[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door JeePee, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik voor de PS3 de Belkin (de officiele van Sony) HDMI kabel, en ik vind dat ik moementeel wel erg vaak storing in beeld krijg. Soms in de XMB zie je even snel een storingsstreepje, en ook bij GTHD vaak een storingsstreepje, vooral als ik Exit kies na een 'race', in het hoofdmenu is er dan zo'n storinkje.

Nu was deze kabel wel 1 van de goedkoopste. Nu heb ik ook net een nieuwe TV, een Sony 32D3000, nu is daar wel meer mis mee, en die wordt ook nog vervangen (veel clouding, geluidsstoringen).

Welke HDMI kabel gebruiken jullie?

DVD upscalen is soms echt supergoed, maar gister keek ik Star Wars Episode 1, man, wat een lelijke film is dat. Een week ervoor Episode 3 gekeken, dat is een totaal ander verhaal. Het geluid van deel 1 was overigens ook extreem slecht. veel volume verschillen, ik moest het geluid zachter zetten om niet doof te worden van die vliegtuigen, en bij een dialoog waren ze amper te verstaan. Ligt misschien ook wel aan die HDMI kabel.

Laatst bewerkt: 21 aug 2007
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik zelf de Oehlbach kabel 1½m voor € 79,95.
    Het beeld is helemaal storingsvrij.
    Heb deze kabel gekocht samen met de Samsung HD-decoder.

De HD-decoder heb ik nu aangesloten via Component omdat de verschillen bijna niet merkbaar zijn met HDMI.

3. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook een Sony 32D3000 tv gaan kopen, maar is dit dan wel verstandig of heb jij gewoon pech dat de tv kapot is of heb je met deze tv standaard clouding??

4. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb waarschijnlijk gewoon pure pech. Bij de 2500 serie en 2000 serie hadden ze al veel TV's terug gekregen wegens clouding, de 3000 kregen ze absoluut geen slechte feedback van. Op internet opgezocht, en slechts 1 persoon kwam met de melding dat hij veel last van clouding heeft.

Waarschijnlijk ligt het weer aan goedkope componenten in de TV, maar het lijkt erop dat dat percentage nu veel lager is. Ik neem er in ieder geval geen genoegen mee. Het is zeer storend bij donker beeld.

Motion Flow is overigens wel erg plezierig, de balk bij RTL Z is bij andere LCD's onleesbaar, maar met Motionflow op hoog is het alsof je CRT kwaliteit hebt. Ook downscaled 1080p ziet er beter uit dan 720p. Het design vind ik iets minder mooi dan de S2530 of de V2500, maar je hebt wel een veel betere TV, althans als ie 100% werkt, die van mij is gewoon gaar.

5. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor je reactie. Ik ben nog aan het twijfelen, de panasonic TX32LX70 schijnt ook een top tv te zijn. Mijn ervaring met kapotte producten met sony is niet al te best namelijk.

6. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt Home ongeveer ? zou dat bij de volgende update zijn en wanneer zou die update dan ongeveer zijn ?

7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rond november ongeveer.

8. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat nu echt lekker met de demo's
    elke week wel 1tje

9. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    welke bedoel je nu ?

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wanneer gaat de demo Folklore online ??

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    in japan staat ie er al een tijd. Weet niet wanneer die in europa komt.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De Folklore Demo staat nu online.

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    en nu ...... downloaden ... :)

14. M@ximuS

M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

Leuk Bevonden:
    0
    Laat Folklore maar zitten, doet u mij Ratchet and Clank maar lijkt me wel zo leuk.

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    PLAYSTATION NETWORK UPDATE Aug 23

Here’s what’s due on the PSN today.

Demo:
    Folklore

Videos:
    Heavenly Sword Anime #3
    Heavenly Sword Making Of Clip 3
    Warhawk Ground Combat
    Warhawk Air Combat
    Warhawk Mulitplayer
    Leipzig PSN Software Showcase
    Leipzig Heavenly Sword
    Leipzig Snake Ball
    Leipzig Playstation Eye
    Leipzig MGS 4 Video

And a couple of third party trailers:
    Stranglehold GD Trailer
    Unreal Tournament 3 Trailer

Leipzig MGS4 video staat wel in de US store... De Stranglehold en UT3 trailers kan ik nergens terugvinden. De Folklore demo wordt op 31 augustus uit de EU store gehaald, terwijl ie wel in de US store blijft staan?

Warhawk is 28 augustus in de US store verschenen, en wij krijgen 'm twee dagen later, omdat donderdag in Europa de standaard update dag is. Echter, in de US is dat ook op donderdag, en af en toe eens op vrijdag. Dus dat argument klopt niet helemaal.

Op Warhawk na zijn de US en EU store niet voorzien van nieuwe content deze week. Of de Amerikanen krijgen morgen een store update. Volgens mij zitten ze bij de Playstation Network divisie behoorlijk te slapen.... Vergeleken bij de US store krijgen wij al bijzonder weinig.

Waar zijn de PS1 games gebleven die rap uit de store zijn gehaald? Waar blijven de andere PS1 games? Waarom krijgen wij amper trailers, en geen wallpapers? Waar blijft de extra content van MotorStorm die uit zou komen in augustus? Waar blijft de demo van Lair die voor de zomer al in de store had moeten staan? Waar blijven de demo's van andere games? Tot slot, waar is Sony toch mee bezig? (blijkbaar met niets....) Op Xbox Live is zo'n beetje elke dag een demo verschenen afgelopen week o_O. Enne... waar is dat 'vuurwerk' gebleven wat ze in Leipzig zouden 'afsteken'? Op een shitload aan PSP aankondigingen en PLAYTV na, heb ik werkelijk niets bijzonders gehoord, of ik moet echt 't nodige hebben gemist....

De Playstation Store vind ik tot nu toe één grote aanfluiting, en ik heb zo m'n twijfels of 't op korte termijn beter zal worden, aangezien de periode dat ze nu op de markt zijn geen vooruitgang hebben geboekt. Zo maar weer een filmpje aangooien op m'n Blu-rayStation 3 en wachten op Heavenly Sword...

Edit:

Dit bedoel ik dus:

Edit 2:

Content US store

16. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je slaat de spijker op zijn kop, ik was ook ronduit verbaasd over het argument dat warhawk hier twee dagen later zou uitkomen. 'Ja, we updaten altijd op donderdag', terwijl dat ook in de VS gebeurd en bovendien: het zou verdorie iedere dag moeten gebeuren. Waar op Xbox Live vrijwel iedere dag iets nieuws te vinden (en dan moet video marketplace nog gelanceerd worden in europa) is het op het PSN één grote ramp. Wanneer komen er nu eens wat meer third party demo's uit? Waarom blijven de PsOne games beperkt tot drie waarvan er twee te verouderd zijn om je nog te kunnen vermaken. Waar blijven de filmtrailers die ze in de US Store wel genoeg krijgen.

17. SnakeLiquid

SnakeLiquid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ook het probleem dat de kabel van de stopcontact naar de ps3 een beetje losjes zit of niet helemaal in de ps3 zelf past waardoor de kabel slapjes van uit de ps3 hangt. (of het lijkt wel dat de contact punten van de stekker niet helemaal aan de contact punten van de ps3 koppelen..)

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zelfde probleem hier.

Heb een andere Kabel geprobeerd maar deze zit ook een beetje los.

Gelukkig staat de PS3 heel stabiel in de tv/audio meubel , hierdoor heb ik nog geen problemen met de kabel gehad.

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De PSN Store is inderdaad een aanfluiting, zeker in Europa. In Japan en Amerika komt er af en toe nog weleens aardige content. Moet je eens kijken wat Amerika en Japan vandaag hebben gekregen. Wij in Europa hebben alleen Warhawk gekregen. Ach ja, echt typerend voor Sony. Europa als laatste en Europa is niet belangrijk. Al maanden lang roept men dat de content en vooral de demo's eraan komen. Ik zie er echter niks van. Krijgen we eindelijk eens een demo van bijvoorbeeld een game zoals Heavenly Sword, duurt hij maar 3 minuten (de demo op beurzen en persevents was overigens een stuk langer). Van games zoals bijvoorbeeld Uncharted, Ratchet and Clank en Lair zijn er al een flinke tijd demo's, echter we krijgen ze niet. Grootste aanfluiting was wel de Games Convention. Kort na de E3 zei Sony dat men met fireworks zou komen in Leipzig. Was kennelijk dan erg goedkoop niet werkend vuurwerk, want ik heb niks gezien. Ik had echt verwacht dat Sony Formule 1 2007 ging laten zien, maar ook dat gebeurde niet. Schijnt dat Sony de F1 licentie inmiddels weer kwijt is omdat men hem te duur vond. En tja, je kent Sony's houding: wij kopen geen games. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de F1 licentie nu naar EA. Echt een grote klap voor Sony en bovendien een hele domme fout. Ik weet niet waar ze mee bezig zijn bij Sony, volgens mij willen ze de consolewar niet winnen.

Grootste probleem voor Sony is momenteel de thirdparty support. Veel ontwikkelaars (die voorheen altijd alleen voor Playstation kozen) kiezen of alleen voor de Xbox 360 of voor een 360 en PS3 versie. Daarnaast is de 360 versie van de game vaak mooier en beter en de 360 verschijnt vaak veel eerder. Veel multiplatformgames komen namelijk enkele weken tot maanden later op de PS3.

20. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Warhawk gister maar eens gedownload maar eerlijk gezegd vind ik er niks aan..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina