Het punt dat ik te denken zit aan een ps3 zal ik even uitleggen:
Zoals velen weten heeft de Xbox veel problemen met Ring of Death en hier en daar nog wel een foutje. Nu maak ik mij daar niet veel zorgen over aangezien ik nog 1 jaar en 2 maanden garantie heb, maar voor de toekomst is het niet zo fijn. Ook vind ik persoonlijk de Lay-out van de PS3 wat lekkerder, ik heb liever een beetje zakelijk uiterlijk (zoals de PSP en PS
dan de xbox heeft. Ik heb er niks op tegen though, maar als ik moest kiezen zou ik dan voor de ps3 gaan. De ps3 heeft ook wat meer leuke extratjes: bluetooth, wi-fi, hdmi, blu-ray.
Ook is het zo dat bijna geen een ps3 kapot gaat, tegenover +- 30% van de Xboxen (iniedergeval dit las ik, 30% is wel erg hoog lijkt mij). Als je het dus heel erg ruw (en verbeter me als ik uit me nek lul) zegt lijkt het wel zo dat de PS3 met wat meer kwaliteit is gemaakt.. wat betrouwbaarder. Dit vind ik zelf wel een sterk punt om over te gaan naar de ps3.
De games... aangezien de meeste games op zowel op de PS3 en de Xbox 360 uitkomen lijkt het wel niet zoveel uit te maken welke console je dus neemt, wel zijn er hier en daar wat exclusive games (bij de Xbox wat meer). Om eerlijk te zijn heb ik op dit moment Forza 2 en Gears of War, 2 meesterlijke games, alleen ik speel ze gewoon nooit
Ik zit meer op games als Colin: Dirt en RB6:Vegas. Opmerkelijk lijkt het wel
Daarnaast zal er met de kerst een 40GB versie komen van de ps3, voor 400 euro. Niet keiveel geld lijkt me. Wat misschien nog wel leuker is, is de 60GB versie + 2 games (Heavenly Sword + Foluma 1 / Resistance + Motorstorm) en 2 contollers. Dit voor 600 euro, ook niet belagelijk veel. Als ik dus wil overstappen naar de PS3 en daarbij ook nog wat centen voor me Xbox 360 krijgen zou ik tussen nu en de kerst wel actie moeten ondernemen. Of ik zou moeten wachten tot 2008, alleen de waarde van me Xbox zal er niet gaan stijgen.
Dit zijn zomaar wat puntjes die ik voor mezelf heb opgesteld om te kijken wat ik nou wil. Daarom wil ik juist in de toekomst kijken wat beide consoles gaan doen, of de overstap het waard is of niet.
En dan kom ik terug op de vraag: ''Is er trouwens iets specifieks wat je wilt weten omtrent de PS3 of 360 ?'' Ja, wat gaan ze in 2008 doen? Welke console is nou sterker als je gaat kijken naar grafische en denk kracht? Als ze allebij zo'n beetje even sterk zijn, weet ik dat ik daar niet naar hoef te kijken.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben radeloos
Beide consoles vind ik cool, alleen ik kan er maar 1tje in me bezit hebben. PS3 is leuker qua console zelf (vind ik persoonlijk), Xbox 360 is tot nu toe beter met games... alleen voor hoelang?
Klik om te vergroten...