De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Techninsch zijn de R71 , R72 , R73 en R74 bijna gelijk aan elkaar.
    De behuizing van de R71 en R73 zijn gelijk net als de R72 en R74.

    De R73 en R74 heeft als extra een DVB-T tuner.
    De Dynamische contrast is gelijk als van de R71 en R72 , dus 3000:1

    Samsung heeft deze LCD's nooit in Nederland op de markt gebracht.
    Voor de garantie is dit gelukkig geen probleem.

    Ik vind € 200 veelste veel geld !!!!
     
  2. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen 1080p en 1080i want als ik mijn xbox op 1080i zet krijg ik wel goed beeld en op 1080p niet wat logisch is want hij is niet full hd. Dus wat is het verschil ??
     
  3. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt het al, 1080p is Full HD, dus een resolutie van 1920x1080. De i van 1080i betekent dat het interlaced is. Wat dat inhoud moet je maar even op de startpost bekijken. Trouwens zou ik niet gaan gamen met 1080i, maar met 720p, dat is mooier.
     
  4. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga akkoord, en lever hem dan weer invoor geld, 200 euro winst, en zoek een andere O-)
     
  5. Cyrillius

    Cyrillius Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung LE37M87B

    Ben nu een paar weekjes in het bezit van een fonkelnieuwe LCD-TV. Na maandenlang vergelijken, op internet rondstruinen en wachten op de prijsdaling van de full-HD schermen, is mijn keus gevallen op deze Samsung LE37M87B :thumbs:. Ben er waanzinnig blij mee.

    [​IMG]

    Haarscherp beeld, zowel voor wat betreft (digitale) TV als Xbox360 (via component). Gamen is nog nooit zo geweldig geweest!

    Natuurlijk is de slagroom op de taart de 1080P weergave van HD-DVD films!! Gister "World Trade Center"" gezien in z'n volle glorie. Wat een beleving! Je weet echt niet wat je ziet. Ook de 'ouderwetse' DVD's verschijnen trouwens door de upscaling van de 360 HD-DVD drive (via VGA) als herboren op het 94 cm scherm.

    Deze Samsung heeft 3 HDMI-ingangen. Samen met de Full HD weergave is de set dan ook behoorlijk 'future-proof'. Door de superstrakke vormgeving een aanwinst voor de huiskamer trouwens.
    Voor gamers met een iets ruimer budget is dit echt een schot in de roos! Krijg je geen spijt van. Afhankelijk van waar je 'em koopt is deze Samsung verkrijgbaar tussen de 1100 en 1500 eurie. Absolute aanrader dus!
     
  6. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    hey iedereen, ik ga deze week een lcd tv kopen!
    Deze wil ik gaan gebruiken voor tv kijken natuurlijk (gewoon normale aansluiting/niet digitaal), dvds bekijken.. en natuurlijk veel XBOX 360en!
    Ik wil mijn xbox 360 graag met hdmi op de tv aansluiten.

    Ik zit denk ik zon 1-2 meter van de tv af, hoe grootte tv raden jullie mij dan aan?

    Na zelf wat zoeken kom ik uit op deze tv's :

    samsung le26r82b
    samsung le26r71b

    Zou ik gezien de afstand een grotere tv moeten kopen of juist een kleinere of is dit het goeie formaat? en die 2 tv's van samsung hierboven... wat maakt de ene beter dan de ander? of weten jullie miss een andere betere lcd in de prijsklasse rond de 600 euro?
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik hoop wel dat je je er van bewust bent dat normale tv er minder mooi uit gaat zien dan nu op je oude tv.
     
  8. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een monitor te kopen voor mijn 360, maar ik weet niet precies welke.
    Ik weet dat dit een hele goede is: http://www.hardware.info/nl-NL/news/ym2clZqUwp2a/Samsung_lanceert_SyncMaster_931C/
    Is dit een goede aankoop of is er al een betere monitor uit de Syncmaster serie?
    Deze lijkt mij ook wel wat: http://www.kieskeurig.nl/product/DAC2930AE00C6E03C1257267003DB0E5.htm , maar ik las iets over het uittrekken van het beeld omdat de xbox 16: 9 uitzendt en dat dit een 16: 10 scherm is.

    Dan heb ik ook nog een vraagje over een headset voor de 360.
    Heeft iemand ervaring met 1 van deze headsets?: http://www.turtlebeach.com/products/gaming-headphones.aspx
    Dan wil ik kiezen tussen de 'Ear Force X1' en de ´Ear Force X2´. Ik denk dat de X2 wel beter is, maar ik vraag het toch maar :9.
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een pc monitor heeft altijd een native resolutie in 4:3 of in 16:10. Tussen die 2 zou ik voor de 226BW gaan, alhoewel de 226CW een betere optie (en een iets duurdere) is vanwege het betere paneel dat er in steekt.
     
  10. aevitas

    aevitas Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mensen,

    Ik zoek een redelijk goedkope HDTV TFT televisie, zit aan rond de 400 euro te denken, nou weet ik niet veel van televisies af (of hardware, in het algemeen) en vroeg me af of jullie misschien een goede kunnen aanraden.

    Het liefst een zo groot mogelijk scherm maar ik denk dat mn budget niet veel toelaat :D


    mvg.
     
  11. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de week een 22'' Samsung monitor gekocht: 226BW, geweldige kleuren en responce: 2ms! Als ik mijn 42'' Panasonic plasma niet had, een goed alternatief.

     
  12. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Mijn ouders willen een nieuwe HD-tv.. We hebben er al een maar nu willen we een Full HD. Liefst een Samsung en ongeveer iets van 42 inch.. Kosten maken niet uit en kan je beter Plasma of LCD nemen? Heb zelf op m'n kamer een 27 inch Samsung en ben erg tevreden over dit merk!
     
  13. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je van echt diep zwart en een beter kleurenpalet en 0ms responcetijd wil, ga je voor de plasma! Th42py700 is een topper!:thumbs:
     
  14. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    En met die Syncmaster 226BW gaat het beeld niet uitrekken?
     
  15. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5

    iemand?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Koop geen LCD groter dan 26".
    Bij analoge tv gaat een scherm van 32" alleen maar irriteren op een afstand van maximaal 2m.

    Beide LCD's zijn zeer geschikt voor de Xbox360.
    Het maakt eigenlijk weinig uit voor welke uitvoering je gaat R71 of R81.
    Meestal geeft het ontwerp (behuizing) de doorslag

    Een andere merk dat ook hele goede LCD's maakt is Sharp.
     
  17. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    en Phillips en LG en.. en ... en.. ;):9
     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Philips/LG ben ik niet zo kapot van. CRT is van Philips nog steeds het beste en daar kan niemand aan tippen, maar LCD vind ik tegenvallen. Slecht zijn ze ook niet, maar ik zou het zelf niet zo snel kiezen. Zeker de modellen uit de goedkopere klasse niet. Ik raad zelf altijd Samsung aan vanwege de goede prijs-/kwaliteitsverhouding en verder Panasonic welke ook goede LCD-TV's heeft. Zoals al gezegt is Sharp ook een hele goede keus. Sharp krijgt het op een of andere manier voorelkaar dat het beeld echt alsware leeft. Dat zie je zelfs al terug in displays voor mobiele telefoons etc.
     
  19. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik draai hem op 1600x1050. dan heb je dat probleem niet.
     
  20. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    okee, ik ben een beetje aan het zoeken, en deze lijkt me wel wat.
    Mijn oma heeft ook een speciale Philips kortingkaart omdat mijn opa is doodgegaan terwijl hij voor Philips werkte, waardoor ik geloof ik 19% ofzo korting krijg als ik hem met haar kaart haal (OP :D )
    Helaas geen VGA ingang, zal ik maar een VGA-HDMI converter moeten kopen, kost toch niks mja.

    Philips 32PFL7862D
    32 inch, en hij heeft 1080p :D
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina