Nog even wat tips voor mensen die teveel op en neer sliden:
* Kies de juiste banden. Pak in de desert level gravel banden. Je auto zal los aanvoelen op de harde weg, maar vooral op dat losse gesteente merk je dat je auto veel stabieler ligt. In de tropico race... wonderbaarlijk genoeg slick banden. Ik geloofde eerst het selectie screen ook niet (hij geeft aan op elke ondergrond je vooral rijdt), maar het klopt echt. Zelfs in dat modder paadje ligt je auto beter onder je kont met slicks.
* Kies bumper cam. Ik had erg veel moeite met de camera's waarbij ik mijn eigen auto zag. Zwenkte werkelijk elke kant op, nam bochten veel te vroeg. Met de bumber cam is het smooth sailing all the way... bijkomend voordeel is het hoge snelheidsgevoel omdat je laag boven de grond zit. Geen grap, ik vind het spel veel gemakkelijker (en leuker) met dit camera standpunt.
Wat ook helpt is handmatige versnellingsbak. Op de een of andere manier rijd ik dan veel harder. Misschien ligt het aan mij, maar ik moet altijd veel harder knokken voor mijn plaats als ik de automatische versnellingsbak gebruik.
Laatst bewerkt: 17 sep 2007