Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nice. Hij heeft alleen geen HDMI toch of wel?

    Die korting is trouwens niet boeiend idd, wel nice als je er zelf 5 koopt (5x40=200) maar dat is dus niet de bedoeling. Ik wacht wel tot er een mooie 2e hands komt.
     
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    TW600 is precies hetzelfde als de TW700 en beiden hebben HDMI. Alleen is de 700 een tikkeltje nieuwer. Ietsje beter contrast ratio en iets meer zoombereik.

    Iemand trouwens een idee hoe ik het beste een scherm aan een schuin dak op een zolder kan vast maken. Ik neem aan dat de uitrolbare schermen ook op een schuin dak gemonteerd kunnen worden? Weet iemand ook of een uitrolbaar scherm van bv Kingpin op willekeurige momenten 'uitgerold' blijft, zodat ik zelf kan kiezen hoever hij uitrolt? Dus dat ik zeg maar alleen het projectie gedeelte te zien krijg en niet het gedeelte waar niet op geprojecteerd wordt.
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nice, ben benieuwd. Je vraag ben ik ook benieuwd naar aangezien mijn scherm ook aan een schuindak komt en ook electrisch. Dus die moet echt waterpas komen te hangen.
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Sjoerd heeft ook een elektrisch rolscherm aan zijn schuine dakkie.
    Weet niet precies hoe hij het heeft opgehangen. Maar het ziet er erg netjes uit :)
     
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Aleko

    Hoi,

    Had je nog gevraagd over de eventuele korting voor de TW-700 aan die gast van het HTforum?

    Ben wel benieuwd,want ben echt van plan een aan te schaffen.
     
  6. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    foei, wel alle posts lezen he :eek::9
     
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik wel benieuwd naar. Dus Sjoerd als je dit hoort; kan je wat foto's posten? ;)

    @smok3y: Wat Occisor zegt :+
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Sorry:+
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil geen elektrisch scherm hoor, maar een handmatige. Tenzij ze even duur zijn, dan neem ik uiteraard de elektrische ;)

    Ik heb even op de site van Kingpin gekeken en kwam de handleiding tegen
    http://www.kingpinscreens.nl/home/kingpin-screens/downloads.html
    Tenminste voorzover je het een handleiding kan noemen, het is wel geteld 1 pagina...

    Er staat dus in dat om de 5 cm een stop mogelijkheid is ingebouwd. Dit zou dus betekenen dat je hem op elke hoogte kan laten stoppen. Precies wat ik zoek!
    Iemand toevallig ervaring met een Kingpin scherm?;)
     
  10. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Lol het is niet elektrisch, maar het hangt wel onder een schuin dak. Mijn vader en ik heb hebben van hout een driehoeks constructie gemaakt zodat er een rechte (dus zoals een plafond) ruimte gecreeerd is. Zo is het alsog mogelijk om het scherm op te hangen zoals het bedoeld is.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zoals je ziet is het mogelijk om op deze manier een (elektrisch) scherm op te hangen onder een schuin dak. Als het ingerold is zie je alleen een klein gedeelte van de behuizing, echter laat ik het scherm altijd gewoon uithangen. Direct zonlicht staat er nooit op.

    Hoop dat je hiermee wat kan, als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

    Gr Sjoerd
     
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk daar hebben we wat aan :thumbs: _O_

    Zat ook aan zoiets te denken, maar als ik hem bij mij achter een balk 'verstop' dan komt hij wel heel ver de kamer in denk ik. Ik wilde hem eigenlijk halverwege twee balken doen zeg maar.
    De afmeting van het scherm komt in de buurt van de 160x90 cm. Groter moet het denk ik niet worden gezien de kamer en kleiner zeker niet :+

    In ieder geval hartstikke bedankt Sjoerd! :thumbs:
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja dan moet je 2 latjes/balken maken die tussen de balken lopen en daar de 'bevestigingspunten' aan maken. Of je maakt een constructie die achter de achterste balk uitkomt en zo je vaste scherm ondersteunt. Een reuzegrote lcd scherm mount dus :+

    hou je bij het ophangen wel rekening met de hoogte van het scherm, of had ik jou daar al eens op gewezen?

    Gr Sjoerd
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil geen vast scherm want dan kan ik niets meer zien van mijn LCD scherm. Hij moet ervoor komen te hangen ;)
    [​IMG]

    Boven de TV kan je de 'eerste' balk zien. Een stukje verder (net niet op de foto) zit nog een tweede balk.
    Ik heb wel rekening gehouden met de hoogte. Ik wil een scherm van ongeveer 1m hoog. Zodat hij bijna (op +-15 cm na) op het matras van mijn bed komt te liggen.
    De stoel gaat dan helemaal naar achteren, tegen mijn bureau aan waar dan ook (in eerste instantie) de beamer op komt te staan. Met die opstelling zit ik ongeveer 2.5-3 meter van het scherm af.

    Hoe ver zit jij eigenlijk van het scherm af?
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm je hebt al rechte balken, dus dan kan je hem daar gewoon aan bevestigen!

    En als je hem halverwege wilt moet je gewoon 2 verticale balken maken tussen de 2 horizontale balken (die er nu dus zitten)

    En tussen die 2 verticale weer een horizontale.. Snap je het nog? 8)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2007
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik was net bij een vriend en die hebben een CRT beamer, en heb ik even een filmpje gemaakt met mijn mobieltje. Dus je ziet niet echt veel. Ik zal het zo posten, hij moet eerst nog even uploaden.

    En die vader van hem die wil wel die Barco 500 kopen (waar een defect in zit) en die dan helemaal nakijken en als ik hem dan over een half jaar wil kopen (of iig wanneer mijn moeder weer een beetje bijgedraaid is) kan ik hem van hem kopen voor dezelfde prijs (160 euro).
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    ...en? Hoe was het beeld??
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou het was nu niet perfect, want hij had er aan liggen kloten en toen was hij versprongen. Maar daarvoor was het een pracht van een plaatje kan ik je wel zeggen :thumbs: Zeker voor een 7 inch CRT op zo'n groot beeld (2,5 meter breed oid).

    Maar op het filmpje dat ik dadelijk post zie je niet echt veel want iedereen zat te zeiken. (Daan doe dat lichtje is uit, Daan doe die kutcamera weg)
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2007
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Je bent wel populair daar eh :+ Maar ga je dat nou echt afspreken om over een half jaar die barco te kopen?
     
  19. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Stel dat je in een half jaar tijd 500 euro spaart, dan ligt een 2e hands hd beamer ook nog wel binnen bereik denk ik. Kun je als argument aanvoeren, dat die energie zuiniger is en dat je ouders er dus op termijn beter van af komen;)
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nee hij verplicht mij nergens toe. Ik hoef hem niet te kopen. Want dan houd hij hem gewoon zelf.

    btw hier is het filmpje, je ziet niet echt iets :+

    [yt]oqKXpxnx7zY[/yt]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina