelijk stukken minder leuk is. De map is wel handig voor de airstrike en de helikopter en is ook erg goed om een lange killstreak op te bouwen. Het veld bestaat uit een lange uitgedroogde rivier met daarover 2 bruggen met aan de ene kant platteland met een boerderij en een grote schuur en aan de andere kant een aantal huizen met een weg en een pompstation.

Perks:

Dit is een van de belangrijkste functies uit de Beta en ook erg vernieuwend. Perks zijn een soort eigenschappen die je op je character kan toepassen. Je hebt 3 Perk klassen met in totaal 11 Perks in de Beta.

Perk 1:
    • C4: Place it an detonate it when enemies pass by.
    • Special Grenades x3: Normaal heb je 1 stun, flash of smoke granaat, maar met deze perk heb je er 3.
    • RPG-7 x2: Geeft je een Rocket Launcher met 2 raketten, erg effectief tegen helikopters.
    Perk 2:
    • Stopping Power: Je kogels zijn sterker.
    • Juggernout: Je hebt meer leven.
    • UAV Jammer: Je wordt niet gezien op de vijandelijke radar.
    • Sonic Boom: Je bent beter bestand tegen granaten.
    Perk 3:
    • Extreme Conditioning: Je kunt langer sprinten.
    • Steady Aim: Je kunt beter richten.
    • Last Stand: Nadat je neer wordt geschoten val je op de grond en kun je binnen een beperkte tijd nog met je pistool schieten en je mes gebruiken, erg triest, want het persoon dat jou neerschoot loopt 9 van de 10 keer door, zodat je hem alsnog kunt pakken.
    • Deep Impact: Kogels dringen door personages heen en kunnen ook meer muren doordringen.
    Gameplay:

De gameplay zelf is geweldig, de game zit vol actie en is erg leuk als je een redelijk goed team hebt. Met de Perks zit het ook nog is vol verassingen en als je eenmaal rank 4 bent en je eigen class aan kunt maken en dus ook dingen aan je wapens kunt toevoegen wordt het helemaal super. Voor mij is deze game stukken beter dan Halo 3, alleen is Halo veel populairder en is ook een hele hype.

Graphics:

De graphics zijn erg goed en alle explosies en kogelregens zijn erg goed weergegeven. Ook zie je als de helikopter overvliegt een heel stofspoor wat allemaal omhoogkomt van de grond. De schaduwen zijn erg realistisch en ook de characters zien er erg strak uit.

Conclusie:

Dit wordt 1 van de betere spellen van 2007, er is genoeg vernieuwing, vele toevoegingen, maar toch voelt het alsof je het al eerder gespeeld hebt, wat er voor zorgt dat je er gelijk helemaal in zit. Ikzelf heb er al heel wat uurtjes op zitten, en ben dat van plan vol te houden tot de Beta stopt, ik kan niet wachten op de Singleplayer en ook sta ik te springen om de leaderboards te veroveren. CoD4 is een aanrader voor iedereen, het ziet er prachtig uit, het speelt geweldig (Wordt absoluut een goede clangame) en is ook erg vernieuwend in vergelijking met andere shooters.

qG.Faction | qG.Nemesis | Quality Gaming | teamqG.com

Laatst bewerkt: 29 aug 2007
  5. Candyman

Candyman Guest

Hey Nemesis heb je al iets gehoort over Smartiez en de WCG. Ik vraag me af of het nog wel doorgaat voor mij en Vincent morgen.

6. ReaListiQ

ReaListiQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel raar trouwens, dat het op een donderdag is :confused:

7. Revenge

Revenge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen moeten naar school of werk... dus daarom kan ik niet naar de finale.

8. Nemesis

Nemesis Decerto.net

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat geloof ik gewoon door hoor.

9. TwiLiGhT

TwiLiGhT Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is waar :)

10. Deadbringr

Deadbringr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zwaar lekker spel :) ook mooie statics nou .. ( kijk op qG I SmartieZ )

11. FuSionZ

FuSionZ Guest

Niemand zegt iets over nemesis zijn review van CoD 4 beta

goed gedaan:thumbs::b:

12. EXp3r1EnZ

EXp3r1EnZ fLaUp3Rd

Leuk Bevonden:
    0
    hier een ander leuk GoW interview met Maj1nGoku
    klik hier!

13. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had em gelezen in de 360 sectie, zeker goede review.

14. Gimbly

Gimbly Guest

suc6 qG vanaaf

15. gekinskedel

gekinskedel c3l Leader

Leuk Bevonden:
    0
    idd suc7 vanavond maak SG maar in

16. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Succes!

17. Towel

Towel Guest

18. Priest

Priest Just Live Your Life.

Leuk Bevonden:
    0
    aangezien ik aan het werk ben kan ik niet naar de WCG jammer.....
    Wens beide teams veel suck6 ;)

19. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
  20. Towel

Towel Guest

Natuku is ook belg, hij is volgens mij wel tof. Die VJunit praat te stoer, en deed alsnog trashtalken nadat ze werde afgemaakt (Onze teammates stonden allebei zo'n 8 negatief)

Ik wil een stoere gameplay opnemen. Airwave jij nog online vanavond?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina