Foutje met nVidia Drivers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JeePee, 12 sep 2007.

1. JeePee

JeePee Guest

Ik was net van plan om de BioSchock demo te downloaden, en omdat ik 44 minuten moest wachten voordat ik aan de beurt was dacht ik maar ff de nieuwste nVidia 8 series drivers te instaleren (ik maak gebruik van een 8600M GT).

Maar wanneer mn laptop ze na het downloaden wil instaleren krijg ik de melding dat er geen software gevonden is om te instaleren, en dat de instalatie beeindigd wordt.

Omdat ik al die ongeinstaleerde troep niet op mn laptop wil hebben heb ik de net gedowloade software via het configuratiescherm weer verwijderd -> de laptop opnieuw opgestart-> maar nu heb ik dus een probleem!! Ik heb gewoon beeld e.d, maar dingen zoals mn screensaver doen het niet meer, omdat ik zo gezegd geen 3D besturing meer heb. Ook mn preformance index geeft een 1,0 aan bij graphisch geheugen.

Wat moet ik nu doen om mn laptop weer back to basic te krijgen? Want die 8 series heb ik nogmaals geprobeert met hetzelfde resultaat.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    "Omdat ik al die ongeinstaleerde troep niet op mn laptop wil hebben heb ik de net gedowloade software via het configuratiescherm weer verwijderd"

Als ze niet geïnstalleerd waren kan je ze ook niet verwijderen via het config scherm...

Je hebt dus je oude drivers waarschijnlijk er af gegooit.

Had je wel de internationale driver gedownload? Want de normale installeerd iig niet op een Nederlands OS.

http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_162.22_uk.html

Geen idee trouwens of die drivers ook voor de mobile versies zijn.. Anders op de site van je laptop merk kijken voor hun laatste drivers.

3. JeePee

JeePee Guest

Ze stonden toch echt bovenaan mn lijstje in het config scherm :9

Met die link van je kreeg ik dezelfde melding: nVidia kan geen stuurprogramma's vinden die compatible zijn met de hardware van uw PC. Dan klik je op OK en dan wordt het afgesloten.

Maja, ik zal eens op de dell site kijken.

Systeemherstel heeft ook geen zin?

Edit:// Ben nu de drivers van de Dell site aan het downloaden.

Maar nu de volgende vraag: hoe haal ik die nvidia bestanden van mn PC af (in de prullenbak gooien kan ik wel, maar dan verwijder je ze nooit helemaal toch?)

omg, ik ben zo n00b met computers :9

Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2007
  4. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ze in de prullenbak nogmaals verwijderen.
    En ja, systeemherstel kan helpen. Zet hem gewoon op gisteren en hij zou weer moeten lopen als een trein :) Maar probeer eerst met die andere drivers. Systeemherstel kan nogal moeilijk zijn (spreekt uit ervaring)

5. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Open je verkenner door er op te klikken of als je geen pictrogram hebt op het windowsvlaggetje op je toetsenbord+E>>>Klik dan met je rechtermuisknop op een hardeschijf die je daar ziet staan>>>Klik dan op eigenschappen>>>>>>klik dan op Schijfopruiming>>>dan ga je naar: Meer opties>>>Dan kijk je naar je naar programma's en onderdelen en klik je op opruimen>>>Dan zie je een lijst en dan zoek je naar Nvidia drivers

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    1. Eerst de nieuwe drivers downloaden.
    2. configuratiescherm <> systeem <> Apparaatbeheer.
    3. Beeldschermadapters ( rechtermuis knop en kies voor eigenschappen ).
    4. Installatie ongedaan maken.
    5. PC opnieuw opstarten.
    6. Nieuwe drivers installeren.

7. JeePee

JeePee Guest

't Is gelukt, thanks voor de hulp. Alleen is mijn PI van grafisch: bureaubladprestaties voor Windows Aero wel van 4.7 naar 4.6 gegaan? Grafische weergaven voor spellen is een 5.1 gebleven.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Blijven zoeken en proberen zou ik zeggen :).

Tot dat er iemand komt die zegt dat die drivers jouw grafische kaart niet ondersteunen (soms werkt het wel, maar die kans is klein). Hier vind je drivers met een gemodificeerde .inf voor de Go modellen. Moest het echter niet werken, dan zal je de .inf apart moeten downloaden (niet noodzakelijk daar) of het zelf aanpassen.

Oh ja, moest het ineens toch werken. Dan heb je geen nood aan zo'n gemodificeerd .inf (duh) ;).

EDIT: Mooi het is al gelukt, maar hou die site toch maar in je hoof want als je ooit nog eens je drivers wil updaten kan je wel eens de pech hebben dat het toch niet gaat werken :).

Laatst bewerkt: 12 sep 2007
  9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hm ja had ik ook met de nieuwe ati drivers. Maak me er verder niet druk om :9

Deel Deze Pagina