1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Machinima, Game Capture & Game Montages

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Waar ga je hem halen? Ik wil er namelijk heel misschien ook nog 1 :)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    ik ga even kijken bij de MM anders bestel ik hem on-line
     
  3. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog kwaliteit S-video kabels nodig voor de Dazzle. Weet iemand een goede site/goed merk.
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    www.conrad.nl :)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    mijn game montage van een oldskool nl game avond :)

    [gtuser]102920[/gtuser]

    als de 130 daadwerkelijk werkt onder pal 60 dan kan ik ook tijdens de lan party opnamens maken ...dat zou geweldig zijn!
     
  6. Sound NL

    Sound NL Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp is je xbox bij een capture card niet rechtstreeks aangesloten op een beeldscherm maar via de capture card aangesloten op het computerscherm?
     
  7. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, je sluit de je xbox aan op de capture card die aan je pc hangt. En met behulp van een capture programma kun je het signaal bekijken dat op je capture card binnen komt ( Audio/Video signaal v/d Xbox dus..)

    Je KUNT, ook de xbox aansluiten op een computer scherm. Met behulp van een VGA kabel, maar dan sluit je het dus aan op het beeldscherm en niet op de pc. Je kunt dan dus ook niet opnemen..
     
  8. Sound NL

    Sound NL Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu mijn xbox aangesloten op een computerscherm dmv een vga kabel. Ik sta op het punt een nieuwe computer te kopen dus dan zou ik mijn xbox aansluiten op de cc, de cc op de computer en de computer op mijn scherm. Maar ik heb ook een 2.1 geluid setje, moet ik die dan op de computer of op de xbox aansluiten. en gaat er ook kwaliteit van beeld en geluid verloren via deze omweg?
     
  9. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    fuckin nice Fardo, hoe duur was die kaart?
     
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet het setje dan op de computer aansluiten. Echter, de kwaliteit gaat natuurlijk snel achteruit, je speelt namelijk niet meer HD als je je xbox op de cc aansluit ( moet namelijk met de geel, wit en rode stekkertjes ) Daarom speel ik nu, als ik gewoon speel nog steeds op mijn beamer (HD) met 5.1 DD geluid... en als ik dingen wil opnemen, dan schakel ik alles over, en speel ik op SD en het geluid is dan minder...

    Het is met een cc niet echt bedoelt om een sprong in kwaliteit te maken, maar dat je dus gewoon kunt opnemen, en dat opnemen moet in SDTV ( tenzij je een hele dikke portemonee hebt, dan koop je een cc die HD aankan (600$+) )

    De kwaliteit van het bestandje wat je maakt tijdens het opnemen, hangt af van de CC zelf. En ook de kwaliteit waarmee je speelt tijdens het opnemen hangt daar vanaf..
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  11. Sound NL

    Sound NL Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, ok. Ik blijf gewoon op het zelfde scherm spelen, maar de capture card maakt het beeld en geluid dus slechter. Bedankt voor de info.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Algemene Opmerking: Ik speel nooit via mijn caprure kaart. Ik speel dus altijd via mijn HDTV ;) echter als ik aan het capturen ben kijk ik via SDTV zelfde setup als Occisor

    Tevens heb je een vertraging als je via je capture kaart speelt. Dus dat is niet te doen

    Ik heb de Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE (160 euro) en het was eek *grmbl* werk om pal-60 aan de praat te krijgen. Het is me eindelijk geluk om Christv te gebruiken en vervolgens deze twee keer op te starten ... Ik capture op 160x120 (scherm grote) en 30 FPS

    Kwaliteit is niet slecht al zeg ik het zelf... maar ja ik ben nog even aan het experimenteren :)
     
  13. Sound NL

    Sound NL Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik maak gebruik van deze oplossing:

    [​IMG]
    echter is de beamer dan mijn hdtv
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ziet er cool uit Fardo! Misschien ook 's gaan overwegen..zo'n Capture Card.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jij wilt een bump, dus krijg je een bump :+

    Kan iemand me een vrij goedkope Capture card aanraden?

    Want hoeveel mooier zou dit niet met een CC hebben uitgezien? :9:
    [yt]sl1w0FisuHE[/yt]

    En om mijn filmpjes te bewerken begin ik maar gelijk met Vegas Pro, eens kijken of ik er wat van kan O-)
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  17. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je wel goedkope CC's aanraden, maar die kunnen hoogst waarschijnlijk geen pal 60 aan =(

    En aangezien Halo 3 pal 60 is...

    Enige wat ik je nu kan aanraden is een Pinnacle Video creator (de normale of platinum). Ik heb uit verschillende hoeken gehoord dat dat goeie zijn, en dat die ook pal 60 aankunnen. Ik ga zelf voor de normale videocreator eind deze maand ..
     
  18. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch ook gewoon spelen, en dan je game replayen in kijkmodus, nog makkelijker.
    anyway, hoe bevalt de kaart Fardo?
    En wat zijn nu de goedkoopsten die pal-60 aankunnen?
     
  19. justin2k5

    justin2k5 Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg geen beeld via s vdeo op mijn pvr 500 (xbox 360 ) met verloop van composite naar s video.
     
  20. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Ik heb Pinnacle Studio 10 (bij mijn Dazzle gekregen) en als ik in naar bewerken ga en een stukje film bekijk loopt hij na 2 sec vast. Ik kan alleen vederkijken als ik snel vooruit spoel of in slowmotion maar niet op normalen snelheid.

    2. Ook heb ik een video bestand van 4 GB en als ik deze wil afspelen zegt windows media player: Kan het bestand niet afspelen. Kan één of meer vereiste codecs voor het afspelen van het bestand niet vinden. Maar als ik een video van 6 sec probeer te openen (met zelfde instellingen opgenomen) doet hij het wel. Dit is de error volgens MS' site C00D109B
    Iemand een idee.

    Alvast Bedankt,
    MerQ
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina