Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wel een rpg voor bij mijn collectie, kwestie van een beetje van al te hebben. Blue dragon of Sonata, wat raden jullie mij aan?
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Als je van een traditionele RPG houdt, is Blue Dragon een goede keus
    Zoek je een dynamischer vechtsysteem (vernieuwender ook), dan is Eternal Sonata een goede keus. Qua verhaal gaat Eternal Sonata denk ook beter worden. Maar goed, het zijn allebei toppers op RPG gebied, dus een miskoop kan je niet doen. Ik heb Blue Dragon gekocht en daar heb ik zeker nog geen spijt van gehad. En voor Eternal Sonata moet je nog wat geduld opbrengen. Daarom kocht ik ook nu Blue Dragon. Straks stikt het van de goede titels en koop ik waarschijnlijk niet eens Eternal Sonata. Ik kijk meer uit naar Halo 3, Fifa 08, Virtua Fighter 5, Mass Effect etc. Voor mij persoonlijk wordt Eternal Sonata ondergesneeuwd door andere goede titels.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Voor mij geldt juist het tegenovergestelde. JRPG's zijn er nog steeds weinig op de 360, dus deze titel springt er juist uit. En niet alleen daarom, want de kwaliteit druipt er vanaf bij ES. Ik denk dat ES zich prima gaat redden tussen bovenstaande titels. Het is een spel waar een bepaalde groep mensen toch echt wel naar het uitkijken zijn denk ik.
     
  4. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee inderdaad, dit spel staat zeer hoog op m'n verlanglijstje ( samen met Mass Effect ). Maar als iemand die zich niet zo verdiept in games, spellen ziet staan als: Halo 3, Assassin's Creed ( kortom games waar iedereen wel is van gehoord heeft ) en daarlangs Eternal Sonata, dan is de keuze voor die persoon denk ik snel gemaakt. En dit is heel jammer, want deze game heeft zo veel potentie !
     
  5. Clappermander

    Clappermander R6V2

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaa dit word met stip de nummer 1 van 2007 man, wat een ongelooflijk goede game moet dit worden!

    Echt zin in om ESTB:CD te gaan spelen jo!
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Zeker weten. Het enige dat mij altijd tegenstaat bij RPG's is dat je er enorm veel tijd in moet steken om er plezier uit te halen. Ik heb nu bij Blue Dragon ook 17 uur op de teller staan, maar ik speel het zeker niet iedere dag. Maar Blue Dragon speel ik wel geregeld door 2 dingen. Punt 1 is natuurlijk dat het een prima RPG is, ik ben best een voorstander van de traditionele RPG. Ook al ben ik wel blij dat er geen random encounters inzitten. Gelukkig ook niet bij Eternal Sonata. Punt 2 is dat er in deze periode voor mij niks boeiends te koop is. Shooters als the Darkness en Bioshock vind ik op zijn zachts gezegd niks. Straks krijg je een golf aan spellen. En een aantal wil ik zeker kopen. Dat betekent veel korte speelsessies. Een korte speelsessie en een RPG past niet bij elkaar. Als je eraan begint, ben je meestal snel weer een paar uur verder. Dus ik geef de voorkeur aan spellen die leuk zijn voor een uurtje zoals dus de multiplayer van Halo 3, Fifa 08 en Virtua Fighter 5. Maar goed, dat ben ik ;) Ik ben er wel van overtuigd dat Eternal Sonata de beste RPG gaat worden voor de 360. Ik denk niet dat Lost Oddyssey hieraan iets kan veranderen. Dat is net zo'n traditionele RPG als Blue Dragon. Eternal Sonata gaat zeker opvallen, ik denk ook bij de casual gamer. Ik denk ook dat het grafische stijltje veel mensen zal aanspreken. Maar ik denk dat dit spel mij pas aanspreekt voor een prijs van 30 euro als we een komkommertijd hebben in gamesland. Dus ik verwacht het spel in de eerste periode van 2008 in bezit te hebben als veel mensen allang klaar zijn met het spel.
     
  7. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat VF5 geen multiplayer had (ze hadden gezegd dat het de nauwkeurigheid van de game zou beïnvloeden). Belachelijk excuus imo.

    Maar bon, bedankt voor de reply, ik ga wachten op ET, de artstyle ziet er echt prachtig uit (niet dat blue dragon er lelijk uit ziet).
    Maar waarom moeten ze nu alles zo dicht bij elkaar uitbrengen.
    Voor mij: skate, halo3, fifa of pes, mass effect, ES, assassin's creed, army of two en COD4. Dat gaat zoiets van een 400 à 500 euro zijn!
    Ik heb vandaag al gebeld voor weekendwerk :lol:
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2007
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er van het weekend ff over nagedacht en ben tot de beslissing gekomen dat ik mijn pre-order van Eternal Sonata morgen ga cancellen. Niet omdat ik de game niet meer zie zitten, maar omdat ik de bui voel aankomen dat ik de game, tussen al het andere gamesgeweld van de komende maanden, niet de aandacht ga kunnen geven die het eigenlijk wel verdient. Misschien dat ik hem later alsnog koop als het weer wat rustiger is in gamesland en ik het een en ander uitgespeeld heb :)
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Precies zoals ik erover denk. Het is gewoon jammer dat al die goede titels zo dicht op elkaar worden uitgebracht. Je kan niet alles kopen en zeker niet alles spelen. Dus dan moet je keuzes maken. En ik geef dan altijd de keus aan een spel met een goede online multiplayer. Maar goed, na de kerst zullen we toch wel weer een droogte krijgen in gamesland. Dus dat lijkt me een beter moment om Eternal Sonata te kopen
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ign heeft verrassend genoeg al een review online gezet. Duurt het nog niet een tijdje voordat deze game uitkomt?

    http://xbox360.ign.com/articles/819/819923p1.html

    Ik ga hem eff lezen. :)

    EDIT: Oke, ik weet genoeg. Ik ga de beperkte exploratie voor lief nemen en mij helemaal verliezen in het verhaal. Ik ben toch al een hele tijd op zoek naar een originele setting in een spel en ik geniet altijd van mooie muziek, of het nou in een spel of een film is. Er mogen dan genoeg andere toppers uitkomen, maar voor mij had de demo van ES al een speciale vonk. Daar schuif ik graag andere toppers even voor op, ook al heten ze Halo of Mass Effect. :)
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2007
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    spel komt eerder uit!

    Eternal Sonata stond vooralsnog gepland voor 9 november, maar voor de RPG-fans hebben we goed nieuws. De game is namelijk al vanaf 19 oktober in de winkels te verkrijgen

    xbox360only
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat is niet verkeerd, kan ik hem hopelijk nog rondspelen voordat Naruto uitkomt. :+

    Zo ook maar even de preview lezen. :)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gametrailers Review

    [gt]24973[/gt]
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het gaat dus niet lukken om Blue Dragon, Halo3 en Naruto voor die tijd te finishen.... ik doe gewoon of ie niet eerder uitkomt -_-

    (review ziet er goed uit!)
     
  15. myHighness

    myHighness Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede review. Beelden doen me aan Tales of Symphonia denken, alleen dit ziet er beter uit, meer details.

    Ga hem niet op de release halen, moet FF XII nog uitspelen, en 2 RPG's zo snel achter elkaar trek ik niet.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Zojuist even de HD versie van die review bekeken, hier te downloaden (200 MB):

    http://www.gametrailers.com/player/24972.html

    Wat ziet dat er ongelofelijk veelbelovend uit zeg. Lekker vrolijk en kleurrijk ook. Enne Jazz, dat ventje met zijn tweehandig zwaard, die komt zeker in mijn party. :)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  17. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er idd geweldig uit, ben ook blij dat ze zeggen dat het combat systeem steeds beter (en sneller) wordt. Die lineariteit vind ik niet zo'n ramp, meestal wil ik alles verkennen en dan baal ik als er 3 paden zijn om te kiezen, moet ik helemaal terug om die andere 2 te doen :p.
     
  18. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    dit spel gaat ownen :thumbs: hoop dat er een leuke pre-order actie met goodies komt!!
     
  19. myHighness

    myHighness Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, dat herken ik, ik loop dan meestal elk pad een aantal meter in, om daarna terug te lopen en bij de andere hetzelfde te doen. Later blijkt dan meestal dat je toch wel weer op die plek uitkomt en dat al dat gepeins over welke van de 3 niet echt nodig was geweest :9

    Ik kijk er wel naar uit, ook omdat ze in de IGN review zeggen dat je er 20-30 uur over doet, en dat vind ik wel een mooie lengte na al die 70+ uur RPG's die ik de laatste tijd gespeeld heb (en van de meeste ook geen einde heb gezien).
     
  20. Subwoofie

    Subwoofie Jaaaa, wat dan?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Conclusie van de review van IGN zegt genoeg lijkt me:

    Eternal Sonata is a great RPG to give to your kid, but it’s also put together well enough for older gamers to enjoy. If you haven’t had much experience with RPGs, Eternal Sonata would be a great way to get your feet wet. Hardcore RPG fans might find the game a bit lacking, but we found enough to enjoy in the game to keep the limited role-playing elements far enough out of mind from start to finish for the game to keep from growing stale.

    Oh, and it certainly does look pretty, doesn’t it?

    Valt me toch wel een beetje tegen8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina