Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WiseWish NL

WiseWish NL Flawless Victory!

Leuk Bevonden:
    1

Ik ga zelf ook een Ps3 halen, en mijn 360 verkopen.
    Niet omdat ik mijn 360 klote vind, maar omdat ik gewoon weer wat nieuws wil..
    Ik heb vanaf 1985 zon beetje ALLE denkbare consoles gehad behalve de PS3..

2. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehe, maar koop je hem puur omdat je dan alle denkbare consoles een keertje heb gehad?:p Of zit er meer achter? Want waarom zou jij dan persoonlijk voor een ps3 gaan?

3. WiseWish NL

Leuk Bevonden:
    1
    Nou eerlijk gezegd vind ik de PS3 grafisch wat mooier..
    Ik heb een 107CM plasma tv die graag wat blue-ray wil..
    Ik hou niet van kabels.. Wi-Fi..

Etc etc..

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Lol, je houd niet van kabels.... Die moet ik onthouden :lol:
    Hoe heb je al die mooie apparaten dan aan elkaar zitten??
    De enige kabel die je nu dan niet hoeft te gebruiken (is ook de dunste van het stel :+ ) is de UTP.

Als ik een HD DVD afspeel via mn 360 naast mn broer zn PS 3 Blu Ray film zie je werkelijk waar GEEN verschil....

5. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien komt het omdat er geen verschil is qua beeld? -_-
    Zoals mensen zeggen dat het beeld van spel x mooier is op de xbox en lelijker op de 360.
    Sommige comments zijn echt van: "Look at the 45th second, in the upper corner you can see a more detail then on the other console".

6. WiseWish NL

Leuk Bevonden:
    1
    Ja nu heb ik beeeeeeergen kabels waar ik GESTOORD van word de enige die het leuk vind is mijn kat... waar ik dan nog gestoorder van word..

De graphics van spellen zijn wel ietsjes mooier, wat gepolijster..
    HD-DVD en Blueray zal niet erg veel verschillen

7. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik toch wel met de kerst voor een leuke Ps3 ga. Het gaat me niet echt om de exclusive games enzo.. meer om de betrouwbaarheid van de Ps3. Ik bedoel, Ring of Death is gewoon gevaarlijk :p. Ook vind ik Home van ps3 er wel veel belovend uitzien, en ook die extratjes vind ik gewoon leuk om te hebben (zoals wi-fi etc).

8. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt onderhand 3 jaar garantie en ze hebben het probleem met de rod ontdekt. zo erg is het niet als je een rod krijgt.

9. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt Home eigenlijk uit want ik hoor de laatste jaren daar al zoveel van.

10. WiseWish NL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het wel erg als mijn spullen stuk gaan..
    Mijn wii ging na 5 weken stuk, hij is opgestuurd voor reparatie.
    Maar ik hou niet echt van gerepareerde spullen, ben er altijd beetje wantrouwig voor dat hij niet ineens weer het begeeft..

11. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is nu misschien wel zo dat het opgelost is, alleen ik heb er een beetje weinig aan aangezien ik een xbox heeft die nog wel dat probleem kan hebben. En ik hou er ook niet echt van om iets in huis te hebben wat (sneller) kapot kan gaan. Begrijp me niet verkeerd, xbox is toppie. Alleen maby is ps3 wat meer voor mij. Toch is het wel leuk om beetje heen en weer te discusseren. Ja toch :)

12. WiseWish NL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap waarom je keuze naar een PS3 uitgaat..
    Ik ga zelf ook overstappen, zo snel mogelijk..
    Als hij dan tegenvalt kan ik hem altijd weer ruilen, tegen een 360 ELITE bijvoorbeeld...
    Maar ik denk dat ik wel tevreden ga zijn.:)

13. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha dat is wel zo ja! Ik denk dat de PS3 op dit moment wat waarde-vaster is dan de Xbox 360 (normale). Mocht de Ps3 mij ook niet bevallen ga ik ook voor de elite :p . Toch hoop ik niet dat het gaat gebeuren.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Doe eens voorbeeldjes doen! :)

15. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    mooier op de xbox en lelijker op de xbox 360:+

welk spel dat dan;)

16. WiseWish NL

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe link/post ik plaatjes..O-)O-)

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik me wel iets bij voorstellen, voorlopig zit je natuurlijk goed met die drie jaar garantie. Weleens bij stilgestaan dat de console na die periode weleens voor een zacht prijsje beschikbaar zou kunnen zijn?

Ook als het merendeel van de (multi-platform) games minder presteert op de PS3? Meest recente voorbeelden zijn Skate en NHL2K8. Nu zal dit verschil volgens mij niet altijd blijven bestaan maar toch. Multi-platform games zijn sowieso de toekomst.

Dat klopt, maar dat is eigenlijk precies hetzelfde punt als je Ring of Death verhaal.

Dit is niets meer dan een wilde voorspelling gedaan door een figuur binnen .. Microsoft. Er is nog niets officieels over bekend gemaakt, ook niet op de Tokyo Game Show. Een 40Gb versie is vrij onlogisch, het is geen gangbare maat die in massa productie wordt gemaakt. Wist je dat het prijs verschil tussen een 40GB en 80GB HDD voor de normale consument momenteel maar 3 dollar is? Met andere woorden, een 40GB HDD in de PS3 zorgt niet opeens voor een flinke prijsverlaging.

Het wordt algemeen aangenomen dat de grafische processor van de 360 iets krachtiger is als die in de PS3. Andersom zou de Cell processor weer iets sterker moeten zijn. Echter, de grafische processor is en blijft een bottleneck. Ik lees vaak verhalen dat PS3 developers de Cell moeten inzetten om de grafische processor te helpen. Dat gaat natuurlijk ten koste van andere zaken.

Persoonlijk denk ik dat de twee consoles erg aan elkaar gewaagd zijn, exacte vergelijkingen zijn heel moeilijk omdat ze beide erg verschillen op hardware gebied. Wat vele malen belangrijker is dan cijfertjes omtrent de theoretische kracht van de console is hoe de console het nu in de markt doet, en dan doel ik op het gebied van hardware en software verkopen. Die cijfertjes bepalen uiteindelijk of een console meer exclusieve titels zal gaan zien. Ze zorgen indirect er ook voor dat developers meer tijd en geld hebben om het uiterste uit een console te halen en waardoor je dus betere en mooiere games kunt gaan zien. Een studio die goede zaken doet zal meer mogelijkheden hebben om een console optimaal te benutten, simpel als dat.

Ik snap niet zo goed waarom je nu radeloos zou moeten zijn. Persoonlijk zou ik nog lekker even wachten. Het is nog maar de vraag of Sony met zijn PS3 uit het dal weet te klimmen waarin ze zich nu bevinden. Het lijkt mij juist nu het meest onlogische moment om een sprong in het diepe te wagen.

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben 't met je eens dat de standaard aanwezige features op de PS3 leuk zijn, maar qua games haalt ie 't nog lang niet bij de Xbox 360. Momenteel moet de PS3 't vooral hebben van exclusieve titels om een onderscheid te kunnen maken in de markt, maar de eerste twee games waar heel erg veel van werd verwacht, vallen gemiddeld genomen helaas tegen. Multiplatform games verschijnen vaak maanden later, en een aantal draaien tot nu toe iets slechter dan op de Xbox 360. Maar goed, uiteindelijk koop je voor de games een game console lijkt mij. :) Daarnaast, met de huidige prijsverlagingen van de Core en de Premium 360 kun je uitbreidingen zoals HD DVD en wifi aanschaffen, en onder de €599 blijven. Krijg je er ook nog eens twee games bij. :+ Op de TGS is door Sony geen prijsverlaging aangekondigd voor dit jaar.

20. Tim_S

Tim_S Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De playstation is een mooie rivaal, afwachten wat de games gaan brengen....

Het Ring of Death verhaal, de PS3 moet zichzelf nog bewijzen hea:) Over 1 jaar kunnen we vergelijken.....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina