Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd aan de onderkant, en dan kun je op de beamer zelf instellen dat het beeld dus niet op de kop moet....
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Aha kijk eens aan.
    Bedankt guys.

    :thumbs:
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heeft iemand hier ervaring mee? Met die duurdere versie van 90 euro dan.
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er wel eens over gelezen dat iemand ook zoiets ging maken. Het gaat met behulp van een tft scherm zoals in het bericht ook al staat. Je hebt dan alleen een bepaald deel van het scherm nodig, alleen de pixel laag geloof ik. Deze leg je dan op een overheadprojector (je weet wel, zo'n 'lichtbak' om sheets op een bord te projecteren, vooral op scholen veel gebruikt) om het vervolgens te projecteren op een scherm.

    Tja, persoonlijk zou ik er niet veel van verwachten...:{

    Google maar eens op 'zelfbouw beamer' of kijk op het forum van tweakers.net. Staan genoeg voorbeelden van zulk soort beamers.

    -edit- KLIK
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hmm klinkt best grappig daar. Alleen serieus 200 euro voor zo'n overhead projector is dan nog erg veel. Maar die kerel op marktplaats heeft iets heel anders. Gewoon een soort houten kastje met een lens erin.

    EDIT: Die manier met dat houten kastje is dus 15 euro en dat is niets. Maar met die overhead projector vraag ik me alleen af in wat voor resolutie je dan speelt.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2007
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    resolutie van je laptop/tft scherm?

    Alleen de vergroting/licht/contrast opbrengst zal echt niet gelijk zijn aan die van een echte beamer
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2007
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    dat dacht ik ook al. Maar hoe sluit je je 360 er dan op aan? Of zou dat niet kunnen... Kben al druk aan het zoeken. En zo moeilijk lijkt het me niet. Misschien ga ik het wel doen. Misschien kan ik zo'n overhead projector wel voor een tientje aankomen en misschien wel gratis (en niet gejat nee).
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Denk niet dat dat gaat werken, aangezien bij hem dat scherm nog gewoon aan de laptop vast zit.

    Of je moet een lcdtv willen slopen :+ (daar zitten de juiste aansluitingen tenslotte wel op).

    Ik denk dat je voor die paar euro's niet op de eerste rang zal zitten :9
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ze zeggen ook dat je het scherm van een monitor fzo moet pakken, kun je met vga aansluiten, of scherpies van 15 inch :p
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat kan natuurlijk ook :)
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Mijn HDTV ga ik iig niet slopen :+ Maar wat ik er tot nu toe van begrepen heb kan het ook gewoon met een tft scherm van 15 inch. Geen laptop dus. En daar zou je hem in de vga in kunnen doen. En volgens mij kun je met een 15 inch tft niet hoger dan een reso van 1024 x 768 en dat vind ik nog het meest balen. Maarja, ik ben net een half uurtje bezig met zoeken dus ik snap er ook nog de ballen niet van. Eerst maar eens wat speurwerk.
     
  12. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    DAt is wel cool, misschien ga ik dat later wel eens doen, over een jaartje
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand heeft deze oplossing al een keer geshowed in deze thread (of een oudere). Zag er nog best redelijk uit. Je moet dat scherm alleen wel echt koelen. Dus je hebt een aantal vennetjes nodig die dus best wel wat geluid gaan maken, en dat kan gaan irriteren :)
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    denk eigenlijk dat er egt niet zo goed uit komt te zien, maar voor zon 100 euro heb je wel wat maar niet egt iets optimaals,
     
  15. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    goedkoop éénmalig beamerscherm

    Voor een LAN party met een stuk of 6 beamers ben ik naar de meest ideale manier voor projectie aan het zoeken.

    De beamers meenemen is geen probleem maar de schermen is een ander verhaal.
    Dus wat adviseren jullie....? bedde-Lakens, papieren tafellakens of bv mdf met witte tex?

    Hieronder de ruimte waar de beamers komen te staan:

    De muren zijn ruwe stenen, dus rechtstreeks op de muur projecteren zal geen optie zijn
    alvast bedankt

    De grootste ruimte, met bar en toilet:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2007
  16. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Hmm, misschien probeer ik dat ook eens. Lijkt me wel leuk als het wat effec heeft op mijn tv.
     
  17. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou proberen ze hier en hier
    op te hangen, en misschien nog 1 naast de bar op de plek van de tafeltennis, daar kan je wss wel 6 beamers op passen.
    De kant aan het raam lijkt mij een beetje te laag om te gebruiken, je scherm komt dan bijna op de grond als je een beetje redelijke grootte wilt hebben en dat speelt dan niet lekker
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je die dingen van de muur kan halen zou ik gewoon op de muur projecteren. Goed genoeg voor een lanparty.

    Als je dat niet goed genoeg zou vinden dan gewoon wat doeken ophangen. Zo strak mogelijk proberen te hangen met eventueel wat touwjes.
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Kben nou even wat aan het zoeken op het wijdse internet (met wat - veel - hulp van HTforum :D) en ik moet eigenlijk zeggen, dat hoe meer ik lees, hoe verwarder ik wordt. Ik kom er in 1 keer achter dat er een heel aantal manieren zijn om zelf een beamer te bouwen.
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    denk dat de makkelijkste die overhead is
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina