Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen bedankt voor de tips! Mijn vader gaf me al een soortgelijk advies, heeft zelf ook een dikke installatie staan, ook uit losse stukken (NAD, Dali).
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    :D
     
  3. upd1706

    upd1706 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje!
    Ik heb nu enkel geluid van mn tv, maar ik wil m'n xbox graag aansluiten op mn home cinema set. Alleen weet ik niet welke kabels ik nodig heb. Ik heb een xbox elite aangesloten via HDMI, kheb echter wel een splitsing erbij voor aparte audio. Kan iemand me helpen? Op de foto zie je de aansluitingen van mn cinema set. Thnx!!

    http://img250.imageshack.us/my.php?image=spa0109ib5.jpg
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei, niet echt een duidelijke foto. Maar zo te zien geen optische ingang toch? Check even of er iets van 'optical in' of 'digital in' ergens staat.

    Zo niet, dan zit er niets anders op om je setje via de stereo aansluitingen (rode en witte tulpstekkers) aan te sluiten, dus geen echte surround. Vanaf je elite audiostukje (rood en wit), naar de 'stereo IN' (een van de twee rood wit combo's, kan niet lezen welke) op je setje. Hiervoor heb je dus een normale stereo tulp kabel nodig.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2007
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die oranje connector geen digitale-coax ingang? Staat me iets van mij dat die vaak oranje zijn.

    Dan zou een omzetter die van het optische signaal een coax signaal maakt de oplossing zijn. :)
     
  6. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ja of je doet in je tv een male-to-male tulp stekker, die je verbind met je home cinema-set.
    (in de AUX ingang)

    Dan hoor je het geluid wat normaalgesproken over je tv-luidsprekers te horen is, over je home cinema setje
     
  7. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook, is pro-logic, geen DD 5.1 of DTS. Maar heb ik eerlijk gezegd schijt aan, klinkt goed zo.
     
  8. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik dacht eerst hetzelfde als jij. Maar als je eenmaal een echte DD 5.1 hebt staan. Jongen, je wil niks anders meer. Toegegeven, het klinkt leuk, maar het voegt niks toe.
     
  9. upd1706

    upd1706 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij die oranje staat ''Digital Audio Out'' , is dat goeddd?:p
    Alvast bedankt!
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor de Xbox moet je een "Digital Audio In" hebben !!!
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd. Jij kan dus niet échte Dolby Digital krijgen met je huidige setje. Je kunt hem wel gewoon via de rood/witte stereo kabel aansluiten als je iets beter geluid wilt hebben dan uit je tv. Zoals ik eerder zei.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Pfff als ik op mezelf ga wonen dan ga ik echt een vette surround set kopen zeg. Mijn moeder die komt nou al boos naar boven over de bass en ik heb de Z5400. En ik hou gewoon heel erg van bass :+ Dus als ik op mezelf woon dan ga ik gewoon een set met een megasubwoofer en bass shakers kopen. Dat lijkt me echt helemaal geweldig. Heeft iemand hier op het forum bass shakers?
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij ook altijd met je plannen...ik durf bijna te wedden dat je al hebt zitten kijken wat je gaat kopen dan :+

    JKI heeft bass-shakers (gehad?). Hij heeft nu 1 grote bass-shaker; een BK Monolith :9
    Alleen las ik dattie daar ook niet 100% content mee was? Te weinig LFE? Is dat zo JKI?
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaa*). Supervet, die dingen. Alleen gebruik ik ze nu niet meer, die Monolith dreunt al genoeg:+.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij leest mijn gedachten:+.

    Mja, ik zit nog steeds met de plaatsing te fokken. Het is en blijft een geweldig ding, maar ik heb het gevoel dat ik niet alles eruit haal wat erin zit... Zo'n ding moet je broekspijpen hard kunnen laten trillen, maar dat doet ie hier alleen bij (te) hoge volumes.

    Maar dat van die bass-shakers is echt geen geintje. Als je een sub hebt die tot onder de 20hz haalt, dan is het zonde om die bass-shakers aan te zetten. Want op de één of andere manier hoor en voel je dan niet meer de bas die uit de sub komt. En 20hz horen en voelen uit een sub is nog veel vetter dan 20hz voelen uit shakers:cool:.
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ruilen voor een SVSPB10NSD Silver met 150 euro bijbetaling? :thumbs:
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Als de planning beetje uitkomt ga ik vrijdag van 4.0 naar 5.0. Vrijdag de Klipsch RC25 aanschaffen, dan is het surround beeld compleet op de sub na. Qua sub ben ik er nog niet helemaal uit, zat zelf te denken aan de Klipsch KSW-10. Groot zat voor mijn ruimte. Mike, jij hebt een KSW-12 toch? hoe bevalt deze? Ben namelijk wel benieuwd hoe een klipsch speelt ten opzichte van die monolith. Oke, er zal een enorm gat in zitten aan dreun, maar ik ben dan ook niet opzoek naar iets waarbij de gewelven van ons huis zowat in mekaar storten. De enige sub waar ik een beetje ervaring mee heb is die SVS van Pimmy. Maar die is te groot, die kan ik niet naar binnen krijgen hier:p. Zo'n Klipsch is qua grote perfect, maar ik zou ook kunnen kijken naar een BK gemini. Die is 150 euro duurder, maar heeft een gesloten kast. Keuzes, keuzes.

    MVG Marc
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een RW12 *)

    Je wil niet weten hoe blij ik met dat ding ben. Dit ding heeft een punch, niet normaal (wat wil je met 825 Watt dynamisch vermogen :9).
    In tegenstelling tot JKI voel ik de LFE echt door mijn bank heen gaan. Maarja, mijn sub staat ook wel achter de bank. Ik heb wat meer geluk met de plaatsing :)
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou het is niet echt een plan ik vind het gewoon vet. En ik heb nog niet zitten kijken hoor :+ Ik kwam het toevallig op HTforum tegen :D Leek me wel vet.
     
  20. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Oke, jah die sub bedoelde ik mike. Ik heb dus iets meer problemen met de plaatsing. Ik ga vrijdag me center halen bij correct in rotterdam, daar hebben ze ook de subjes staan en kan ik eens ff lekker los gaan op het luisteren ernaar. Volgende maand waarschijnlijk een sub aanschaffen, of eerst een aparte dvd speler, want daar ontbreekt het nu nog aan helaas. Denk zelf aan een Marantz DV4500. Zowel optisch als qua beeldkwaliteit vond ik deze erg aardig. Was zelfs bij de weergave van cd overtuigend genoeg. Dan komt de sub nog eventjes op het verlang lijstje te staan. Das het kutte als je van een alles in een fabrikaat, dus inclusief dvd speler overgaat op losse componten, dan ben je die dvd speler ook gelijk kwijt want jah, die hoort er nu eenmaal bij. En omnou elke keer me 360 te gebruiken, is ook geen gehoor. Any way thnx voor de snelle reactie.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina