De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de PS42C7 en daarbij kun je hem met component op gamemode zetten.
     
  2. remcop

    remcop Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou hoor ik verschillende dingen die ik toch wel interessant vind want de ene zegt dat de LE32S81 1080p niet aankan en de andere zegt dat hij hem er op heeft staan.Is dat een heel groot verschil 720p of 1080p ?Ik wil namelijk op super kwaliteit spelen maar heb niet al te veel meer te besteden.Echter als 200 euro meer heeel veel verschil uitmaakt wil ik dat overwegen.Ik kan m natuurlijk altijd omruilen.Geef me eens een paar goede tv s als voorbeeld anders.En Linkin Park verteld dat hij een Toshiba tv heeft die 1080p aankan en over component met uitroepteken.Wat is daar zo speciaal aan dat component?Kan iemand mij aub vertellen wat ik nou t beste kan aanschaffen want ik wil gewoon top beeld hebben..wel onder de 900 euro aub
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2007
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    de games die er nu zijn zijn bijna allemaal 720p dus het heeft wijnig nut voor full-hd, want dan ziet hij er slechter uit(volgens mensen hier)
     
  4. remcop

    remcop Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    AH ok maar zijn er wel vooruitzichten dat er binnenkort games uit gaan komen die geoptimaliseerd zijn voor 1080p?Ik zou t namelijk fijn vinden om niet na 3 maanden weer een nieuwe tv aan te moeten schaffen.Wat is nou eigenlijk de beste Samsung LCD van rond dat formaat (81cm)? Of moet ik zowiezo een grotere tv aanschaffen om in de toekomst full HD te kunnen spelen?Wel vaag wanneer je full HD hebt dat games er slechter uit gaan zien.:confused:
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ik bedoel dat als je een full hd hebt, je de games op 720p moet agspelen, en niet in 1080p
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is geen 1080p tv. Dat hij misschien een 1080p signaal accepteert wil nog niet zeggen dat hij deze ook weergeeft (wat dus niet het geval is). Vergeet dus 1080p, dat ga je niet krijgen in je prijsklasse. Het maximale is 720p, als je de reviews op kieskeurig.nl moet geloven geeft deze tv een prima beeld.

    Het kan natuurlijk altijd beter beter, maar voor 200 euro meer zal je niet heel veel verschil zien. Als je een normale (niet-hdtv) gewend bent dan zal je snel onder de indruk zijn van een HDTV.
     
  7. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, het kan. Ik weet niet wat voor TV je hiervoor had maar toen ik nog een SDTV had, en hem een keer op een HDTV aansloot ging mijn 360 de mist in. (kapot---> opsturen maar)
    Misschien dat de 360 harder moet werken voor de hd beelden? Iets in die richting is best mogelijk..
     
  8. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke en hoe kun je dat zien dan heb nu een dvi naar hdmi kabel van iemand geleend en die werkt perfect maar als ik 1 van deze 2 kabels haal zal dit een goede

    http://www.allekabels.nl/na/0/1299/Hdmi-dvi-Kabel.html

    http://www.allekabels.nl/na/0/6334/Hdmi-dvi-Kabel.html

    want bij die eerste staat 19 pins maar volgensmij heeft mijn videokaart meer pins.

    alvast bedankt
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is het probleem van DVI (verschillende stekkers).

    [​IMG]

    Kijk even naar de DVI-uitgang van pc/laptop en zoek daar de juiste kabel bij.
     
  10. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ik heb net anderhalf uur samen met een verkoper enkele tv's uitgetest in de winkel. Ik mocht mn 360 meenemen en aansluiten op enkele schermen. Helaas hadden ze geen Panasonic en Sharp in die winkel staan. Ik heb wat korte aantekeningen in een schrift geschreven mbt wat ik van het beeld vond. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet heb gecontroleerd of alle Samsung demo modellen Samsung panelen bevatten. :eek:
    Op ieder scherm heb ik kort dead or alive 4 gespeeld, in dat level in het bos met dat beekje.

    Ik wilde eigenlijk sowieso een full hd scherm (ivm hogere resolutie voor mn pc op het scherm, en komst blueray/hddvd), maar voor de vergelijking heb ik ook 2 hd ready schermen even bekeken. Puur IVM betaalbaarheid genoot Samsung toch mijn voorkeur. Ik wilde max 1400 uitgeven (uiteraard overheen gegaan uiteindelijk :{ ).


    Samsung Le32R82B. Op 720p uiteraard. Zag er echt erg goed uit hoor. Ook de bewegingen waren prima vloeiend. En dat voor onder de 800 euro!

    Samsung Le32M86B. Ook op 720p. Ten opzichte van de R82 zag ik duidelijk dat de roodtint een stuk beter was. Ook de kijkhoek was een stuk beter op de M. Instellingen waren gelijk. Deze tv is volledig 100hz, maar dit viel mij niet op ten opzichte van de R. DE R zag er ook vloeiend uit. Waarschijnlijk omdat ik geen film keek of omdat ik niet lang genoeg heb staan kijken.

    Sony kdl 40 d 3000. Ook lekker scherp en groot! Echter geen full hd, waar ik wel naar op zoek was, en nog duurder dan mijn uiteindelijke keuze ook! En dat voor HD Ready. Die Bravia schermen zijn wel ook echt mooi qua kleur vond ik. De Sony KDL-40W3000 hing ook in de zaak (@ € 2269,-), dit vind ik wellicht de mooiste LCD tv die ik ooit heb gezien tot nu toe? Ik heb mn 360 er niet op aangesloten, deze tv ging toch echt teveel buiten mn budget. Maar jezus wat prachtig. Maarja, zo kun je blijven twijfelen en vooral meer geld budgetteren...

    Want ik ben uiteindelijk gegaan voor de Samsung LE37M86B (zoals ik me eigenlijk al had voorgenomen op basis van reviews op het net). Full HD scherm, 24fps ondersteuning voor films en uiteraard zag de Xbox 360 er ook echt prachtig uit. Voor €1350 euro kreeg ik hem mee. Op internet stond ie vanaf +- €1200, maar nu heb ik rustig schermen kunnen testen in de winkel, en hun regelen alles mocht er iets niet goed zijn. Ook verifiëren ze of mijn scherm wel met 1013 (of hoger) firmware wordt geleverd. Ook heb ik 6 jaar garantie ipv 2 erbij gekocht.

    Dinsdag wordt de tv bezorgd. Als ik hem goed heb ingesteld zal ik zeker even een hoog resolutie foto nemen van de opstelling voor jullie.

    Toch viel de kennis van de verkoper mij echt bar tegen! Hij wist het service menu niet te vinden voor firmware check (gelukkig had ik het genoteerd), hij beweerde dat hij geen klanten had gehoord over banding problemen @ scart met samsungs, en hij zei dat hij ook nog nooit had gehoord over 24fps en movieplus dat steeds terugkomt problemen met oude firmware versies!
     
  11. remcop

    remcop Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoor steeds dat op analoog spelen tegen kan vallen.Hoe speel ik op digitaal?Is er mischien een tread over?Wat zou ik moeten veranderen of aanschaffen?
     
  12. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er niet echt verstand van maar volgens mij moet je van televisie abbonnement wisselen (naar een digitale provider) en per televisie 1 decoder kopen. niet echt ingewikkeld, maar kost wel tijd en vast gezeur
     
  13. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb de 4 de van boven de dvi digital dual link kun je daar dan wel 1 van beide kabels op aansluiten ?
    en heb vandaag de vga kabel aangesloten voor de xbox360 maar zie echt geen verbetering met de advanched scart kabel heb de instellingen op 1024X768 en dan widescreen maar zie echt geen verbetering ben ik soms iets vergeten?

    alvast bedankt
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zit zelf op 1.8 meter van een 50 inch plasma en dat gaat perfect. Ik kijk alleen bijna nooit tv, alleen xbox360 en internetten. Ga nog wel de hd digitale ontvanger halen voor als ik s tv ga kijken.
    En je kan niet geloven hoe snel t allemaal went, ik vind t nu al heel normaal.:)
     
  15. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb toch besloten om de Samsung Le 32 s 81 b te kopen. Maandag ga ik hem ophalen.

    Hoop dat deze aan mijn verwachting voldoen.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  16. remcop

    remcop Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    edit :

    ben er al uit*)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Prima keuze! Alvast veel plezier ermee.
     
  18. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0

    Je weet dat advanced scart geen high definition aankan en VGA wel. Je moet in principe een enorm verschil zien.
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Goede keuze, ben er zelf vooralsnog erg blij mee :thumbs:
     
  20. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,
    Een juiste LCD tv uitkiezen is nog een zware bevalling, je wordt overladen met verscheidene keuzes.
    Nu heb ik wat basic kennis over de HDTV's dus daar kan ik wel mee uit de voeten.

    Mijn oog is gevallen op de Sony bravia KDL-32S2530, ik ga hem gebruiken als game tv en film tv(via laptop) analoog tv kijken zal er niet veel op gebeuren. Nu wilde ik weten of deze tv (ca. 700-800 E) een goede keuzen is?

    Ik ben voornamelijk fan van de kleuren bij deze bravia's, de contrast verhouding is 5000:1 en dat is voldoende. de 32" is ook te doen want ik zit er 2 a 2.5 meter vanaf(en met oog op de toekomst is de 26" te klein).

    Nu wil ik alleen weten of iemand ervaring heeft met Sony Lcd tv's in het algemeen, mooi meegenomen zou zijn als we spreken over dezelfde. Hoe is het beeld met een 360, etc.
    Als iemand een ander alternatief heeft binnen dat budget laat het vooral horen!
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina