Pro Evolution Soccer 2008

Discussie in 'Algemeen' gestart door basovich, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Black Bullet

Black Bullet Registered Joezer

Leuk Bevonden:
    0
    Stond al in mijn post hierboven. :x

2. HellBoy

HellBoy AjaCied

Leuk Bevonden:
    0
    maar nog geen demo :mad:

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    15 oktober is toch een maandag? Komen games niet altijd uit op vrijdagen? Das jammer, want op vrijdag ben ik om 11 uur uit en kon ik hem meteen halen. Maandag pas om 4 uur uit :mad:

4. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Nou volgens mij komen spellen in principe nooit op maandag uit!

5. CC DynaMike

CC DynaMike Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij maakt dat weinig uit, Bioshock kwam ook niet op een vrijdag dacht ik.

@bullit
    Had het niet gezien,

6. Black Bullet

Leuk Bevonden:
    0
    We kunnen beter maar op een officiƫel bericht van Konami wachten. Al dat gespeculeer..

7. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    het zou wel reten sexy zijn als ie al 15e uitkwam

8. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    van mij mag hij nog vroeger komen dan de 15e

9. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    ja echt he maar kan iemand is antwoord geven op me vraag wat je nou precies met die xbox cam EXTRA kan doen?

10. Black Bullet

Leuk Bevonden:
    0
    Daarmee kan je een foto van jezelf maken en gebruiken voor een zelfgemaakte speler. \o/

Who doesn't? ;)

11. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Elk spel die ik heb gehaald kwam uit op een donderdag of een vrijdag. Maar op maandags? Lijkt me niet, maar t ziet er wel naar uit dat t gaat gebeuren:D Word gewoon spel van t jaar:+ Halo 3 en Bioshock komen niet in aanmerking voor die prijs wat mij betreft...

12. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan niet wachten tot deze uit is, ben wel weer toe aan een nieuwe PES :)
    Trouwens tijd voor een nieuw topic lijkt me..

13. Kyo

Kyo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Pes 6 is het meest verslavende spel dat ik gespeeld heb (ik speel nog steeds halve tot hele dagen wanneer ik de tijd heb), maar ook tevens het meest frustrerende spel ooit. Heb net weer de buurman aan het lachen gemaakt met mijn geschreeuw en gesmijt.

Hopelijk zijn de volgende aspecten verbeterd in pes 2008:

- ***keeper die veel te traag reageert (schijnt verbeterd te zijn als ik de eerdere posts lees) nadat ie een bal heeft gestopt. Ook haalt ie soms de raarste capriolen uit op belangrijke momenten.

- positief spel van de speler mag wel eens constanter beloond worden. Ook hoop ik dat de AI zelf positief voetbal speelt, wat nogal eens te wensen over laat.
    Volgens een preview met scans uit een magazine (eerder gepost in deze topic) zal een vloeiende passing game beloond worden met doelpunten en uiteindelijk de overwinning. "The AI won't grind you down Chelsea-style or cheat his way to victory anymore." was de quote van de previewer geloof ik. Hopelijk is dit waar, want in PES6 kan je soms mooie passes geven totdat je een ons weegt, met negatief spel + 3 miljoen man rondom het strafschop gebied (en ik speel nog wel tegen Arsenal!) + een keeper die randomly (om de 2-3 potjes) ineens in superman veranderd omdat de AI vindt dat je te vaak achter elkaar hebt gewonnen, weet de comp je vaak toch wel op een gelijkspelletje te houden.

- cheat-gehalte mag wel eens omlaag worden geschroefd. Echt waar, het patroon is gewoon overduidelijk. Ik zet mezelf altijd het doel om minimaal 8 potjes achter elkaar te winnen op top player, voordat ik een dag tevreden kan afsluiten. Bijna ELKE keer als ik in mijn 5de pot zit beginnen mijn poppetjes 'toevallig' tegenelkaar te botsen, of valt een bal na 10 ricochets WEER 'toevallig' bij de tegenstander die het dan rustig kan afmaken, of fluit de scheids als de 12de man voor de AI en kunnen de tegenstanders me vrijwel alles maken en ik hen niks, of gaan schoten op doel (die eerder makkelijk binnen gaan) 1 meter van het doel 'toevallig' 10 keer op de paal ofzo of houdt de superman keeper hem.
    Ik begrijp dat de AI wel gedeeltijk een 'overhand' moet hebben in dit soort spellen (dat is de challenge, dat is een deel van de 'charme' van pes), maar soms heb ik na een wedstrijd iets van 15 schoten op doel gehad (met enorme kansen van close range - in een normaal potje win ik 5-0 ofzo) en dan moet je toch wel vast stellen dat het gewoon te frustrerend voor woorden is. Ik kan nu na een aantal minuten al zien wanneer de AI weer een CHEAT potje gaat spelen..

- het schot in de draai moet verbeterd worden.

- passing game moet verbeterd worden: passes komen nog te vaak niet aan (gaan naar een totaal andere gast, terwijl je toch echt naar iemand anders wilde passen en ook de juiste richting ingedrukt houd), soms echt een loterij.

- de hoge steekbal werkt nog niet echt goed

EDIT: oh ja en dan die ***corners. Je kan het gewoon aan zien komen wanneer de cpu wil en ook vaak GAAT scoren. De cpu positioneert zijn poppetjes iets verder van het doel af (om een lekkere aanloop te nemen voor een makkelijke kopbal) en je kan opeens geen enkel poppetje voor het doel kiezen, wat je weer dwingt om zo snel mogelijk te switchen naar een of andere dwerg onderin en dan weer meters moet afleggen om zo snel mogelijk toch goed gepositioneerd te raken (maar more often than not ben je toch al te ****ing laat.). Daar erger ik me nog het ergst aan. Hoe vaak heb ik al een winning streak daaraan verloren. Gewoon in de laatste minuten nog een corner, en dan weet ik al hoe laat het is.

Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die hoge steekbal anders vrij vaak gebruikt. Vooral in snelle counters dan. Als je met een buitenspeler ver naar binnen trekt en dan een LB+Y geeft dan krijg je meestal een zwak balletje dat in de keepers handen landt. Dat mag wel beter.

Het kan btw ook dat de pre-order op 15 oktober komt en de release al eerder is, op 12 oktober :)
    Aangezien pre-orders soms later aankomen

Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  15. Maradona10

Maradona10 Addict

Leuk Bevonden:
    0
    En dat je zelf eens fatsoenlijk de juiste speler kan selecteren.

16. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Backs die tegen de zijlijn staan te verdedigen, waardoor aanvallers vrij pad hebben naar de goal. Ik kan alleen (redelijk) fatsoenlijk verdedigen als ik 4 cb's op de 16m. heb staan.

17. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
  18. Black Bullet

Leuk Bevonden:
    0
  19. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Backs doen alles fout. Of ze staan als een CB stijf bij de spits terwijl er een flankspeler is, of ze komen op terwijl dat duidelijk niet slim is (WF die er naast staat bv). Ik ben ook echt voor de WB in de defence en een goede SB. Nu kom je vaak hufters tegen die met 4 CB's gaan spelen (doe ik ook wel is hoor) en met een aparte aanval.

Het stomme is dat dit werkt. Enerzijds is er natuurlijk het belachelijke niveau van spelers als Adriano al hebben Henry, Ronaldinho, Ronaldo etc er ook wel een handje van. Daarom moet er gezorgd worden dat of deze knapen goed te verdedigen worden, en dan niet door iedereen van graniet te maken zoals bv Rio Ferdinand (!) of stumper Walter Samuel, maar door een normaler systeem te maken en deze gasten is op waarde te schatten. Ook is het een must om ervoor te zorgen dat deze belachelijke 4-2-4 systemen niet werken doordat passes niet aankomen bv. Ook hier werkt het backsysteem weer overlappend, want die gasten staan echt altijd te slapen.

Anderzijds kan je ook wel andere dingen aanwijzen. Afstandschoten werken minder goed dan in 5. Ruimte weggeven voor de verdediging is dus minder erg, want het is minder gevaarlijk. Ik ben sowieso een voorstander van het algemene schietniveau verhogen. Een speler als Gallas heeft best wel is een doelpunt gemaakt, een alleraardige nog wel (Zie link.). In PES6 is dit nagenoeg onmogelijk. Daarom moet er gezorgd worden dat de omgeving waarin je schiet belangrijker is, of iig belangrijker dan nu het geval is, en dat de algemene kwaliteiten van je spelers hoger zijn zodat je een fatsoenlijk schot op doel kan leveren. Dit draagt ook bij aan een vettere spelervaring omdat je zo gevarieerder spel krijgt, of iig kan spelen, en dat je geen frustrerende 5-2-3 onzin krijgt met Adriano en een granieten muur achterin omdat dit niet meer werkt. Nu nog iemand die het ff in elkaar zet.

Let btw ook op Mourinho.
    http://www.youtube.com/watch?v=kUn7QageCHY

Edit: Deel 5. That's what I mean, bring it!
    http://www.youtube.com/watch?v=gBWDeh6t7BI

Laatst bewerkt: 11 sep 2007
  20. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Dat is allemaal wel heel leuk en aardig, maar HOE PROGRAMMEER JE DIT? Kijk, als iemand nou ff DIE source code naar Konami op wil sturen, dan zijn we misschien een stuk verder:)

Dus een opmerking als 'de keeper maakt nog steeds domme fouten' ... tsja, wat moet je daarmee?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina