Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Desondanks waarderen ze deze game hoger dan Blue Dragon. Dat zegt inderdaad genoeg ja. ;)
     
  2. Subwoofie

    Subwoofie Jaaaa, wat dan?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Kwa duur van het spel +/- 20 uur vind ik ES toch wel minder dan BD. De battles en skills zijn bij BD meer complexer dan ES. ES is ook lineair t.o.v. BD, ik vind het altijd wel leuk een beetje zoeken waar je nou weer heen moet :).

    Dus waarom ES hoger scoort dan BD weet ik niet:confused:. Waarschijnlijk om de graphics zeker niet qua gameplay. :x_0/
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Omdat BD meer filler heeft dan ES, dus daardoor ook langer is? ES is veel meer gefocused. Ik heb liever een iets korter spel dan een spel waarbij de speeltijd verlengt wordt doordat ik de hele tijd tegen stenen sta aan te trappen om medailles en geld te vinden.

    Omdat de gevechten helemaal niet veel complexer zijn in BD, dat lijkt alleen maar zo omdat je veel skills hebt (waarvan je er veel toch niet gebruikt of automatisch gebruikt). Daarnaast staar je in BD alleen maar naar je scherm, waarbij je in ES actief een gevecht speelt. Waar BD strategisch is, is ES tactisch.

    Omdat ES een combinatie van turn-based en fast action gebruikt, waar BD alleen turn-based is?

    Omdat veel elementen verfrissent overkomen in ES, terwijl BD gewoon een traditioneel spel is (waar trouwens niets mis mee is)?

    Omdat de presentatie (beeld en geluid) ontzettend goed is... met een engine die niet hapert en stottert zoals bij BD?

    Omdat het verhaal origineler is?

    Om die redenen misschien?
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2007
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Goed nieuws, naruto is uitgesteld :+ naar november ;).
     
  5. myHighness

    myHighness Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vanmiddag de demo van de Amerikaanse Marketplace gehaald, vond hem erg vermakelijk, maar toch niet meteen de aanschaf waard. Het vechten gaat dan wel redelijk realtime, het enige wat ik aan het doen was, was op a drukken. Ik neem aan dat die later in het spel nog wel wat complexer wordt. Ik vond zelf het gevechtssysteem van Tales of Symphonia erg goed, daar kon je op de c-stick naar elke richting een special attack zetten, zodat je goed combo's kon gaan bouwen. Gaat Eternal Sonata dit later ook nog krijgen?
    Ander puntje waar ik soms last van had is dat je net te ver van een vijand af staat, zonder dat je dat goed kan zien (omdat de camera niet gedraait kan worden) waardoor je misslaat, en zo dus kostbare seconden verspilt.

    Naja, verder erg van de demo genoten, alles zag er goed uit, en dit lijkt me wel een RPG waar ik me prima mee kan vermaken.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat wordt dan dus eerst ES...alhoewel verwacht dinsdag Oblivion binnen te krijgen O-)
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik zou je over de combat niet drukmaken. In de demo is het aardig, maar nog lang niet op het volle potentieel (met zware tegenstanders die je dwingen na te denken wat je doet). Ik vond de combat op de eerste kaart ook niet erg interessant, maar bij het tweede gedeelte (mirror forest of hoe het ook alweer heette) merk je al dat er wat meer strategie nodig is. Ik kan je nu alvast zeggen dat het niet alleen op die A-knop rammen wordt, want dan krijg je veel te veel slaag. Wat betreft het niet goed kunnen zien van de tegenstanders (te weinig overzicht), heb je al eens proberen te wisselen van camera? Ik wist dat in het begin ook niet en heb in deze thread toen ook geklaagd dat ik beurten moest verprutsen om de tegenstander te vinden.... maar later kwam ik erachter dat je met de camera kunt uitzoomen en inzoomen. Ik dacht dat het een van de bumpers was, of anders de analoog indrukken. Een van die camerastandpunten geeft een mooi overzicht van de battlefield. En zolang je nog niet gelopen hebt gaat je beurt ook nog niet in, dus je hebt tijd genoeg om te beslissen waar je je ventjes naar toe verplaatst. (Vaak is het beter pittige tegenstanders eerst naar jou te laten toerennen, waardoor ze in ieder geval hun eerste beurt bijna helemaal aan het rennen verprutsen.)

    EDIT: Oh ja, die combo buttons van Tales heb je hier niet, maar in het echte spel heb je wel weer speciale synergy aanvallen. Die kun je in de demo in ieder geval nog niet uitvoeren. Wel kun je extra sterke aanvallen uitvoeren als je besluit je combo op te blijven bouwen naar 20+ aanvallen. Val daarna met een extra sterke attack aan en je tegenstander gaat zo neer. Je merkt het verschil in de demo meteen al bij de laatste boss (everzwijn), die met die tactiek binnen no time plat gaat.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2007
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Een 8,5 van GameSpot is dan toch wel weer netjes :)
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nou, dat zegt genoeg denk ik. Ik ga hem meteen lezen! Jammer dat ze (nog) geen video review online geplaatst hebben. Ik lees graag reviews, maar het bekijken van die filmpjes vind ik ook altijd erg vermakelijk (zeker bij een goed spel). :)

    EDIT:

    "You might find Eternal Sonata to be relatively short for your tastes if you are a fan of Japanese RPGs. It clocks in at around 30 hours in a leisurely play-through, but it's worth noting that there is little filler in the gameplay or story. The game gets to the point with a smart, action-packed battle system and a dazzling world that will take your breath away. Yet while it may be the beauty that draws you in, it will be the warmth at Eternal Sonata's heart and soul that will prevent you from ever wanting to leave."

    Vooral dat laatste stukje is erg belangrijk voor mij. :)
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2007
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, ben ook weer aan het twijfelen gegaan na het lezen van die review :+ Maar nee ik probeer me echt in te houden, heb simpelweg de tijd niet voor het spel.... =(
     
  11. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb eigenlijk ook niet echt veel tijd voor dit spel, zit nu BD te spelen en mijn vriendin is vrijdag uitgerekend.
    Dus er komt een kleine schreeuwerd bij.. die het waarschijnlijk niet echt waardeerd als ik heel de dag zit te spelen..
    Alhoewel ik 20 uur wel kan ophoesten denk ik :)
    Kort maar kachtig, ziet er in elk geval denderend uit.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Gewoon kopen en tijd vrijmaken! Je hebt toch 24 uur per dag joh, tijd zat! ;)
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, was het maar waar ;) Nee maar ik speel de laatste tijd ook veel MP, en straks met Halo 3 is het feest compleet. Dus echt even geen tijd voor 'grote' spellen.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    De altijd kritische Eurogamer geeft ES een 8.

    http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=84507&page=1

    Ze eindigen de review met:

    "The wonderful narrative, great cast, enjoyable battle system and stunningly beautiful music and artwork are all compelling reasons to explore Chopin's deathbed dream. However, we can't escape the feeling that this isn't so much an eternal sonata, as an unfinished symphony.

    It's disappointing to see such a fantastic game being let down by a simple lack of variety - but it's worth noting that this flaw drags the game down from being an instant classic to being simply a great game, and one which is undoubtedly worthy of your attention despite its failings. If only to check out Frederic Chopin's monster-bashing special moves."


    Klinkt terleurstellend, maar het geeft ook aan dat, ondanks een paar tekortkomingen, het grootste deel van het spel top quality entertainment is. Dusss... wanneer kwam ie ook alweer uit? :)
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  15. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem pas heel kort gespeeld, maar de sfeer is iig geweldig _O_ Over de gameplay kan ik nog niks zeggen eigenlijk, zal morgen ofzo wel n update geven :+
     
  16. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Heb je hem al?!
     
  17. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Juh, vandaag de reviewversie ontvangen ^^
     
  18. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Biatch:p. Mag ik hem voor 40 overkopen zodra je klaar bent:p?
     
  19. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, daar vind ik m te cool voor :p Daarbij staat er 'MICROSOFT CONFIDENTIAL' op de DVD, dus neem aan dat het niet de bedoeling is om hem te verkopen xD
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2007
  20. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, beloofde update:

    Naast de sfeer, die ik nu nog vetter vind dan gisteren, zijn ook de gameplay en het verhaal echt gaaf. Het in het licht en in de schaduw vechten is echt cool, en terwijl ik een hekel heb aan turn based vind ik dit echt geweldig spelen. Nadeeltje is dat je geen controle hebt over de camera, en dat die op één punt gefixeerd staat. Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, maar anderen wellicht wel. Verder ben ik echt helemaal verliefd op de sfeer en de muziek, ik ga me denk ik komend weekend opsluiten en de game 8x uitspelen ofzo _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina