Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Puur toeval dat ik zo snel postte na jou :)

    Zou wel mooi zijn om je Klipsch set aan te vullen met een Klipsch sub natuurlijk. Als je wilt kun je wel een keer bij mij een filmpje kijken op de Klipsch hoor, als je hem is wilt horen/voelen. Zoetermeer is niet al te ver weg. Ik heb zelf mijn sub ook bij de Correct in R'dam gehaald, toen ie in de aanbieding was :)
     
  2. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Heej mike,

    Leuk aanbod. Denk dat ik daar wel een keer gebruik van ga maken haha. Woon je nou eigenlijk nog thuis of is dat project met die vrienden van je doorgegaan? Schiedam woonde je toch? Haha, tsja, nu post ik ook weer vrij snel denk ik. ;) Iig ben ik benieuwd naar de verbetering van vrijdag, toen ik dat bij pim meemaakte was dat wel een verschil, met of zonder sub. Een groter verschil vind ik zelf dan rears. Ookal heb je als je van surround overschakelt naar stereo wel het gevoel iets te missen, maar het is minder essentieel. Ze zijn er altijd, vullen wel aan maar alleen bij echt opgenomen effecten hoor je ze echt. Bij farcry op de 360 had ik echt het gevoel erin te zitten, die game heeft erg gave ingame geluiden. Een aanrader wat mij betreft, klinkt allemaal lkkr sfeervol en beklemmend dus jah:p

    MVG Marc Visser
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima hoor, stuur me maar een bericht te zijner tijd :thumbs:

    Het is helaas nog thuis bij mijn ouders. Dat huis is Den Haag is niet doorgegaan; er bleken wat addertjes onder het gras te zitten.

    Wat je zegt is wel waar. Zo heeft elke stap in je setup weer een bepaald effect op je film/game ervaring. Bij de center zul je vooral bij dialogen echt een verschil gaan merken, en overall wat meer power uit het front. Zodra je een sub hebt wordt het echt compleet. Ik heb zelf ook een tijdje zonder gedraaid, en als je er dan een hebt merk je hoeveel je hebt gemist. Dat is echt het verschil tussen explosies horen, en voelen. Je went alleen heel snel aan je sub, en voor je weet is het normaal. Ik ben klein begonnen, en zit nu met een 12 incher in huis. Nu klaag ik niet meer :9
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2007
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Maar dat is ook juist het leuke weet je, dat je elke verandering echt merkt cq voelt. Haha. Dat vind ik ook het mooie aan deze hobby. Ik ga zo Moby maar eens luisteren, die gast heeft een paar nummers en dan denk ik echt als ik dat luister waanzinnig. Luister ook vrij veel in stereo, dus vloerstaanders waren wel een vereiste voor mij:p.

    Balen man van die addertjes onder het gras. Achjah, thuis wonen is allemaal zo slecht nog niet dacht ik zo. Doe het zelf ook nog. Studeer in Leiden Bestuurskunde, die studie ook gek, die is te vet! Beetje oftopic maja.
    Sub komt er ook nog wel hoor, maar dan waarschijnlijk die 10 incher, straks maar eens aan de tand voelen. BTW ik zou Farcry eens proberen, heel overtuigend geluidsbeeld, net als Bioshock. Die heeft een echt filmische track. Alleen helaas de demo gespeeld. Leek me opzich wel een vette game, maar kon me niet genoeg boeien.
    Dat vind ik overigens wel, dat het geluid per game heel erg verschillend is. Terwijl dit toch iets is waar wel redelijk wat aandacht aan besteed wordt. Alle games hebben DD5.1, terwijl niet alle games even lekker klinken. Toch wel iets wat ik jammer vind.

    MVG Marc
     
  5. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    Game met ook perfecte sound is Ghost Recon advanced warfighter 2.
    Ik heb zelf een Pioneer dolby surround, is alweer jaar of 3 oud.
    Ik ben zelf niet echt een audiofreak, vooral omdat als ik hem hard zet de buren zo voor mijn deur staan..

    Maar je hoort de vogeltjes gewoon fluiten enzo in dat spel :)
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool he ;)

    Black is ook echt een toptitel qua geluid (en game). Ik blijf hem iedereen aanraden, ondanks dat het een xbox1 titel is :)
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik vind het vaak toch een ondergeschoven kindje in revieuws en dergelijke. Je leest er wel iets over, maar het is altijd ondergeschikt aan de visuele presentatie. Terwijl de ervaring leert dat je te maken hebt met een verdeling van 60-40 procent. 60% is visueel en 40% is audio. Moet je je voorstellen wat er gebeurd als je audio zou uitschakelen. Valt er zo 40% van je game ervaring weg. Misschien iets extreem geschetst maar de totale ervaring wordt gewoon veel intenser en je wordt nog meer erin meegezogen. Er zijn games waarin geluid echt een essentieel onderdeel van de gameplay vormen en waarbij ook het echte voordeel van Dolby Digital boven komt drijven. Neem Splintercell als voorbeeld. Het is pikkendonker en je hoort allerlij omgevingsgeluiden en plotseling eentje die afwijkt, je gaat al twijfelen... Dat vind ik gewoon echt het vette. Zeker als een het non scripted event betreft, dan krijgt een game mijn inziens een hogere replay waarde omdat je het gewoon zo vet vind. Of een shooter in multi, geen map alleen je ogen en oren, als je dan iets achter je hoort voegt dat zeker weten iets toe. je hebt gewoon een voordeel tegenover anderen. Echt heerlijk. Maarja, ik ben er nu eenmaal aan verslaafd.

    Maarja, dat zijn just my 2 cents

    MVG Marc
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    A-men to that :)
     
  9. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorige week de Z5450 maar eens besteld, maar mijn vraag: moeten die voorste 3 luidsprekers ver van elkaar afstaan? Want ik heb maar een klein kamertje en dat zou dus eigenlijk betekenen dat mijn 3 luidsprekers alle 3 op mijn tv-kastje moeten staan. Dit kan wel gewoon toch? Tv kastje is even breed als mijn tv de LE27S71B
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    er staat dat ze evenver uitelkaar moeten staan als dat jij van de front speaker afzit
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou het gewoon neerzetten op een manier waarover jezelf tevreden bent en niet zo veel letten op wat er staat in het boekje. Er is eigenlijk maar een ding dat ik je kan meegeven, zet ze evenver van de center af. Simpel gezegt, staat de linker 1 meter op afstand, dan de rechter ook. Oorhoogte is ook een leuke toevoeging, maar lukt niet altijd. Als je vind dat het goed klinkt, dan ben je er. Lijkt mij
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht t niet he:+.
    Heb je helemaal gelijk in. Ik heb zwaar veel voordeel van surround tijdens het gamen. Je hebt gewoon veel meer overzicht (je hoort precies waar de actie zich afspeelt).
    Ik heb vaak genoeg bij Gears of War dat ik sta te sniperen, en me opeens omdraai om iemand te headshotten die me van achter wil killen. Zo iemand verwacht dan ook niet dat je je omdraait, waardoor je 'm bijna altijd hebt.
    Ook grappig zijn de reacties van de mensen die dan meekeken. Want ik denk dat het best raar eruit ziet als iemand zich zonder (zichtbare) rede opeens omdraait.
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Dat heeft mij ook talloze keren mijn (in-game) leven gered. Daarom vind ik het ook wel knap dat die dudes op WCG het zonder doen. Daar achter een klein tv'tje met mini stereo geluid, daar zal ik denk ik echt niet zo lang overleven. Je ziet ook dat die gasten echt constant om zich heen kijken na een gehoord shot, terwijl je met surround iig sneller in de goede richting kijkt. Respect :)

    Inhalen(de auto's) bij forza2 klinkt ook zo lekker. Ze komen echt zo langs mijn bank rijden :)
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  14. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou mijn Z-5450 is gister toch nog binnen gekomen ipv volgende week en er zat ineens een webcam bij o_O , maar op welke manier kan ik het beste een ipod op dit ding aansluiten of is dit niet mogelijk?
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ipod heeft alleen stereo (3,5jack) uitgang, dusse...stereo :)
    Check even of er een stereo ingang op zit. Rode en witte tulp bijv, of een stereo jack.
     
  16. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Gister de Center aangeschaft, 5.0 is nu compleet. Ik heb nu de RC35 in kersen van Klipsch, al 2 films bekeken en dialogen worden veel beter weergegeven en het geheel klinkt veel ruimtelijker. Een hele dikke upgrade(H)
     
  17. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Pas dit setje van Harman Kardon +JBL speakers gekocht. (Wel zonder de dvd speler)
    Echt een prachtig geluid!!_O_

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Prachtige aanwinsten! _O_

    Ik heb nu 4 dozen Auralex in de bijkeuken staan...O-)
     
  19. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    haha vet.. hele kamer vol plakken\o/
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, neh :9

    Ik had een Powerbuy georganiseerd voor de Auralex Gramma. Alles (behalve mijn eigen) gaat maandag zo op de post :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina