[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo guys,

    Ik heb heel lang op xbox live gespeeld. Maar nu ineens doet het niet meer. Op draadloze netwerk adapter (van microsoft). Als ik in de lijst zoek staat er geen 1 draadloos netwerk bij.

    code:
    W: allemaal nul
    X: 8000 - 0011
    Y: allemaal nul
    Z: allemaal nul

    Wat kan het zijn?

    Alvast bedankt
    Gr.
     
  2. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26

    Dat probleem heb ik ook. Als ik de verbinding ga testen gaat het fout bij de DNS test. (die onder de IP test staat) Kan het zijn dat er gewoon een server down ligt? Ik heb namelijk net als de gozer hier boven niks aan instellingen of wat dan ook veranderd.

    Edit: de vraag staat met meer specificaties in het vragen topic.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2007
  3. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij stopt ie bij Wireless network.
     
  4. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ervaring 360 met wireless network adap?

    Heeft iemand ervaring met de wireless network adapter (79,95)? Nergens op de site van Xbox vind ik het daadwerkelijke bereik van de wireless adapter.

    Ik heb een accespoint op een gewone router, dus het mag geen probleem zijn de AP met de 360 te laten communiceren. Maar dan moet het bereik wel voldoende zijn. Ik heb nl. betonnenvloeren in het huis. Laptop ontvangt overigens voldoende signaal boven.
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmmz.. ik heb sinds vandaag dat ding in huis. Ik dacht dat ik een driver moet installeren dus ik gelijk op m'n PC zoeken enzo. Maar dat was dus helemaal niet nodig. Installatie is kinderlijk eenvoudig en ik ben nu ook verbonden.

    Enig nadeel is momenteel dat ik maar 2 streepjes heb. Vreemd is dat ik 3 streepjes heb (goed dus) als ik m'n slaapkamer deur dicht doe. Op een een of andere manier is dat dan beter voor het draadloze netwerk dat toevallig ongeveer recht onder de 360 uitkomt.

    Nouja.. Hij doet het. Nu maar hopen dat ik geen last heb van uitvallende verbindingen enzo.
     
  6. tim15

    tim15 Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    1
    ik gebruik thuis draadloos netwerk van kpn modem alcatel ST570 er staan 3 pc op aangesloten als ik nu zo n draadloos netwerk adapter van MS ga kopen kan ik dan zo de xbox om mijn bestaande netwerk aansluiten als ik netwerk sleutel invul ?

    of kan ik ook gewoon een kabel van me xbox naar pc aansluiten en dat ie via me pc verbinding krijgt
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2007
  7. bertvdb

    bertvdb Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    draadloos netwerk - telenet

    'k heb een draadloze verbinding via d-link accesspoint en ik kan perfect draadloos werken met pc en laptop maar als ik via de draadloze adapter verbinidng wilt maken lukt dit niet
    'k heb al gelezen dat het niet zou lukken met da accesspoint en da ge ne router zou moeten hebben
    best dan ook ne router van d-link aankopen?
    en zo ja, hoe moet 'k die dan installeren?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Bertvdb heb je de draadloze netwerk adapter van Microsoft of een ander?

    Je hebt de draadloos netwerk adapter nodig van ms en je netwerk sleutel werkt :)

    ICS + draadloze router gaat niet samen :)
     
  9. tim15

    tim15 Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    1
    thx fardo dan ga ik effe zo n ding hale en dan maar xbox live :)
     
  10. bertvdb

    bertvdb Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    @ fardo
    'k heb de adapter van ms en 't wilt niet werken
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat zie je .. wat is de foutmelding wat geeft de xbox connectie test allemaal aan. Is je router beveiligd? Heb je de beveiliging ingevoerd? Wat voor kleur lampjes brander er op de adapter?
     
  12. bertvdb

    bertvdb Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    de adapter geeft een vast rood licht weer
    bij de 2de test loopt hij al vast

    en 'k heb geen router maar wel een accesspoint daarom m'n vraag lukt dit met accesspoint of moet ik een router gaan kopen en zo ja, welke router is het beste?
     
  13. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Nog meer mensen?? Fardo?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Access point + gewone router gaat niet werken je hebt een draadloze router nodig welke via een access point zijn gegevens kan versterken

    Ik weet niet wat het bereik is ... ik geef de voorkeur aan draad .. omdat dit stabieler is en sneller is

    Je hebt een router nodig om de adapter te gebruiken ... rood licht betekend ... ik kan de router niet vinden of ik krijg geen toegang ... een linksys router is goed .. hoe is je access point nu verbonden (router/modem)
     
  15. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Da's dan ook stom van meneer Gates. Waarom nou weer verplicht een wireless router en daarop een AP zetten?? Da's dubbelop.
    M'n laptop werkt perfect met de gewone router en AP.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    omdat je anders geen ip adres kan uitgeven. dat ligt niet aan gates. andere apparaten hebben hier ook moeite mee .. zit er een sleutel op de acess point (beveiliging) misschien kan het wel :eek:
     
  17. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378

    Akkoord, maar waarom werkt m'n laptop dan wel gewoon goed?
    Volg niet helemaal wat je bedoelt met beveiliging. Ik denk dan aan WEP/WPA. Ik heb WEP ivm NDS, die werkt alleen met WEP. Of bedoel je een ander soort beveiliging?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja ik bedoel wep .. Ik heb zelf geen wireless adapter .. dus ik moet dit gaan uitzoeken .. welke ferquentie heeft deze? Want daar zit ook nog verschil in :)
     
  19. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    frequentie van AP of van MS wireless adap? Welke wil je weten? Ik heb de adap ook (nog) niet, want wil eerst weten of het wel gaat werken. Ik hoop dat ik achter de freq. van de adap kan komen. Enig idee hoe?
     
  20. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen voor mij werkt de adapter echt perfect, altijd goed bereik met de router, terwijl mijn computer, die naast de Xbox staat, de helft vna de tijd geen verbinding heeft en als hij het wel heeft is dat echt met n slecht signaal dat je nog net internet hebt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina