Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ze raden mij nou op HTforum aan een oude barco 600 of 500 te kopen en die dan gewoon op te branden. Dus niet op burn/wear letten. Want volgens hun heb je die al 1 voor 100 euro of misschien zelfs minder.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Die dingen zijn wel focking groot/lomp/zwaar ;)
     
  3. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan al beamers kopen voor 400 euro, misschien niet de beste, maar ze wordern wel stukken goedkoper.
    hier
    Zo te zien ga ik toch maar sparen voor een gewone beamer
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    En veeeeeel afstelwerk. Een CRT is meer voor de knutselaar die niet bang is met zijn handjes aan electro te zitten.
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Zo'n zelfbouwbeamer niet dan? ;) Maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik pleur hem gewoon op de grond.

    Daar ben ik nog het meeste bang voor. Het vele afstelwerk.

    Niet dus ;) Die beamer van 400 euro heeft een reso van 800 x 600. Echte 720p beamers zijn er vanaf rond de 1000 euro.
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was Dusky, zou ik toch echt gewoon even lekker gaan chillen totdat je een beetje geld hebt :)
    Al dat gezoek van je komt een beetje (heel erg) ongeduldig over en dat kan wel eens tot (rare) verkeerde keuzes leiden, en dat zou natuurlijk zonde van het geld zijn.

    Maar ook gewoon de tweedehandsmarkt van digitale 720p'ers goed in de gaten houden voor die leuke buitenkansjes natuurlijk ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2007
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind een beetje zoeken gewoon leuk en ik laat alle mogelijkheden gewoon open :+ Maar ik mag van mijn moeder 100% geen beamer gewoon kopen. Als ik het heb over een beamer kopen (zeg maar gewoon zo'n hitachi ofzo) dan trekt ze al een mes. Daarom zoek ik goedkope alternatieven.
     
  8. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Fout, al vanaf ~700 euro, 720p en 1080i
    En wanneer word je 18? :p
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2007
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha, maar wél een CRT bak van 1 meter (als het niet meer is) lang? :lol:
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En dat nadat hij net een nieuwe HDTV heeft... ohoh waar gaat dat heen met de jeugd :+
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Nouja, met een CRT hoef je in de Winter in iedergeval tijdens het kijken van een film geen extra stookkosten te rekenen, spaar je weer iets meer geld uit.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dusky: Je kan die zelfbouwdingen echt beter laten voor wat het is. Ze zijn nl maar voor één ding goed en dat is voor een groot beeld: zonder noemenswaardige kwaliteit. Je speelt er 1x op en stapt dan snel weer over naar je lcd.

    Met die Barco bakken hoef je thuis denk ik ook echt niet aan te komen. Die dingen beginnen vanaf 45 kg oid en kunnen zelfs oplopen tot 90kg. Daarnaast is de projectieafstand/grootte van die dingen NIET te regelen (dus de afstand beamer-muur staat vast)en moet je in staat zijn om ontzettend diep in de buidel te tasten voor defecten ed. Er was een tijd dat die dingen de beste optie waren, maar dat is echt verleden tijd. Als bewijs daarvoor moet je maar eens kijken op de markt op het HT-forum; die dingen worden bij de vleet aangeboden.

    Ik wil trouwens je moeders gezicht wel eens zien na een half jaartje de Barco aangehad te hebben en de energierekening valt in de bus.

    Als je persé wilt beameren heb je denk ik maar één optie: je moeder overtuigen en rustig je kans afwachten op een 2ehands beamertje van Sanyo of Hitachi oid.

    :)
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    700 euro? Die fokked op acer dlp zeker? En over 1 jaar, 11 maanden en 2 weken wordt ik 18.

    Als het maar niet zo veel kost (in aanschaf, want daar let ze op) :D

    Werken he :D

    :lol:

    Ok daar ben ik ondertussen van overtuigd. Op HTforum hebben ze het me ook afgeraden.

    :lol::lol:

    Dat denk ik misschien toch ook wel jah.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is het precies waar je moeder over valt dan? De kosten?
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat denk ik jah. Maar voor de rest weet ik het niet echt. Want ik begrijp vrouwen nog niet echt. Over een paar jaar zal ik het wel ff laten weten wat het nou was :D
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar je woont dus nog thuis en ik neem aan dat beide apparaten dus op je slaapkamer komen te staan. Kan je dan niet beter voor OF een beamer OF voor een hdtv gaan. Zo heeft dynamike gekozen voor een zeer strakke beameroplossing en al zijn energie en geld daar in gestoken, dat was lang niet zo mooi geworden als er een tv bij had gemoeten ;)
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik had zo'n vast scherm niet echt mooi kunnen neerzetten. En ik vind zo'n beamer gewoon niet altijd praktisch. En ik heb lang getwijfeld tussen een beamer en een hdtv en ik ben toch eerder voor de hdtv gegaan, maar nu besef ik me dat ik toch best een wat veel groter beeld zou willen hebben.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Verkoop je HDTV, koop een breedbeeld crt tv 2e hands voor 100 euro, kan je daarop tv kijken. En wat je overhoud + bijleggen geef je uit aan een beamer + scherm voor films en xbox.
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    naah. Mijn tv gaat echt 100% zeker niet weg. Ik vind het een goede tv. En daar zou prachtig een beamerscherm voor kunnen zakken :+
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol::lol::lol:

    Gelukkig valt dat wel mee.

    Maar het is wel waar. Ik heb naast mijn beamer altijd nog een (crappy) oude tv gehad. TV kijken op de beamer is niets, bij mij dan, zeker vanuit mijn bed, zoals ik altijd doe. Vandaar ook dat er later nog een mini 19 inch Samsung LCD'tje bij is gekomen voor het gewone TV kijken, voldoet echt perfect. Voor TV kijken heb ik lang niet zulke hoge eisen. Als mijn game en film ervaring maar lekker is ;)

    Ik denk nog steeds dat geduld the key is, ook wat betreft je moeder. Je had mijn moeder moeten zien toen ik begon over een beamer 8). Dat heeft gewoon ook wat tijd nodig om te wennen. Op dit moment vind ze het ook gewoon leuk om boven een filmpje te kijken met het gezin, op de big screen. Zie het zo, tegen de tijd dat je moeder het wel oke vind, heb jij genoeg geld om een leuke 720p'er aan te schaffen ;)

    Begin gewoon je setup te bouwen, nu, met je tv (wees daar in eerste instantie is blij mee!), maar houdt gewoon in je achterhoofd dat een upgrade wellicht nog mogelijk is.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina