Ik zou je over de combat niet drukmaken. In de demo is het aardig, maar nog lang niet op het volle potentieel (met zware tegenstanders die je dwingen na te denken wat je doet). Ik vond de combat op de eerste kaart ook niet erg interessant, maar bij het tweede gedeelte (mirror forest of hoe het ook alweer heette) merk je al dat er wat meer strategie nodig is. Ik kan je nu alvast zeggen dat het niet alleen op die A-knop rammen wordt, want dan krijg je veel te veel slaag. Wat betreft het niet goed kunnen zien van de tegenstanders (te weinig overzicht), heb je al eens proberen te wisselen van camera? Ik wist dat in het begin ook niet en heb in deze thread toen ook geklaagd dat ik beurten moest verprutsen om de tegenstander te vinden.... maar later kwam ik erachter dat je met de camera kunt uitzoomen en inzoomen. Ik dacht dat het een van de bumpers was, of anders de analoog indrukken. Een van die camerastandpunten geeft een mooi overzicht van de battlefield. En zolang je nog niet gelopen hebt gaat je beurt ook nog niet in, dus je hebt tijd genoeg om te beslissen waar je je ventjes naar toe verplaatst. (Vaak is het beter pittige tegenstanders eerst naar jou te laten toerennen, waardoor ze in ieder geval hun eerste beurt bijna helemaal aan het rennen verprutsen.)
EDIT: Oh ja, die combo buttons van Tales heb je hier niet, maar in het echte spel heb je wel weer speciale synergy aanvallen. Die kun je in de demo in ieder geval nog niet uitvoeren. Wel kun je extra sterke aanvallen uitvoeren als je besluit je combo op te blijven bouwen naar 20+ aanvallen. Val daarna met een extra sterke attack aan en je tegenstander gaat zo neer. Je merkt het verschil in de demo meteen al bij de laatste boss (everzwijn), die met die tactiek binnen no time plat gaat.
Laatst bewerkt: 16 sep 2007