[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. harryvos

    harryvos Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    @fardo mijn Gegevens
    Router is een SMC 7908VoWBRA2 deze zit gekoppeld aan de modem van Qfast dat is een Copperjet 614

    Provider : Qfast

    De test doorloopt hij prima alles lijkt daar in orde bij alles staat confirmed en bij nat staat Open.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hmm het kan zijn dat je een kabel breuk heeft of dat je router de instellingen van je xbox is vergeten .... heb je nu nog steeds problemen?
     
  3. harryvos

    harryvos Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja problemen zijn er nog steeds, maar omdat ik het zowel wireless als bedraad heb begin ik te twijfel aan de xbox zelf. Ik ga eens ff op zoek naar een andere router die heb ik nog wel ergens liggen kijken of het dan ook zo is.
     
  4. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je zomaar een andere modem kopen van een ander merk? Heeft dat niets te maken met je provider en al die dingen?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hangt van de provider af .. daarom moet je het eerst aan je provider vragen :)
     
  6. scf09

    scf09 Active Member

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0


    nu heb ik toen ie een probleem gaf met dns de codes opgeschreven ik weet niet of jullie er wat aan hebben hier zijn ze in ieder geval:

    W= 0000-000B
    X=0000-F001
    Y=0000-0000
    Z=8015-1904

    bedankt alvast met vriendelijke groet stefan
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie mij antwoord bij xbox libe vragen :) ... nu is de ham vraag is je computer aangesloten op een modem die aan de computer vast zit of aan een router met draad of draadloos?
     
  8. scf09

    scf09 Active Member

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb een xbox 360 maar wil graag live gaan maar als ik dan gewoon de kabel van mijn computer erin doe en de fabrieks instellinge van de xbox 360 houd.
    En ik ga hem testen dan zegt ie dat ie internet vind dat het ip adres klopt maar bij DNS zegt ie failed.

    en de computer is aangesloten op de router met draad.

    ik hoop dat u me verder kan helpen bedankt alvast
     
  9. P-Bwoy

    P-Bwoy Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Fardo,

    Ik heb sinds kort een wireless adapter voor mn 360 maar hij wil niet verbinden met Xbox Live. Ik vind het draadloos netwerk met de Xbox, daar kan hij ook mee verbinden maar vervolgens failed de IP Test. Ik heb de guides om een static ipadres toe te wijzen en om de juiste poorten open te zetten allebei gevolgd en dit moet dus ook in orde zijn.

    Mijn router is een Alcatel Speedtouch 570(v.2.0) en ik krijg de volgende foutcode van de Xbox:

    W: 0000-0021
    X: 8001-1005
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000

    Ik hoop dat je me kan helpen! Thanks alvast...
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je het formulier van de start post invullen aub
     
  11. Spike87

    Spike87 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik probeerde vandaag in te loggen op xbox live alleen lukt mij dit helaas niet.

    Ik heb een ethernet modem en heb alles naar mijn mening correct aangesloten. De kabel van de xbox zit in mijn lan aansluiting van mijn modem. Als ik wil connecten krijg ik bij Ip adress de melding 'failed'.

    Ik heb de Zyxel 600 prestige als modem.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen _O_
     
  12. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze hoofdpc staat in het huis, daar staat ook de router en de modem. Nou hebben we vanaf de router een kabel naar de garage, waar mijn gamehok zich bevindt. NOu heb ik daar een internet aansluiting, maar dat moeten er twee worden is het mogelijk om daar dan nog een splitter in te zetten? Of kan dat niet omdat er al een router tussen zit?
     
  13. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het zo gedaan:
    Sluit modem rechtstreeks aan op computer
    Doe:
    start-uitvoeren-typ ''cmd''-enter
    je krijgt nu een MS-DOS(?)prompt, typ in

    msconfig/all
    nu krijg je een lijst met gegevens, schrijf ze op, en vul ze in bij je xbox.
    btw, MAC adres=fysiek adres

    hier een voorbeeldje.
    Mijn gegevens komen niet in de buurt van de jouwe, ik heb nl een router, maar zo heb je een idee.
    [​IMG]
     
  14. Spike87

    Spike87 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0

    Okay ik moet dus mijn gegevens manual invoeren, maar het klopt dat als ik me xbox op me internet aansluit dat ik op mijn pc geen internet heb ?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat klopt .. je hebt een router nodig als je op meer pc's xboxén tegelijk on-line wilt zijn
     
  16. SmsSlet

    SmsSlet Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    2 Xboxen, router en 8 port switch? Hoe?

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    2 xboxen in 1 huis, maar 1 Xbox tegelijk met NAT op open...

    Welke provider?: Multikabel, Power abbo.

    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel

    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Download 12.000
    Upload 1.500

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys BEFSR41
    Welk router type?: BEFSR41
    Welke firmware?: de nieuwste
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: met kabel

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: geen foutmelding
    Wat heb je geprobeerd?: veel!
    Waar stopt de test?: nergens

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: 1 Xbox is open en 1 strict.

    We hebben 2 Xboxen in 1 huis op 1 router (4 poorten). Met deze router is het onmogelijk gebleken om 2 Xboxen tegelijk op Live te hebben met de NAT op OPEN.
    Nu hebben wij een switch aangeschaft. Moet ik nu Port Forwarding instellen of zou het nu gewoon eindelijk eens moeten doen?
    Op de router hangen ook nog een pc en een laptop.

    Moet het IP van de Xbox op statisch of manual?

    Ik weet het niet meer...*zucht*
     
  17. Spike87

    Spike87 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Fingon NL
    Ik heb het zo gedaan:
    Sluit modem rechtstreeks aan op computer
    Doe:
    start-uitvoeren-typ ''cmd''-enter
    je krijgt nu een MS-DOS(?)prompt, typ in

    msconfig/all
    nu krijg je een lijst met gegevens, schrijf ze op, en vul ze in bij je xbox.
    btw, MAC adres=fysiek adres

    hier een voorbeeldje.
    Mijn gegevens komen niet in de buurt van de jouwe, ik heb nl een router, maar zo heb je een idee.



    Okay ik moet dus mijn gegevens manual invoeren, maar het klopt dat als ik me xbox op me internet aansluit dat ik op mijn pc geen internet heb ?

    als ik msconfig/all doe krijg ik deze melding, weet niet echt wat ik hiermee aan moet. heb als OS trouwens Vista weet niet of dat verschil maakt??

    [​IMG]
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je moet Upnp aanzetten verder alles op automatisch. portforwarding werkt alleen met 1 xbox (niet met 2). Dit probleem kan aan de modem liggen of aan Multikabel.

    Niet alle router kunnen overweg met 2 360's omdat het dezelfde data packets zijn.


    @Spike ... hoe wil je je xbox 360 aanlsuiten? via een router of via de modem? Welke provider heb je? Niet alle providers zijn geshikt voor een directe connectie ... Heb je je modem al gereset en dan nog een keer getest (reset = uitzetten) en dan de 360 koppelen etc.

    Ik zou jou willen adviseren om een router te kopen dan ben je van de ellende af
     
  19. Spike87

    Spike87 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn xbox aansluiten via mijn modem, ik heb xs4all als provider. Ben eigenlijk niet van plan om een router aan te schaffen voor mijn xbox. Ik krijg over een paar maanden waarschijnlijk wel een nieuwe router zodat ik met Voip kan bellen.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

Deel Deze Pagina