Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens Bjorn van het htforum helpt het altijd, tenzij je sub direct op een superstevige bodem staat die ook nooit kan trillen. Marmoleum is idd twijfelgevalletje :9

Vandaag trouwens alles met de dB meter op referentie niveau (85 dB, 75 dB op de testdisc) afgesteld. Mijn center en de rears bleken net een tikje te hard te staan. De sub staat alleen nu echt op mijn smaak afgesteld; als ik die afstel mbv de disc vind ik hem echt te zacht. Nu staat ook mooi de 0 dB waarde van mijn receiver precies op referentieniveau :)

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Mooooi:). Maar hoor je het resultaat nu ook goed terug in bijv. films?

Je moet trouwens echt even een andere avatar kiezen man:+. Zwaar onherkenbaar zo.:D

3. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    In die tutorial die mike al laatst linkte staat ook dat je op je reciever je sub op -5dB moet zetten en dan op die 85 dB. Ik vond dat bij mij ook te zacht. Heb hem lekker op 0 dB gezet. Zo klinkt ie veel beter, op de juiste momenten klinkt ie precies lekker hard. Speakers stonden bij mij echt iets te verneukt ingesteld. Kwam ook zoiezo door de opstelling die nu veel beter is. Maar het klinkt nu echt heerlijk nadat ik mijn dBmeter had gebruikt.

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Waar haal je zo'n dB meter en hoe duur zijn die??

Ik heb voor mn surround Kef Q7 speakers en center Kef Qgc maar de center laat het zwaaaar afweten tov de surround (vloerstaanders..).
    Met een dB meter hoop ik wat meer evenwicht te krijgen....

De powerbuy kan van start op het HT forum, ik heb me als 15e aangemeld ;)

Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil is er wel maar niet veel, maar dat kwam omdat ik alles al redelijk goed had staan. Ik had alles op gehoor afgesteld en ik zat er maximaal 2 dB naast, en dat was bij 1 speaker :) Drie andere speakers hadden 1 dB afwijking. Maar je hoort het toch wel hoor. Op Digital Video Essentials zit zo´n 'pan around the room', waarbij je een toon soepel de kamer rond laat gaan. Die is op de luisterpositie ook echt bijna naadloos, en heel constant qua geluidssterkte.

Ajoh, even wennen. Ik moest ook wennen die jij die Conker avatar weg deed :9

Je kan een analoge bestellen op Conrad.nl voor 25 euro oid. Ze staan soms ook bij 'overige' op het htforum.

Als jij 'HD@' bent dan moeten we er nog steeds 1 hoor ;)

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dan wachten we nog ff ;)

Edit: Weet er iemand een goede site waar je goede en goedkope speaker kabels kunt kopen...??
    De kabels die ik bij mn speakers kreeg zijn voor de achter speakers iets te kort dus ik moet nieuwe hebben...

Alvast badankt.

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hier? Zwarte kabel, gruwelijk _O_

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks, ben meteen aan het handelen gegaan ;)
    Voor de zomer begonnen met mn HT set maar het word nu onderhand eens tijd dat ik hem compleet af ga richten en de bekabeling wegwerken etc. :)

Ook meteen maar ff een bod op een langere subwoofer kabel gedaan ;)

9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    @Xwon: Ik heb mijn dB meter gekocht bij de ISF webshop. Let erop, waneer je een dB meter besteld, dat hij zowel de A als C waardes kent.

10. LucasXXL

LucasXXL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal:p Ik heb gisteren een 5.1 setje gekocht van Creative, De T6100. Ik had er totaal geen verstand van dus ik dacht van dan sluit ik m even aan en klaar. Maar dat lukte dus niet. Toen vond ik een site waarop stond dat hij xbox 360 compitalbe was. Ik googlen en kom via via hier. Ik lees de topics door en kom er zo dus achter dat zo'n set een optical in ingang nodig heeft om op de 360 aan gesloten te kunnen worden. Dus ging ik kijken, niks gevonden. Google gaf ook niks zinnigs. Dus nu komt mijn vraag. Weet een van jullie of de Creative Inspire T6100 op de 360 aan gesloten kan worden via zo'n TOSlink of mss op een andere manier?

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan helaas met het setje niet genieten van DD5.1 geluid via de Xbox360.
    Dit omdat het setje helaas geen ingebouwde Dolby Digitaal decoder heeft.

Het setje is eigenlijk bedoelt voor het gebruik bij een pc.
    Hier heeft elke speakers zijn eigen aansluiting op de geluidskaart.

12. LucasXXL

LucasXXL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nvm, heb het setje omgeruilt tegen een set die het wel met een 360 doet. bedankt iig

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je mn berichtje op het HT forum al gezien betreffende de powerbuy?
    Wanneer denk je dat we die platen kunnen ontvangen?

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Even wat vermelden. Digitaal geluid via Coax kan wel via zo'n composite video kabeltje lopen :)

Heb het zelf ook :9 Zelfde aansluitingen enzo.

15. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Je gegevens heb ik idd. Het gaat dalijk denk ik allemaal vrij snel lopen. De platen zijn al gereserveerd bij de leverancier, en staan dus binnen no time in de winkel. Als ik al het geld binnen heb ga ik ze ophalen en versturen naar iedereen. Het is natuurlijk gewoon even geduld hebben ook he ;)

Offcourse, how could I forget :)

Maar niet direct uit de Xbox360 kabel natuurlijk.

Laatst bewerkt: 3 sep 2007
  16. vsus

vsus UEC... je weet togh!

Leuk Bevonden:
    0
    Hee mensen! Ben nu toch al een tijdje aan het kijken voor een mooi setje boxen, heb namelijk net mijn TV gekocht en wil nu dus de volgende stap maken: een 5.1 surround set. Ik wil de set dan gebruiken voor de tv, xbox en eventueel op een nieuwe dvdspeler/blurayspeler. Welke ingangen heb ik dan nodig? De set moet bestaan uit een versterker 5 boxen en een subwoofer en evt. dvd-speler. Iemand suggesties? De set zal ongeveer 400/500 euro moeten kosten.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben zelf (zoals wel meer hier) erg fan van het ht-forum. Op dat forum zijn veel members continu aan het upgraden en hebben daar vrij veel haast mee. Resultaat: supermooie tweedehands aanbiedingen die, als ze niet binnen een paar dagen weg zijn, ook nog eens tientallen euro's in prijs zakken.

Daarnaast zijn de meeste members ook nog eens zeer zuinig met hun gear. Ik raad je dus aan om daar de markt eens in de gaten te houden en reviews te lezen op de verschillende site. Kom je wat interessants tegen dan kan je 99% van de tijd terecht bij de verkoper om te komen luisteren.

Op deze manier kan je al snel een set bij elkaar sprokkelen die nieuw voor tussen de 1200-2000 euro weg gaat.

18. FreakinDell

FreakinDell Reflex Prime

Leuk Bevonden:
    1
    wat ik je kan aanbevelen is de logitech z-5500 ,wat een kwaliteit voor een kleine prijs.
    je houd zelfs nog wat van die 500 euro over:)

19. vsus

vsus UEC... je weet togh!

Leuk Bevonden:
    0
  20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ze hebben allebij geen optische aansluiting enzo, dus DD 5.1 voor xbox werkt niet

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina