Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Door het feit dat voor beide consoles de games al evenlang in ontwikkeling zijn ;)

2. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Door het langer ontwikkelen heet de PS3 ook meer features dan 360, was er veel (lees: veel en veelsteveel) tekort aan consoles en heeft de 360 veel meer problemen gehad (denk aan overhitting, bekraste spellen, vastlopers, enz.). Het hele idee is dat je de consoles niet met elkaar kunt vergelijken aan de hand van de spellen aangezien de spelontwikkelaars, door de eerdere release van de 360, meer ervaring hebben met het ontwikkelen op de 360, en er dus meer toptitels uitgekomen zijn op de 360.

Dat zou jij toch moeten weten als softwaretester ;)

Laatst bewerkt: 11 sep 2007
  5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ninja Gaiden II + Halo 3 beslissen de console war voor mij. K.O. :cool:

Is NGII wel Exclusive?! 8) of komt deze later op de PS3 ook..

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Echter ik vind het verschil tussen ng en ng2 vele malen groter dan tussen h2 en h3 :eek:

7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog niks van een PS3 versie aangekondigd. Misschien dat hij ooit later komt maar ik ga er vanuit dat de 360 versie eerst uitkomt, en dan misschien een aankondiging van een port.

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Grafisch wel misschien, maar in dat artikel dat ik vandaag las heeft dat ook te maken met vele malen grotere maps waarop je speelt in H3.. Tenminste die vergelijking werd gemaakt met GoW t.o.v H3

Voor mij persoonlijk beiden must-haves.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hier ook, maar dat geld denk ik voor wel 80% procent van de 360 bezitters.

10. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ninja Gaiden doet me eigenlijk helemaal niets. Dit soort spellen zit dan ook totaal niet in mijn genre. Halo 3 daarintegen zeker wel. Zal wel een slechte smaak van mij zijn :)

11. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoor maar ik denk dat je de consoles ondertussen wel kan vergelijken hoor... Ze zijn beide al een tijdje op de markt en dus hebben ze beide ervaring op kunnen doen. Dat Ps3 aanhangers dit punt blijven vast houden zegt genoeg --> de Xbox360 doet het op DIT moment gewoon beter, PUNT.

12. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk kun je de consoles vergelijken. Dat kon je al voordat ze te koop waren. Maar ik vind het het niet kloppen als er gezegd wordt dat de 360 als console beter is omdat er meer toptitels voor zijn. Dat is net zoiets als laats de vergelijking tussen Halo 3 en Killzone 2 waarin gezegd werd dat de AI van Halo 3 velen malen beter is dan die van Killzone 2. Lijkt me nogal logisch aangezien Halo 3 af is en Killzone 2 nog wel een jaartje in de ontwikkelingsfase zit.

(BTW, ik ben geen PS3 aanhanger, ik heb niet eens een PS3. Ik ben sinds de launch in bezit van een 360 en ik ben er erg blij mee. Maar waarom zou ik een kant kiezen, iedere console heeft zijn eigen voor- en nadelen)

13. legian

legian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Brandts
    je hebt helemaal gelijk
    "(BTW, ik ben geen PS3 aanhanger, ik heb niet eens een PS3. Ik ben sinds de launch in bezit van een 360 en ik ben er erg blij mee. Maar waarom zou ik een kant kiezen, iedere console heeft zijn eigen voor- en nadelen)"

ben 't er helemaal mee eens

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen moet een kant kiezen, anders is dit topic nutteloos ;)

15. WiseWish NL

WiseWish NL Flawless Victory!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zoals eerder gezegd een 360 en een Wii..

De Ps3 graphics vind ik wel net wat mooier dan de 360..
    De Wii graphics zijn typisch nintendo en daar draait het meer om de gameplay.. die overigens in je eentje niet echt geinig is met wat actievere games.

Ik ga de Ps3 halen omdat de Playstation altijd het meeste aanbod aan RPG's heeft en heeft gehad.
    Vanaf de Ps1 eigenlijk al, en ik denk dat er op de ps3 ook wel heel wat juweeltjes komen.

Op de 360 heb je Oblivion en ehhh...:{
    Vooral veel shooters, waar ik ook fan van ben..
    Nu heb je blue dragon, die ik met plezier zit te spelen sinds vandaag...

Maar voor RPG's moet je echt bij de PS zijn..

Vandaar dat hij ook aan mijn Setup word toegevoegd op niet al te lange termijn :):

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ok, daarom heb ik dus een pc zodat ik de juiste setup heb voor shooters. :x

17. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol, ik ben echt shit in PC shooters, in Halo CE kan ik tenminste echt geen ruk raken, de helft van m'n headshots met het pistol zijn geluksschoten lol.
    En ik haat die med packs.

18. WiseWish NL

WiseWish NL Flawless Victory!

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik heb ook een Pc..

Ik typ dit bericht zelfs via mijn pc nu :+

Maaaaar we hadden het hier over consoles dacht ik?

In principe vind ik dat een heel andere ervaring..
    Gewoon relaxed op de bank met een colaatje of whatever onderuit gezakt..

Of op je pc waarbij je twee handen gebruikt, meestal last van je rug krijgt na een paar uur.. ETC ETC..:cool:

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat is al lang niet meer zo, althans zo zit ik er echt niet meer bij. ;) Kan zelfs binnenkort op me ambilight gamen via de pc. :thumbs: Ik speel geen shooters meer op consoles aangezien ik dat weer erg vind zuigen, maarja we gaan het maar weer hebben over de grote oorlog...der oorlogen.

...ben blij dat mijn pc geen concurrentie hoeft te hebben van de ps3 en x360 :+ scheeld weer heel wat geblaat, wat al sinds eind jaren 80 zo gaat.

20. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina