[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 3] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D-uke

    D-uke Guest

    ja heb precies hetzelfde :confused: kan ook niet meer met vrienden chatten en zij ook niet met mij, ze kunnen overigens ook niet met andere mensen praten dus het ligt aan xbox live
     
  2. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox live was bezig met verbeteringen het is morgen of woensdag opgelost.
     
  3. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Na het onderhoud schijnt er een probleem te zijn dat bij sommige mensen de NAT opeens op strikt staat ipv op open. Het probleem is dus bekend en ze zijn aan het werk om dat te verhelpen. Geduld dus. Zie ook www.majornelson.com
     
  4. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is je router beveilig ?
    Probeer anders je router opnieuw te beveiligen en alles even re resetten en dan nog een keer proberen. Dit hielp bij nog wel eens. Zorg er alleen voor dat je je router niet WPA2 beveiligd. Probeer ook je xbox zover mogelijk van andere apparaten af te houden zoals tv, magnetron of telefeoon e.d. .

    Vind die het netwerk wel als je hem naast of vlakbij de router zet?
     
  5. Daanos

    Daanos Achievementhoer

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah thanks, goed om te lezen. De NAT staat inderdaad opeens op strict. Goed dat het probleem bekend is :thumbs:
     
  6. jan kalab

    jan kalab VinnieDJ NL

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ondervind deze problemen met private chat en joinen momenteel ook. Opvallend is echter dat vrienden van me geen problemen ondervonden en dat bij mij bij NAT gewoon 'open' staat.

    Ik had van play-asia vandaag motogp '07 binnen gekregen. Het gaat hier om een aziatische (zoals besteld) of VS-versie gezien het feit dat hij NTSC is. Het is volgens de website een regiovrije game en hij werkt ook gewoon. Ik begon me dus af te vragen of het probleem met de chat/joinen hierdoor zou komen? Gezien de aard van het probleem lijkt het me onwaarschijnlijk maar ja dit is het eerste spel dat ik zo bestel vandaar dat ik er aan dacht. (Hoewel het chat probleem ook blijft bestaan als ik pes6(pal) speel of vanuit dashboard opereer.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Niks mee te maken, het probleem ligt nog steeds bij MS. Op majornelson staat ook al ergens tussen de comments dat ze vooralsnog een deel van het probleem hebben opgelost.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    bumpje, aangezien ik verwacht dat Fardo het antwoord weet O-)
     
  9. Egamer

    Egamer Je weet waarom

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    1
    Bump, en ja, ik heb een crossed cable.
     
  10. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    WPA PSK precies te zijn. En de router staat endje weg van de TV daarom dus draadloos. En ik weet niet of vader wel zo leuk vind als ik ga kloten met de router.
     
  11. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt deze zin?

    En de router staat endje weg van de TV daarom dus draadloos.

    Maar je kan vragen of je vader het zelf wilt doen. Neemt een half uurtje in beslag.
     
  12. blacktiger1001

    blacktiger1001 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik de oplossing weet, misschien is je vriend dan een spel aan het spelen? Bij mij lukte het ineens wel toen hij stopte met een spel.
     
  13. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik dus bedoelde dat ik de 360 niet naast de router kan doen.
     
  14. shaft23

    shaft23 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,

    Ik heb een xbox elite gekocht vandaag en ik heb hem geprobeerd online te krijgen, maar het lukt helemaal niet.

    Ik sluit mijn ADSL modemkabel rechtstreeks aan op mijn xbox 360 en ik click op test xbox live en ik krijg "IP address FAILED"

    heef tiemand heir hetzelfde probleem gehad?

    ik moet bij mijn normale internetverbinding wel steeds inloggen

    nadat de test gefaald heeft en ik click op edit settings, dan zie ik een hele andere IP address en een subnet getal , dan dat ik krijg wanneer is de gegevens opvraag via IPconfig /all

    heeft iemand een oplossing?

    alvast bedankt
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @all ik kijk straks ff naar jullie problemen :)
    Uit de startpost ;)

    De directe connectie
    [​IMG]
    De directe connectie is de goedkoopste oplossing. Echter is deze oplossing niet de beste oplossing. Immers ga je een hoop coole dingen missen als je computer niet verbonden is aan je xbox 360. Tevens werkt deze oplossing niet voor iedereen, omdat vaak een modem aan een MAC adres is gekoppeld en dit MAC adres maar aan 1 machine word uitgegevn. Natuurlijk zijn er manieren om dit te omzijlen, maar er zijn makkelijkere oplossingen.

    Wat heb je nodig?
    • UTP modem
    • Xbox 360
    • Breedbandverbinding
    Wat moet je doen?
    1. Als je je modem aan je computer hebt aangesloten
    2. Schakel je computer uit
    3. Schakel je modem uit
    4. Sluit de UTP kabel aan op de ethernet port van de xbox 360
    5. Zet je modem aan
    6. Wacht even
    7. Zet je Xbox 360 aan
    Als het goed s kan je nu direct gamen. Wil je je weer je pc gebruiken moet je het zelde ritueel uitvoeren.

    Zijn er problemen?

    Het meest voorkomende probleem is een dns error of DHCP error. Wat kan je hier aan doen. Ga naar je computer. Start --> uitvoeren (run) --> cmd . Er opent nu een dos prompt. Tik dan het volgende in. Ipconfig /all . Noteer de volgende gevens: Ip adres, Subnet Mask, Gateway, DHCP, DNS (1,2), Physical Adres (dit is het mac adres). Zet deze gegevens in je Xbox 360. Als het goed is kan je dan gamen. Lukt het dan is je modem niet geschikt voor een directe connectie. Kies of voor een router of voor ICS

    -----------------------------------

    toch even een tip voor shaft koop een router! (want nu kan je nog niet volledig genieten van je 360... wist je namelijk dat je ook muziek en films naar je 360 kan streamen als je xbox 360 in een netwerk hangt :)
     
  16. shaft23

    shaft23 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi Fardo,

    bedankt voor je reactie. Ik heb die stappen gevolgd alleen ik kwam er alsnog niet uit.

    Ik kreeg in dos het volgende:
    [​IMG]

    welke gegevens moet ik precies invullen?

    alvast bedankt

    *UPDATE*

    ik heb >>>> IP: 86.89.199.252 ingevuld
    Subnet: 255.255.255.255
    Stand. gate: 86.89.199.252

    DNS primary: 195.121.1.34
    DNS: secondary: 195.1.21.66


    kreeg nogsteeds connection failed....heb hiervoor mijn modem ook gereset: SPeedtouch home alcatel modem

    vervolgens heb ik ooknog bij MAC address 005345000000 ingevuld om te kijken wat er gebeurde>>>ook niets

    verder bij PPPoE Username en Password de inloggegevens van mijn provider

    nogsteeds niets.

    I need some help here. hehehe
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2007
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat betekend dat je modem niet geschikt is voor een directe verbinding :eek: .. dus je hebt een router nodig
     
  18. shaft23

    shaft23 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt het dat ik mijn dhcp moet inschakelen? zou dat helpen?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    waar wil je dat inschakelen? wat is je merk modem? Of is je modem al een router?
     
  20. shaft23

    shaft23 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ok...fardo bedankt voor je reacties....Ik heb een Alcatel Speed touch modem van Planet Internet KPN.

    Ik heb via de site van mijn modem DHCP ingeschakeld. Nu kon hij automatisch mijn IP vinden: confirmed

    Alleen nu failed mijn DNS bij automatisch. Ik heb geprobeerd de primary en secondary in te voeren manueel en dat lukte ook niet.

    heb je een suggestie voor me?

    *UPDATE*

    voor de zekerheid DNS gegevens bij planet internet aangevraagd en ik kreeg dezelfde serveradressen als in mijn screenshot een paar posts terug.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina