Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt hier dat al een jaar na de lauch GoW 3 werd gespeeld en dat Killzone 2 nog maar net binnen het jaar uitkomt :confused: De PS3 is trouwens 9 maanden op de (Amerikaanse) markt. Dit vind ik toch wel wat anders dan een heel jaar, en een beetje unfair om de games te vergelijken met een console die al een dikke 20 maanden uit is. Als er gekeken wordt naar de beste games van 2006 voor de Xbox 360 (http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp) dan gaat het voornamelijk om games die nu gewoon op beide consoles zouden uitkomen.

Dat op dit moment de 360 het beter doet dan de PS3 is zeker waar, maar dat maakt de 360 in het algemeen niet beter dan de PS3 (ik zeg hier dus ook niet dat de PS3 beter is dan de 360 :cool:). Iedere console heeft gewoon zijn eigen voor en nadelen, dus laat iederem gamer zijn eigen keuze maken welke console zijn voorkeur heeft en respecteer die keuze gewoon.

Ik amuseer me nu gewoon goed met mn 360, Wii en PC. Of daar later een PS3 bij komt zie ik later wel weer :)

Laatst bewerkt: 18 sep 2007
  2. WiseWish NL

WiseWish NL Flawless Victory!

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind de Ps3 wel geavanceerder dan de Xbox 360..
    Omdat hij later ontwikkeld is, heeft hij wat modernere functies etc..
    In mijn ogen kun je het vergelijken met een mobiele telefoon, die uit 2006 zijn wat minder geavanceerd dan de 2007 modellen..

AL met al zijn het beide mooie apparaten met allebei zijn charme's..
    Denk hierbij aan blu-ray ZONDER extra (dure) rand-apparatuur..

3. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt anders wel wat Hordo zegt. GOW (Gear of War) verscheen 1 jaar na de launch van de 360. De verwachting is dat Killzone 2 ook 1 jaar na de (Europese) launch gaat verschijnen. Maar of het een topper wordt?

Waarom is dit unfair? De gemiddelde consument zal geen seconde stilstaan bij het feit dat de 360 al langer op de markt is. Die wil NU de meeste en mooiste next-gen games kunnen spelen tegen de minste prijs.

Wij kunnen het ook niet helpen dat Sony zijn Blu Ray zaakjes niet op orde had waardoor men gedwongen werd de console later te launchen. En daarnaast is het blijkbaar een lastiger platform om voor te ontwikkelen wat zich weer uit in de kwaliteit van de games.

En zoals Hordo al aangaf, games kunnen al vele jaren in ontwikkeling zijn. Dit staat helemaal los van de launch. Wat mij betreft mag je de games nu prima vergelijken, hadden ze bij Sony maar wat harder moeten rennen. Het enorme prijsverschil rechtvaardigt een kritische vergelijking des te meer.

Hij is niet later ontwikkeld, hij is juist continue vertraagd. Onder andere vanwege het wachten op de nieuwste HDMI specificaties en de problemen omtrent de Blu Ray diode. Het idee was om hem eerst eind 2005 te launchen, dat werd begin 2006, toen zomer 2006 en uiteindelijk een wereldwijde launch eind 2006. Dat kwam ook niet helemaal uit de verf ..

Laatst bewerkt: 18 sep 2007
  4. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het klopt zeker, maar bij spreekt bij GoW over "al" en bij "K2" (niet te verwarren met twee meiden van K3 :)) spreekt hij erover alsof het iets negatiefs is

Dit bepaald iedere consument zelf. Sommigen willen een Blu-Ray speler, andere willen gratis online game, weer anderen willen met de six-axis spelen.

Naar mijn menig is de 360 te vroeg gelaunched (ik heb nu al mijn 4e 360 vanwege defecten en een spel met krassen waarvoor ik een nieuwe heb moeten kopen)

Het is moeilijk ontwikkelen als de console zelf nog niet af is. Het prijsverschil heeft vooral te maken met de mogelijkheden. Het is per gamer te beslissen welke console hij wil hebben. Zoals al te vaak is gezegd in dit topic. Iedere console heeft zijn eigen charmes en iedereen heeft zijn eigen mening. Helaas zullen er altijd mensen zijn die zo hard mogelijk blijven roepen dat hun console het beste is.

5. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik juist niet. K2 wordt gebracht als een spreekwoordelijke redder in nood maar komt die redder op tijd? In de tijd dat K2 wordt ontwikkeld worden er ook games ontwikkeld die een GOW of een K2 weleens kunnen gaan overtreffen.

Helemaal mee eens hoor. Maar net zo goed kan en mag iedere consument de games wel degelijk vergelijken. Je wilt toch de beste waar voor je centen? Moeten we nu echt rekening gaan houden met allerlei strubbelingen binnen een organisatie? De gemiddelde consument heeft daar geen enkele boodschap aan en waarom zouden ze?

Hoezo? Het is niet ideaal, mee eens maar moeilijk? De uiteindelijke xbox 360 development kits verschenen pas enkele maanden voor de launch en toch zagen we leuke launch titels. Niet minder belangrijk is je ontwikkelomgeving en de software development kits (SDK) waar je mee dient te werken. De kwaliteit van (alpha/beta) hardware en software waar je als developer mee dient te werken bepaalt mede de kwaliteit en de hoeveelheid aan launch titels.

Gelukkig valt dat op dit forum wel mee. Maar wat is 'beter'? Dat is zo'n ruim begrip. Ik laat bij een game console graag de games aan het woord ipv de snufjes.

6. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens MacDennis... ik denk dat de Ps3 zelfs een beter apparaat is... Weinig defecten, blu-ray enzovoort. Maar waar het mij omgaat bij een gameconsole is inderdaad de games. En daar is de 360 op het moment gewoon veel en veel beter.

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    My point exactly :)

Laatst was er overigens nog een onderzoek waaruit bleek dat 60% van de mensen die een PS3 koopt niet eens weet dat er blu-ray inzit.. kan je nagaan :)

Anyway het is altijd zo geweest met Sony, de Ps2 had ook totaal geen titels op het begin. Voordeel toen was dat er ook geen andere console uitwas en ze dus rustig de tijd hadden om de mooie titels te maken en rustig 4 jaar te doen over Gran Turismo en Metal Gear. Tegenwoordig zijn de tijden wat anders en je ziet dus dat Sony meteen in de problemen komt. Ten eerst met hun veel te dure apparaat en daarnaast omdat ze de tijd niet krijgen om zolang over mooie titels te doen, ontwikkelen voor de Xbox 360 is immers veel makkelijker waardoor daar veel sneller mooie titels worden uitgepoept.

Opvallend is ook dat veel multiplatform titels worden uitgesteld omdat de PS3 versie meer tijd nodig heeft. Denk aan Grand Theft Auto 4.

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het blijft me toch echt verbazen dat Sony nog steeds zn belofte niet heeft kunnen waarmaken met de uitspraak: "Wij bepalen wel wanneer Next Gen begint"!!
    Wanneer is/was dat dan volgens Sony?? Met alleen een Blu-Ray drive ben je natuurlijk niet zomaar "Next Gen", wel voor films etc maar men wacht nog steeds op de "echte Next Gen" games :x

MS heeft wat dat betreft wel gelijk gekregen met hun: "720p is de sweetspot".

De manier van Sony zn marketing werkte misschien wel in de vorige generatie (hoog van de daken schreeuwen maar nooit je beloftes waarmaken).
    Deze generatie laten de verkoopaantallen zien dat mensen dus niet zomaar meer in die praatjes stappen.

Million seller na million seller op de 360 en dat zal vanaf nu alleen nog maar nog meer AAA titels opleveren. MS heeft doet het deze ronde toch netjes zo samen met the big N ;)

9. WiseWish NL

WiseWish NL Flawless Victory!

Leuk Bevonden:
    1
    Nintendo heeft denk vooral zijn succes te danken aan jarenlange ervaring..
    En de Wii is GOEDKOOP en heeft behoorlijk innovatieve gameplay..
    Ik moet zeggen dat ik mijn wii alleen leuk vind als ik half lam hier met visite zit.. en een paar potjes bowlen er tegenaan klets..

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of je die jarenlange ervaring toe kunt rekenen aan het succes van de Wii....
    De gamecube was ook geen doorslaand succes maar toen hadden ze toch ook al jarenlange ervaring ;)

Ik denk dat het vooral een erg goede marketingstrategie is geweest om de Wii niet als "Super Next Gen" console in de markt te zetten...
    Een (voor een nieuwe console) lage prijs + de nieuwe manier van een spel besturen was erg slim.
    Zo konden ze op een hele makkelijke manier de niet gamer (ouders, kids en bejaarden) aan zich binden....
    De hardcore Nintendo fans kopen zowieso de Zelda's en Mario's etc. dus die doelgroep hadden ze op zeker.

Dit idee komt niet door jarenlange ervaring maar door slim na te denken over de markt die je wil hebben (zoals MS dat doet met de 360, ook erg slim om juist GEEN HD DVD speler in de console te stoppen om zo de prijs ook te kunnen drukken en vroeg te launchen :) )

Sony heeft niet nagedacht over "de markt" maar wil "de markt" bepalen.
    Les één in marketing: "De consument (markt) bepaalt". (of zoiets ;) )

11. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow hier is echt nooit iets van bevestigd door Rockstar. Het kan ook de 360 versie zijn die niet kan lopen zonder harde schijf, of wat ik denk is dat allebei de versies er niet klaar voor waren.

Nooit je beloftes waarmaken? De PS2 is de meest succesvolle console allertijden. Naar mijn mening zijn alle beloftes in het opzicht van de PS2 waargemaakt.

De PS3 daarentegen....

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    De ps3 verkoopt toch wel goed?
    - xbox360 10miljoen verkocht
    - ps3 5miljoen verkocht.

- maar xbox360 1 jaar eerder uitgekomen.
    - prognose zou dan ps3 over 1 jaar ook 10miljoen.

13. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    360 : 9,8 (of iets meer of minder)
    PS3 : 3.7

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    maar de verkopen van een console stijgen niet progressief, maar altijd sneller stijgend, vanwege goeie games die later uitkomen, prijsdalingen, starter packs etc.
    Dus ik weet bijna wel zeker dat de ps3 over 1 jaar op hetzelfde of zelfs meer verkopen zit als de xbox360 op dit moment.
    Ik wil wel weten op hoeveel aantal verkochte units de xbox360 zat 1 jaar na de launch. Iemand misschien de cijfers? Volgens mij scheelt het niet veel van de ps3.

15. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij scheelt het de helft. is maar een gokje, maar de ps3 is gewoon duurder en later.

16. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De technologie van beide consoles gedetailleerd uitgelegd.

http://youtube.com/user/rayopsys

ZEKER BEKIJKEN
    Je krijgt een beter beeld van beide consoles (dit is uitsluitend over de technologie die in de consoles zitten).
    Part 1 is alleen over de Nintendo Wii. De rest is eigelijk een technologisch comparison tussen de 360 en PS3.

17. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou die kerel nou echt gelijk hebben? o_O.. Ik zit namelijk beetje te twijfelen of ik niet eens een ps3 moet kopen en me xbox verpatsen :eek:

18. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens die gozert is de ps3 lang niet zo goed als er beweerd wordt.

19. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat is toch vaag, want de ps3 is een jaar later uitgekomen dan de Xbox 360, en ze willen de Xbox beaten. Dan zou het toch raar zijn dat Sony een slechtere videokaart erin heeft gepropt dan hun concurrent Microsoft. Dat klinkt gewoon niet logisch :p

Ook vind ik dat die kerel wel heel erg pro-Xbox is. De ps3 is er gewoon korter dan de xbox 360, en het is dus ook wel logisch dat ze wat minder ver zijn qua games. Toch vind ik dat de games die er nu zijn/aankomen toch wel veelbelovend zijn:

Sony Home (ofzo) vind ik erg goed uitgewerkt, GT5 belooft veel, en dan heb je natuurlijk ook nog de games als Dirt, GTA en Assassins creed. Ook allemaal toppertjes :p. Ze komen ook wel op de xbox 360 though, alleen dat maakt de game er toch niet slechter op?

Ik denk dat Ps3 wel beter is dan de Xbox 360, ze kunnen het alleen nog niet echt bewijzen nu. En aangezien een console meestal wel minimaal 7 jaar meegaan wil ik wel ffies weten of ik de goeie keuze heb gemaakt :p

20. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    de videokaart in de 360 is gewoon beter. dat is een feit. hij heeft het vooral ook over de hardware en niet over de de games. ik weet niet of ik hem moet geloven. als het klopt wat hij zegt dat de gpu de bottleneck is van de ps3 ( en ook van de 360, maar in mindere mate), dan lijkt het erop dat de ps3 minder is dan de 360.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina