De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb nu m'n Xbox360 op 1080i staan via Component. Is dat enigzins schadelijk voor m'n LCD?
     
  2. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja deze is wel goed, en ook nog van betere kwaliteit!

    nee, totaal niet.
    Waarom zou het anders op je xbox kunnen? en waarom ondersteund je tv het dan? (hd-ready tv neem ik aan?)
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja hij is HD-Ready.
     
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    oke.
    Het is niet schadelijk voor je televisie. Maar als ik jou was zou ik hem op 720p zetten. Bij sommige spellen loopt het op 720 soepeler :)
     
  5. Gorilla J

    Gorilla J Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk een stomme vraag, maar hoe ziet normale televisie er eigenlijk uit op een hdtv? Iets beter? Of juist slechter?
     
  6. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Tja, het ligt er maar net aan wat voor een signaal je ontvangt, krijg je analoog binnen dan kan het erg verschillen maar vaak is het niet helemaal super.. komt vooral doordat je op een HD scherm veel meer scherpte ziet dus je ziet ook de imperfecties van een analoog signaal beter.

    Digitaal ligt het natuurlijk weer aan wat voor een resolutie het word uitgezonden maar ziet er meestal gewoon netjes uit omdat het gewoon een digitaal signaal is :)
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    slechter
     
  8. Gorilla J

    Gorilla J Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt. Maar om digitaal te kunnen ontvangen moet je ook weer extra abbonementen etc afsluiten toch? Das toch wel een beetje jammer ^^
     
  9. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Of een monitor nemen met een knopje waarbij je tussen DVI en VGA kan wisselen
     
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, maar als je in een Essent gebied woont kan je TVHome kiezen. Hiervoor hoef je niks extra's te betalen. Je moet alleen alwel analoge tv van Essent hebben. Is dit het geval, dan koop je een decoder in de winkel, stuur je een kaartje op met je gegevens e.d.. Je hebt dan direct digitale TV. Je analoge signaal blijft behouden, dus je kan op elke kamer nog normaal tv kijken. :)
     
  11. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
  12. Gorilla J

    Gorilla J Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas pindakaas heb ik dat niet. :p Maar toch bedankt voor de hulp.
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb m'n tv boven staan en daar heb ik analoog signaal op. Het is niet super, maar ook niet echt slecht. Beneden hebben we Digitale TV van UPC, en dat ziet er dan echt stukken beter uit op m'n LCD.
     
  14. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik gebruik nu iets van 2-3 jaar een beamer van Epson om te gamen (Xbox 360) en films te kijken.
    In het begin had ik echt zo'n WOW effect toen ik aan het gamen was en zag hoe groot alles was.
    Maar dit gevoel is uiteraard allang weer verdwenen. En nadat ik bij de Games Convention in Leipzig ben geweest en bij Microsoft ,Sony en allerlei gamedevelopers allemaal game-demonstraties
    op Plasma schermen heb gezien heb ikmeer zoiets van "ik ga straks voor een HDTV en geen HD beamer" .

    I.v.m met een verhuizing moet je altijd weer rekening houden met dat je een kamer
    hebt die groot genoeg is voor de beamer, terwijl een HDTV vrijwel overal kan. De laatste tijd (eigenlijk na Leipzig) speel ik eigenlijk alleen nog maar 360 op een vrij simpele Sharp tv, i.p.v op de beamer (al moet ik zeggen dat de lamp aardig af is, en dus de kleuren een stuk minder mooi) en ik heb
    hier geen enkel probleem mee..ik hoef niet meer perse een scherm van 2 meter breed en 1,50 hoog (zoiets).

    Ik wil gewoon zo scherp mogelijk en lekker groot maar het hoeft niet overdreven groot meer...niet zoals ik gewend ben geweest. Dus ik ga over een tijdje voor een HDTV kijken...LCD of Plasma zijn de enige keuzes, prima...maar ik hoor veel over de nadelen van LCD, de zwartweergave is vaak
    niet super en moet gecalibreerd worden,kost allemaal weer extra en bij Plasma heb je dit allemaal niet echt. En energieverbruik....360 en beamer zijn ook niet megazuinig volgens mij toch?

    Maar superveel verstand heb ik er niet van en aangezien met veel aankopen die ik gedaan heb
    eerst overlegd heb met mensen op forums en niet winkels..(want ik kan niet zeggen
    dat ik super onder de indruk ben van de praatjes van verkopers bij de Mediamarkt). En uiteraard
    mensen hier eerder eerlijker spreken en kritiek geven op dingen die je van een verkoper niet gauw zal horen, wil ik wat advies hebben.

    Een Plasma tv waarvan het beeld zo groot mogelijk is, mooie zwartweergave(of is dit altijd bij plasmas in orde?) mooie kleuren..kortom...ideaal is voor de Xbox 360 (en e.v.t in de toekomst een PS3 ) zijn die er te krijgen in een prijsklasse van 900-1000 euro? En dan heb je nog dingen als Full HD ,HDMI en HD Ready. 360 ondersteund HDMI, al weet ik niet precies wat het inhoud en hoe belangrijk is Full HD?
     
  16. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Ja blijkbaar haha :) maar moet hem echt snel hebben :p
    In de winkel zag ie er super uit.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    HD-ready + Plasma + Redelijk formaat gaat niet lukken onder de €1000 denk ik.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Laatst bewerkt: 8 sep 2007
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm ja maar dan heb je wel een resolutie van 1024 x 768. Maar als je met iets downscalen geen probleem hebt is het wel een leuke tv ja.

    1080i: 1920 × 1080 (wordt door hdready gedownscaled)
    720p: 1280 x 720
     
  20. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    heey,

    ik heb een paar dagen geleden bij redcoon.nl de samsung LE26R71B besteld.
    Nu kreeg ik gisteren bericht dat ze deze helemaal niet meer op voorraad hadden (terwijl op de site stond van wel). Ze zeiden tegen me dat ze me ook de LE26R73BD konden geven voor hetzelfde geld.
    Dit is bijna dezelfde tv alleen deze is 200 euro duurder.

    Ik kan op internet weinig info vinden over deze tv. De een zegt dat hij een contrast ratio heeft van 3000:1 en de andere zegt 5000:1.
    Ik weet nou niet precies wat ik moet geloven.
    Als hij 200 euro duurder is dan zou hij toch wel een stuk beter moeten zijn neem ik aan. Dus ik denk eerlijk gezegt dat hij wel een contrast heeft van 5000:1 maar ik weet dit dus niet zeker.

    Heeft er toevallig iemand meer ervaring met deze tv? En zoja weet je dan ook of deze tv nou een contrast van 3000:1 heeft of een contrast van 5000:1 ?
    Of zijn er verder nog verschillen?

    Groeten Niels
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina