De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke das positief om te horen van je over deze tv,
    weet je ook ongeveer waar die foto's van je staan en of ze in deel 14 staan of in een vorig deel.
    en las dat de d-sub ingang voor de pc aansluiting was en die wou ik er ook op aansluiten dus dan moet ik waarschijnlijk van stekker switchen elke keer??

    alvast bedankt_O_
     
  2. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Vandaag begonnen bij Sony. De eerste drie weken van september is er de dealershow. Alle klanten van Sony komen dan op bezoek om het nieuwste van het nieuwste te zien en te proberen.

    Het kwijl liep zo mijn mondje uit, die Bravia tv's zien er echt likkebaardend lekker uit!

    Ow...en stel je dit voor, een 70 inch Sony Bravia aangesloten op een PS3 met zo'n raceseat. Goddelijk!
     
  3. Papefighter

    Papefighter Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0

    Hallo, ik ben van plan om een Samsung LE26S81 te kopen. Maar ik lees hier best vaak dat de R71 beter is? Kun jij mij dat misschien een keer goed uitleggen want ze zijn ongeveer even duur?

    Alvast bedankt!
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als we het hier hebben over de betere R71 dan gaat het altijd over de 32" en 40" uitvoeringen.

    De grootste verschil tussen de R71 en S81 is wel de inkijhoek van de LCD ( R71= 170/170 - S81B = 160/150 ).
    Wanneer is schuin voor de S81 gaat zitten zal je merken dathet beeld meteen een stuk donker wordt.
    Sommige gebruikers denken dit handig op te lossen door de Contrast en Helderheid hoger te zetten.
    Helaas is dit niet zo goed voor de levensduur van de panel.

    De R71 heeft gen zichtbare speakers , deze zijn weg gewerkt in de onderste gedeelte van de behuizing.
    Hierdoor lijkt het scherm ook veel groter.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ze staan geloof ik in deel 13. Weet iemand anders het hier nog?

    Wat betreft het switchen van vga kabels: je zou eens moeten kijken of er niet een verdeelblokje oid is. Ik ken ze echter niet en heb geen flauw idee wat het met de kwaliteit doet, maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze er niet zijn.

    (zal nog even op zoek naar de foto's)

    68 pagina's deel 13 verder: in deel 13 staan ze niet :confused:
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2007
  6. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke is goed bedankt,
    maar weet je toevallig ook hoe de naam is van de stekker die ik dan moet hebben voor de computer naar de tv want dat zal toch geen vga kabel zijn maar een andere naam hebben??
    en heb dan ook home digitaal besteld maar hoorde dat vaak die scart kabels die er standaard worden bij geleverd van slechte kwaliteit zijn klopt dat en zo ja ik heb dan de advanched scart over van de xbox360 dan kan ik toch beter die scart voor digitaal tv bestellen
    alvast bedankt voor de moeite _O_
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedoelen misschien een VGA-Switch.
    Hiermee kan je 2 computers aansluiten op 1 monitor.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Conrad.
    Bestelnummer: 997950 - 8A
    Prijs € 24,95
     
  8. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke en dat zal er voor zijn dan want er staat bij dat de pc ingang van de plasma de d-sub is en hier in het forum zeiden ze ook dat je daarop de vga kabel moet aansluiten.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zoiets zou moeten werken idd, weet alleen niet zeker wat het met de kwaliteit doet. Maar volgens mij is het verlies te verwaarlozen.

    De foto's trouwens al gevonden? Ben wel erg benieuwd waar ze zijn gebleven :{
     
  10. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    heb de foto's gevonden maar alleen 1 foto werkt nog maar de component de andere foto's komen er niet meer staat in deel 12 pagina 88.
    met het verlies te verwaarlozen bedoel je toch dat het minimaal is.
    en lees ook nog ergens van je dat je met vga moet stoeien in het dashboard welke bedoel je van de 360 of van de tv zelf zoals wat kun je daar dan nog meer veranderen dan de resolutie?

    bedankt
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vreemd bij mij doen 3 van de 4 het......

    Wat betreft stoeien: als je hem op vga aansluit kan je kiezen uit drie reference-levels ;)
     
  12. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ja kan komen omdat deze computer erg traag wordt en de pagina's niet meer goed laad moet ook maar ff een nieuwe voor komen volgende week maar beeld zal dus denk je niet minder worden met de switcher.

    en weet je toevallig ook die vorige vraag van mij over de scart kabel die je standaard krijgt bij de digitale ontvanger volgens mij is dat niet wat maar daarvoor is de advanched scart of rgb scart die ik nu gebruik voor de 360 daar een geschiktere kabel scart voor?

    alvast bedankt
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    eehhh come again? :+
     
  14. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    nou snap ik het ff niet meer kevf
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap je vraag niet ;)
     
  16. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke excuses bedoelde of het beeld er dus denk je niet minder door wordt met een splitter er tussen?

    en of je ook weet:

    en weet je toevallig ook die vorige vraag van mij over de scart kabel die je standaard krijgt bij de digitale ontvanger volgens mij is dat niet wat maar daarvoor is de advanched scart of rgb scart die ik nu gebruik voor de 360 daar een geschiktere kabel scart voor?
     
  17. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    heey,

    ik ben sterk aan het twijfelen tussen deze twee tv's

    Samsung LE26R71b
    en
    Samsung LE26S81b

    ik lees dat de S serie een oudere serie is en van mindere kwaliteit is.
    wat merk je hier nou eigenlijk van? is dit dat je bv. sneller dode pixels hebt?
    Of dat je meer last hebt van ghosting?

    Het contrast van de S81 is wel even iets hoger, is dit verschil zo groot dat je echt duidelijk verschil ziet?

    En de vertikale/horizontal kijkhoek is van de S81 ook net ff iets lager. Betekend dit echt dat je precies recht voor de tv moet zitten om het beeld goed te zien?
    Als bv. de horizontale kijkhoek 160* is, betekend dit dan dat je vanaf een kijkhoek van 160* schuin op de tv pas last hebt dat het beeld zwart wordt of begint dit al bij een kleinere kijkhoek?

    ik gebruik de tv bijna alleen maar voor de xbox 360 (met halo 3:9)
    welke van deze 2 tv's raden jullie nou aan?
     
  18. Nosferatu111072

    Nosferatu111072 Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zegt in dit geval de nummers 7 en 8 iets. De 7 serie is afgelopen jaar opgevolgd door de 8 serie. Daarmee lijkt het me duidelijk wie van de twee de oudste is. Aan de andere kant zegt dit niets over de kwaliteit van het toestel. Volgens mij is de s serie instapmodel, de r serie midrange.
     
  19. Niku

    Niku Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn xbox op een niet hd tv aansluiten. En op dit plaatje ( http://www.tomshardware.fr/images/jeux/20051116/Xbox_360_cable_avance.jpg ) staan 6 kabels, ik heb toch alleen de witte, rode en gele nodig voor een gewone tv?

    Edit: En (dit vraag ik voor een vriend), mijn vriend heeft een oude tv, en hij weet niet precies hoe 't zit met 50/60 hz, kan iemand dat toelichten?
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2007
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Rood, Wit en Geel gaan in de bijgesloten SCART adapter.
    Deze gaat achter in je non-HDTV. 360 aan en spelen maar!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina