Ninja Gaiden 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Jongens jongens, rustig over dat health system Itagaki weet wel wat ie doet en houdt d'r wel rekening mee.

Je kunt ook zo denken je max health zal nu lager zijn omdat je regent... Hierdoor zal het ook moeilijker worden. Maar echt het zal wel goed uitpakken dat health system ;).

Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Allemaal heel erg leuk dat mensen zo kicken op de moeilijkheidsgraag maar NG was voor mij simpelweg te moeilijk. Helemaal omdat ik toen stukken minder gamede. Resultaat: nieuw spel gekocht, 3 weken ontzettend van genoten, toen compleet vast komen te zitten en het spel weg gedaan. Iaw er mag van mij echt wel een normal mode in komen te zitten die wel enigzins skills vereist, maar met een beetje practice nog wel te doen is. Mogen ze om mij een paar 100 GS koppelen aan de hogere modes ;)

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Mocht je Black hebben gehad: die had dus wel een easy modus. Maar daar had je natuurlijk niets aan als je alleen de eerste versie hebt gespeeld.

4. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zal het ook allemaal wel loslopen, voor zover ik weet heeft team ninja nog nooit een makkelijk spel uitgegeven(DOAX is geen spel)

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    En dat was juist Ninja Gaiden. Het spel was niet te moeilijk, jij was gewoon te slecht. :cool: Niets persoonlijks hoor, ik bedoel dit in het algemeen! De eerste keer is zo moeilijk, maar uitdagend. En de tweede keer merk je al dat je game niet makkelijker is geworden, maar dat jijzelf gewoon beter bent. En dat gaf een ontzettend tof gevoel. :thumbs:

Dead or Alive 3 was te makkelijk, maar daar heeft Team Ninja ook van geleerd door deel 4 weer pittiger te maken.

6. Barbossa

Barbossa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is moeilijk maar het is moeite waard. dan speel je echt als ninja. van alle kanten aangevallen, verschillende wapens en technieken. Actie Actie Actie Actie Actie Actie.. Heel snel, en met stijl.

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ninja gaiden moet ook geen easy mode erin krijgen.
    Als het te moeilijk is jammer dan!
    Moet je maar oefenen.
    Ik vond de game in het begin ook veels te moeilijk,maar daarom bleef ik juist doorspelen,omdat je wist dat het mogelijk was.
    En zoals al eerder aangegeven is ligt het helemaal aan jezelf als je game over ging.

Het lag niet aan de vijanden of aan bugs,lag puur aan jezelf.
    En omdat er al teveel makkelijke games zijn tegenwoordig,mag NG voor mij lekker hardcore blijven.

8. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Dat het er niet in mag is onzin, je bent als game maker toch ook handig bezig als alleen een handje vol die hards je spel aankunnen. Er zat in ninja gaiden black trouwens al een makkelijk mode en niemand die er last van heeft. Als iemand hem op makkelijk zet en niet zo'n goede/ervaren gamer is zal hij net zo veel uitdaging beleven als jij op hard.
    Het is echt niet zo dat de moeilijke modes helemaal verdwijnen.

9. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    My thoughts exactly. :)

10. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet zeker dat ook deeltje 2 weer gestoord moeilijk wordt, dat is gewoon Ninja Gaiden style. Bij NG: Black werd je ook echt afgezeken door het spel als je op easy ging spelen, je kreeg elke keer te horen dat je geen echte ninja was enzo:eek: Dus het lijkt me heel vreemd als NG2 niet ook zo moeilijk wordt. Een ander health systeem zat ik zoiezo al aan te denken, want dat telkens tijdens gevechten weer pauzeren en al die elexirs innemen, vond ik op zich ook niet fantastisch.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hehe, ik hoop dat ook bij NG2 je weer een roze strikje omkrijgt op easy difficulty. Echte ninja's huilen niet! :D

12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik begrijp jou standpunt enerzijds ook zeker wel.
    En je hebt ook wel gelijk.
    Maar mijn standpunt is gewoon dat NG altijd al een moeilijke game is geweest.
    En ik zou er gewoon van balen als de game er makkelijker op word.
    De kans is klein itagaki kennende.

Maar hoeveel game franchises zijn tegenwoordig verpest door ze "mainstream" te maken.
    Ik kan er wel een paar opnoemen.

Klein voorbeeldje is Splinter Cell:chaos theory en Splinter cell:double agent (de multiplayer bijvoorbeeld)

CT had een hele grote communtiy van echte fans die deze MP jarenlang speelde,waaronder ik.
    De games moest je LEREN spelen en je MOEST samenwerken.
    Het was gewoon erg moeilijk,maar naarmate je meer speelde hoe beter je werd.
    Double agent daarentegen was een lachertje.
    Geen moeilijkheidsgraad meer,geen learningcurve,geen teamwork meer nodig,oude community half uit elkaar gevallen etc etc..

Mischien een beetje een slechte vergelijking,maar ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee probeer te zeggen :b:.

Teveel games worden tegenwoordig 'makkelijker" gemaakt zodat de mainstream er van kan genieten.
    Prima geen enkel probleem,maar laat dat handjevol hardcore games dan aub met rust en laat ze ook lekker hardcore.

En sommige mensen zeggen dan wel van "jaaa maar NGB had ook een easy mode!"
    Nou voor mensen die NG de eerste keer speelden was ninja dog mode echt niet zo makkelijk.
    Want je kreeg mischien wel meer potions etc,maar de bossbattles bleven even moeilijk als op normal.

En nogmaals ik ben absoluut niet ongerust over NG2,ik weet zeker dat itagaki er weer een topgame van maakt.
    Maar ja dat "healt regeneration" systeem vind ik gewoon niet echt bij NG horen (mits het perfect word uitgewerkt)

Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Feit is gewoon dat bij de huidige generatie consoles het stukken gemakkelijker is geworden om de moeilijkheidsgraad inclusief AI aan te passen van een spel. Dus waarom zou je dat niet doen voor NG? Laat de normal mode gewoon staan op de manier waarop het bedoeld is, maar voeg gewoon een easymode toe. Dat staat jouw beleving van het spel op normal toch op geen enkele manier in de weg?

Ik kan daarnaast dan prima kiezen of ik er voor wil oefenen om het spel op normal ook onder de knie te krijgen.

Ik heb geen flauw idee of me dat nu zal lukken, maar ik weet wel dat ik een level van NG op de xbox toen zeker 100x voorbij heb zien komen en het spel toen gewoon zat was. Dan schiet het spel voor mij als speler zijn doel voorbij.
    En easy mode mag van mij roze strikjes er om heen, dansende teddybeertjes ernaast en roze letttertjes als font hebben, nooit gezegd dat ik een echte ninja ben :+

Eerlijk gezegd wel benieuwd of ik deeltje 1 nu wel kan finishen, wie wil hem aan me uitlenen? :+

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik begrijp soms niet goed waarom mensen Ninja Gaiden zo moeilijk vonden. Ja, hij was best lastig... het spel verlangt van jou dat je er goed in wordt. Veel oefenen dus. En nog beter opletten. Vooral dat opletten is belangrijk, je moet goed overzicht over het gevecht behouden en nog beter je tegenstanders in de gaten houden.

Voor de mensen die het zo moeilijk vonden: block je voldoende aanvallen? Let je goed op je tegenstanders? (niet zomaar tussen een groepje in rennen) En voor later in het spel, heb je de counter moves goed onder de knie? Het enige dat mij altijd tegenviel was het boogschieten. Boogschieten was voor mijn gevoel niet lekker soepel. Daarom vond ik de boss battles tegen die tank (en later ook die chopper) moeilijker dan ze eigenlijk waren.

Kom je voorbij level 2 (brandend dorp), dan moet je de rest ook kunnen halen. IMO zijn de eerste twee levels het lastigst.

Laatst bewerkt: 16 sep 2007
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    weet echt niet meer waar ik toentertijd geëindigd ben. Zou het daarvoor weer eens moeten spelen, maar er zijn teveel nextgen spelen die nu mijn aandacht hebben. ;)

16. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ninja gaiden black is het enige spel dat ik meerdere keren heb uitgespeeld. Eerst easy, toen normal, daarna hard waarna ik niet meer verder ben gegaan, want ik kon die geest vorm van doku maar niet verslaan.

17. Splintertje

Splintertje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor die live presentatie van ninja gaiden (inclusief de trailer) moet je nummer 3 van de lijst presentaties van bringin it home downloaden

18. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zou het net zegge wat Splintertje net zegt, en ja hele ingame live presentatie !!

Ik zou zegge check die handel echt zwaaaaaaaar bloederig maar zo zo goed :D.

Even over het health regen systeem waar iedereen nou'ja sommigen over klagen ik denk dat het juist de game moeilijker zal maken, want het werkt alleen maar als je niet vecht (en niet in een gevecht zit dus)

Daarnaast heb je de oude healbar maar elke keer als je dmg krijg je een bepaald aantal dmg alleen zal je heal niet meer tot de max regenen dus uiteindelijk kan je heal maar tot 20% van je max regenen. (hopelijk duidelijke uitleg)

Laatst bewerkt: 16 sep 2007
  19. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit een Ninja Gaiden gespeeld, maar ik vind dat vechten met zwaarden etc. en die moves altijd erg gaaf (zo was ik gek van PoP Warrior Within). Is er niet een Ninja Gaiden van de Xbox die ik op mn 360 kan draaien zodat ik kan kijken of ik t wat vind?

20. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ninja Gaiden: Black kun je nog spele op je xbox 360.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina