Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    hij laat wel goeie dingen zien mbt tot de laadtijden

2. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, zo van die filmpjes moeten er meer zijn.
    Mensen met beide consoles hebben en ook daadwerkelijk kunnen vergelijken ipv belachelijke low quality video's met technische specs die momenteel helemaal niets uitmaken qua games en die volstaan met persoonlijke meningen ipv feiten.

3. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, er is nooit ook maar enig tekort aan PS3 consoles geweest hoor. En hij verscheen ook niet later omdat men er langer aan had ontwikkeld. Men werd geplaagd door technische problemen zoals het gedoe rond de Blu Ray diode. Als Sony zijn zaakjes op orde had dan had de PS3 veel dichter bij de launch van de 360 kunnen verschijnen.

De kracht en mogelijkheden van beide consoles met elkaar vergelijken? Zo'n vergelijking is inderdaad lastig te maken aangezien de games elk jaar weer beter worden en dat developers steeds meer uit de consoles weten te persen. Echter, een voorsprong is niet de enige reden waarom er meer toptitels zijn uitgekomen op de 360. Ontwikkelen voor de 360 is blijkbaar eenvoudiger dan voor de PS3, hierdoor kan men meer bereiken in minder tijd. De middelen (tools & ondersteuning) zijn simpelweg beter. En vergeet vooral het talent van een studio niet.

Doordat de 360 als platform eenvoudiger en toegankelijker is trek je automatisch ook meer studio's naar je toe. Tijd is geld en als ik een game voor de 360 in minder dan de tijd kan afronden dan voor de PS3 dan is de 360 een veel logischere keuze. En daarnaast is het marktaandeel veel groter. Door sommige van deze redenen zou je kunnen stellen dat de 360 een beter/gezonder platform is.

Definieer 'beter'? Voor een ander kan de 360 wel beter zijn omdat er juist meer toptitels voorhanden zijn. Nu en in de nabije toekomst. Als gamer wil je toch de beschikking hebben over zo veel mogelijk toptitels?

Als een nieuwe gamer straks COD4 in 1080p en 60fps wil gaan spelen en de keuze heeft tussen een PS3 en een 360 dan is de 360 naar mijn mening de betere console. Dit omdat het instapkaartje de helft minder kost en de spelervaring exact hetzelfde zal zijn. Met andere woorden, wat een console beter maakt dan de ander is nogal subjectief.

Dat 'artikel' werd nogal opgeblazen op het Internet. Men trok alleen 'conclusies' naar aanleiding van wat men op de afgelopen E3 had gezien. Dat artikel had men met een knipoog moeten lezen, maar ja je weet hoe het gaat op het Internet. ;)

4. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het hier ook over de 360 ;) En dat hij later verscheen omdat hij langer ontwikkeld heeft moeten worden was een reactie op een eerdere post.

Het is waar dat voor de PS3 ontwikkelen moeilijker is. Maar toch zijn er genoeg toppers die er voor de PS3 nog moeten uitkomen. De 360 had rond zijn launch ook weinig toppers

Zodra er genoeg ervaring is kunnen de games ook sneller gemaakt worden. EA kan hun games nu ook sneller afronden opde 360 dan in het begin van de 360.

Dat is net mijn hele idee ;) Iedereen zijn eigen smaak

Dit is weer mijn hele idee. Iedereen zijn eigen keus. De PS3 is duurder, maar als iemand per-se een Blu-Ray speler wil hebben is het een goedkope investering. Weer typisch een voorbeeld van iemand zijn smaak ;)

Ik vind het een goed voorbeeld ter vergelijking, of het nu wel of niet me een knipoog gelezen had moeten worden.

Maar zo kunnen we nog wel dagen door gaan, het komt allemaal neer op dat het geen zin heeft om te gaan schreeuwen dat deze console beter is want..bla bla.. Dit bepaalt uiteindelijk iedereen voor zichzelf :)

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Bla bla bla.
    Press release van M$ :)

Er is volgens mij geen TGS topic, duss....

Zie ik daar nou ook een aankondiging voor Just Cause 2, of gaat het hier om JC1 wat nu pas in Japan wordt gereleased?

6. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Just Cause: Viva Revolution komt 8 november uit in Japan. Het gaat hier om deel 1 van JC ;)

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zo dan, de prijsverlaging van de 360 heeft een aardig effect gehad zeg, heeft natuurlijk ook zeker de maken met Madden 08 ( bijna 900.000 stuks !! ) en BioShock. PS3 valt erg tegen en zakt weg, er moeten echt heel snel games gaan komen.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Je onderschat me :eek: TGS 2007 - Microsoft

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 360 laat inderdaad uitstekende cijfertjes zien. Een flinke verhoging in sales terwijl de prijsverlaging 'maar' 50 dollar was. Het zal wel geholpen hebben maar ik denk dat het voornamelijk komt door de software. Voor Madden 08 had men een flinke campagne opgezet. Met 5 titels in de top 20 heeft men weinig reden tot klagen, de userbase is gek op software. Ik ben benieuwd of Halo 3 voor dezelfde hardware resultaten zal zorgen.

En de PS3? Die krijgt een flink pak rammel. Zoals voorspeld zijn de sales weer op hun retour. Niet zo bijzonder na een flinke prijsverlaging zonder echte top titels. En maar 1 titel in de top 20 ?? Als uitgever en developer zou ik me nu onderhand wel flink zorgen gaan maken. Ik zie een miljoenen verslindende potentiële AA top titel genaamd Lair in 2 weken tijd maar 46K verkopen. Een Blue Dragon doet het beter in maar 2 dagen.

En volgens mij is dit de eerste keer dat de PS2 minder verkoopt dan de 360?

De 360 is hard op weg om zowel de hardcore alsmede de casual gamer voor zich te winnen. Zeker als je bijna op hetzelfde prijsniveau als de Wii zit.

De 360 doet het trouwens in de UK ook erg goed. Een hardware sales stijging van 260% en 5 titels in de top 10. De UK zou Sony land zijn? Hetzelfde zie je bij Duitsland en Spanje. Geen PS3 titels in de top 10 maar wel 360 titels en dat terwijl de PS3 juist in die landen het relatief goed deed.

Japanse cijfertjes!

Hardware

1. NDS: 77,488 (94,339 )
    2. WII: 29,088 (39,371 )
    3. PSP: 15,564 (22,196 )
    4. PS2: 13,360 (14,280 )
    5. PS3: 13,248 (18,068 )
    6. 360: 1,286 (1,635 )

Trage week in Japan, alles consoles laten dalingen zien.

Software

01./00. [PS2] Another Century's Episode 3: The Final (Banpresto) - 186,422 / NEW
    02./01. [NDS] Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (Square-Enix) - 35,696 / 292,000
    03./06. [WII] Mario Party 8 (Nintendo) - 28,237 / 732,000
    04./04. [PS2] Sengoku Musou 2: Moushouden (Koei) - 25,250 / 260,000
    05./02. [PS3] Bladestorm (Koei) - 16,972 / 76,000
    06./00. [NDS] Haro Ichiza: Gundam Mahjongg + Z (Bandai-Namco) - 16,545 / NEW
    07./00. [PS2] Grand Theft Auto: Liberty City Stories (Capcom) - 15,674 / NEW
    08./09. [NDS] My Housekeeping Diary (Nintendo) - 14,993 / 181,000
    09./10. [WII] Wii Play (Nintendo) - 13,995 / 1,689,000
    10./11. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 13,255 / 2,083,000

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Xbox 360 rpg's:

Enchanted Arms
    Oblivion
    Blue Dragon
    Two Worlds (al zuigt die zwaar :+)
    The Last Remnant
    Mass Effect
    Lost Odyssey
    Trusty Bell/Eternal Sonata
    en misschien Final Fantasy

Keuze zat lijkt me zo! Sterker nog, volgens mij is voor de ps3 geeneens een dergelijke lijst te maken (al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet zeker weet).

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Jammer dat Ninja Gaiden II en God of War III niet rond dezelfde tijd uit gaan komen.. Ik had graag gezien welke van deze 2 meesterlijke games de overhand zou hebben :cool:

TGS Ninja Gaiden 2 quote:

http://xbox360.ign.com/articles/819/819365p1.html

:D

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ninja Gaiden II gaat echt vet worden, dat kan gewoon niet anders :cool:

13. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet wat ;)

- Naruto: Rise of a Ninja (is ook een RPG, gebaseerd op de japanse anime)
    - Fable 2 (!)
    - Jade Empire 2 (is ook aangekondigt door Bioware als ik me niet vergis. Verheug me er erg op, was een groot fan van deel 1).

Alleen een Kotor 3 zou het plaatje compleet maken voor mij. :9

14. WiseWish NL

WiseWish NL Flawless Victory!

Leuk Bevonden:
    1
    De keuze op de PS2 is vrij goed te noemen qua RPG's
    Veel meer dan de Xbox, en 360.
    Ik bedoelde eigenlijk dat je dus op de PS3 ook vrij veel kunt gaan verwachten.

15. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het duurt nog wel een stukje langer voordat die er zijn of niet?

16. WiseWish NL

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat wel..
    Ik heb geduld zat die PS3 komt hier in ieder geval ook staan..
    Tot die tijd vermaak ik me wel met mijn360, en na die tijd vast ook wel..

Zoals ik zei, iedere console heeft zijn charme's..

Denk dat je dat het best kunt vragen aan iemand die ze allemaal heeft, en niet aan iemand met bijvoorbeeld een 360 maar geen geld voor een Ps3..
    Dan krijg je een soort jaloezie..:9

17. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat het is met RPGs, ik kan alleen de echt hele briljante RPGs spelen en veel uren in stoppen. ( FF, Elders Scroll, Vagrant Story, Xenogears enz)

Als het een middelmatige RPG is (Blue Dragon, Eternal Sonata, Two worlds, Enchanted Arms) dan wil ik hem absoluut niet spelen, want dan gaat een RPG echt heel snel vervelen.

En inderdaad, matige cijfers voor de PS3, zal dit jaar niet veel beter worden denk ik. Puike cijfers voor de 360, Bioshock + Pricedrop + Halo 3 binnen een
    maand = goede verkopen.

18. WiseWish NL

Leuk Bevonden:
    1
    Precies,
    Rpg's moeten inderdaad wel boeien, anders vind ik het echt zonde van mijn tijd..
    Final fantasy 7 is voor mij toch wel DE Rpg geweest..
    inmiddels alweer bijna 10 jaar geleden..
    Alhoewel ik vanaf de NES/Snes al van Rpgs houd..
    Secret of mana, Chrono Trigger, etc..
    Gek dat als ik die games met een emulator speel, ik er totaal geen reet aan vind...
    Terijll dat toendertijd echt vooruitstrevend was, een X aantal uur op een cartridge van een paar MB!

19. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had nog een kleine vraag M.B.T. de Falcon. Ik had al vernomen dat de CPU van deze 65 NM zou worden. Ik heb echter de laatste tijd ook gelezen dat dit ook het gevak zal zijn bij de GPU. Zit hier een kern van waarheid in? of blijft de Xenos gewoon 90NM bij de aankomende Falcon modellen?

Alvast Bedankt. :)

Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    De PS3 is nu bijna een jaar uit, en toch doe jij alsof het ding net in de markt is gezet. Games zijn al jaren in ontwikkeling, vergeet niet dat op de e3 waarin iedereen nog op Microsoft bitchde dat alles er niet zo goed uitzag, Sony al stond te pronken met Killzone, Lair en Warhawk. Dat de games dan alsnog niet op kunnen boksen tegen de 360 lijkt dan meer te liggen aan het apparaat dunkt mij. Een jaar na de launch van de 360 speelden de Amerikanen al Gears of War. Op gamerankings kan je zo terugzoeken dat er ook voor die tijd al meerdere titels uitwaren die hoog scoorde. De PS3 echter heeft nog maar weinig om te laten zien, zelfs een jaar na dato. Het is dat Killzone 2 uitkomt, dat is dan nog net binnen het jaar. Als die niet aan de verwachtingen voldoet lijkt het mij toch wel duidelijk waar het probleem ligt. Heavenly Sword en Lair waren de dikke titels die hebben teleurgesteld, als Sony ook dit laat liggen..

Laatst bewerkt: 17 sep 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina