Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    de beste hp laptop kost ongeveer 1500 en dies best goed
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Er bestaat niet zoiets als rentevrij maandelijks aflossen. Als je kiest voor een maandelijkse afbetaling moet je rekening houden met een totaal rentepercentage van ruim 20% (oftewel: als je een laptop koopt van 1000 euro en je hebt hem na 5 jaar afbetaald ben je in totaal inclusief rente 1200 euro kwijt).
    Je ziet vaak ook acties als 'koop nu, betaal in 2010', o.i.d. Ook daar zit meestal een addertje onder het gras. Als je namelijk niet voor de uiterste betaaltermijn hebt betaald, wordt het automatisch omgezet naar een maandelijkse betaling met een nog veel hoger rentepercentage. Kredietverschaffers bieden zoiets aan omdat is gebleken dat een groot percentage niet op tijd betaalt, en daar verdienen ze dus dik aan.

    Mijn advies is dus: trap niet in dat soort geintjes. Koop iets als je het kunt betalen, anders niet. Tref anders een regeling met je ouders of zo. Verkopers zullen je dit soort kredietmogelijkheden trouwens graag aanpraten, aangezien ze daar vaak een bonus voor ontvangen. Niet op ingaan dus.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jep, dat kostte de mijne ook en het is een geweldig ding.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Bij Dell kan je zelf (heel eenvoudig) een laptop samenstellen en bij sommige kan je ook maandelijkse aflossing doen. Kzou gewoon een kijkje nemen op www.dell.nl. Dat heb ik ook gedaan met de Vostro (begint bij 529,- euro, maar ik heb hem geupgrade tot 1.600,-) en dat is echt geen verkeerd ding geworden :D
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Shizzels.. in mijn voordurende zoektoch naar een goede laptop ben ik momenteel gestuit op een Sony FZ21 series laptop. Voor 1200 zit daar onder andere een Blu-Ray speler in en beschik je over een HDMI poort. Ik moet echt eens dat ding uitchecken of 'ie een beetje stevig is..
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hoop niet voor gamen, want dat gaat echt niet lukken met die onboard Intel Graphics chip.
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Daarom vroeg ik het ook;)
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Voor Word/Internet/MSN is hij wel uitermate geschikt. Ook voor de wat simpelere spellen die grafisch niet veel eisen kun je hiermee goed uit de voeten.
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ga je 'm veel meenemen? Ik heb ook een 17" en ik draag 'm elke dag met me mee. Ik persoonlijk vind dit geen enkel probleem, maar andere mensen hebben liever een 15" als ze 'm vaak mee moeten nemen.
     
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nja ik moet hem wel veel meenemen ja... Maar ik heb toch altijd al wel een zware tas enzo hoor, dus dat maakt me niet zoveel uit... Welke is beter voor wat ik ermee wil???
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als je games wilt spelen is degene met de Nvidia beter. Al heeft die andere wel een Dual Core.

    Dus het is een afweging..
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat kan ik met een Dual Core meer zegmaar... En welke games kan ik met die 15 inch niet spelen dan? en wat met de 17 inch wel?

    Ik wil geen nieuwe games kunnen spelen btw... Wel bijvoorbeeld een Football Manager ofzo... En een oude RTS ofzo, zoals Generals of LOTR BFME
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2007
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Misschien is de belangrijkste vraag wel even: Wat is je budget?
    Dus hoeveel wil je kwijt aan de laptop zelf?
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    800, maar het wordt één van de twee
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dual Core wil gewoon zeggen dat je 2 Processoren in je laptop heeft. Als de ene het te zwaar krijgt, springt de ander bij. Als je alleen FM en de wat oudere spellen wilt spelen, dan is de 15" met onboard videogeheugen genoeg. Aangezien FM puur je intern geheugen nodig heeft en de wat oudere games genoeg hebben aan wat minder videogeheugen.
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke, ja ik denk dat die het wel wordt... Rest speel ik wel op mn 360 namelijk... Maar kan hij Generals of iets dergelijks aan denk je? Dan wordt het waarschijnlijk de 15.4 inch namelijk
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Waarom per se bij bol.com?

    deze is ook erg goed voor de prijs, en ook nog een goede videokaart:
    http://www.acer.nl/acereuro/page4.d...134&ctx4=Nederland&crc=3390772064#inu57_43182

    En deze Asus is ook erg goed voor het geld dat je ervoor betaald:
    http://www.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=24&l3=477&l4=0&model=1789&modelmenu=1
    En Asus is 1 van de beste, zo niet de beste laptopbouwer die er is.

    Alle 2 deze laptops vallen binnen je budget, en zijn te koop op www.sallandautomatisering.nl


    Geloof me, Generals heeft meer nodig dan zo'n onboard bitch. Een vriend van me heeft dat ook, maar dat ding hapert aan alle kanten. Hij heeft dan wel geen dual core, maar dan nog. Voor generals heb je een andere videokaart als onboard nodig.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina