Pro Evolution Soccer 2008 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Allemaal discussies hier.. Ik heb PES vanaf deel 3 gespeelt en Fifa van weet ik het WK ofzo. En de Fifa 08 demo heb ik al gespeelt en dat was best aardig, alleen leken de spelers wel bodybuilders. Zometeen dan maar even die PES demo downloaden en kijken wat ik er van vindt..
     
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb er nu ongeveer 20matches op zitten bij zowel Fifa als PES. Sommige dingen kunnen gewoon niet door de beugel en de andere zijn weer positief veranderd in PES.

    Hoe Tevez, Messi en nog een paar spelers er uit zien is niet normaal meer. Ze zijn veel te breed. Hebben ze anabolen steroiden lopen slikken tussen de seizoenen door ofzo? Het veld ziet er goed uit, maar omdat de spelers er nog steeds grafisch niet geweldig uit zien klopt de combinatie niet. Waardoor je weer de indruk krijgt dat het slecht is.

    Ik voel me nu niet beperkt met schieten. Kan lekker van een afstandje op het doel rammen met kans dat hij er in gaat. Bij Pes6 vloog hij er 9 van de 10x overheen of er naast...zeker bij volley's. Het passen loopt ook lekker vlot, niet te snel noch te traag. Alleen jammer dat passes in de loop nu veel minder nut hebben. Daar en tegen zijn de lobs/steekpasses door de lucht wel enorm verbeterd. Heb Crespo zo een paar keer mooi vrij voor het doel gekregen, of Tevez op mooie wijze weg kunnen sturen.

    In verdedigend op zicht lijkt er ook meer balans te zijn. De Backs zijn nog steeds knudde van tijd tot tijd. Maar je kan de bal niet meer zo makkelijk afpakken door simpelweg voor de aanvaller te kruipen. Verdedigers en aanvallers zitten ook meer op 1 lijn waardoor je niet standaard acties zit waarbij de verdedigers altijd winnen 1 op 1. De keepers letten ook wat beter op. Ze blijven langer op hun lijn, en als ze ver uit komen gebeurd dat vaak ook goed. Heb wel nog steeds de rebounds welk makkelijk te doen zijn bij keepers, panna tussen de benen en afstandschoten die soms vlak langs zijn hoofd knallen. Bij dat laatste zullen we het er maar op houden dat zijn gezichtsveld werd geblokkeerd. Een aanvaller van de tegenpartij kreeg zelfs een gele kaart nadat hij een schwalbe tegen mij probeerde :p

    Snelle vrije trappen. De ene keer is dat ook snel, andere keren helaas weer niet. Penalties proberen te stoppen...wtf...hoe staat de camera? Zo kun je de keeper toch niet fatsoenlijk zeggen waar hij heen moet?

    Vind het ook prettig dat de bal losser is. Je kan nu de opdracht geven te koppen en dat de speler ook echt kopt als de bal los in de lucht hangt tussen 2 aanvallers. Bij het vorige deel deed hij dat dus niet. Net zoals de voet er tussen zitten wat nutteloos was in 6 werkt nu wel goed. Of dat je bij 6 naar de bal rende, knop los liet, de speler gewoon doorrende en de bal over de lijn ramde. Dat gebeurd nu dus ook niet. De balvastigheid is beter en de behendigd van de spelers ook waardoor je leuke acties kan maken. Alleen jammer dat je met sommige spelers het hele veld over kan steken. Met Tevez had ik van de aftrap een actie en altijd van randje 16 binnen 1minuut 1-0.

    Geluid is stil. Beperkte zachte zangkoren, commentaar is hetzelfde als altijd, stadion lijkt iets levendiger tijdens intro filmpjes en als er gescoord wordt.

    Wat Fifa08 betreft. Tja leuk...grafics is weer beter, indruk wordt gewekt dat er meer sfeer is in het stadion, kan met Ronaldinho spelen tijdens het laden. Maar de gameplay op het veld is nog steeds te veel arcade en voor een footie fan zoals mij gewoon bagger. Als je eenmaal weet waar de zwakke plek zit kun je steeds passen via de zijkant, voorzet, goal. Of via rand 16 inlopen, knallen, goal. Dit had je bij PES in de eerste delen ook, maar merkte in de demo, ondanks dat Teamvision er nog niet in zit, dat ik wel gedwongen werd af en toe anders aan te vallen.

    Pes is ook niet echt geweldig op sommige plekken, maar gelukkig nog steeds de betere van de 2 als je van de wat realistischere footies houdt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2007
  3. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ik vind de demo juist stukken makkelijker dan pes 6, heb alle wedstrijden met gemak gewonnen, omdat je makkelijker een mannetje kan passeren en omdat de steekpasses erg goed (misschien te goed zijn) maar zoals eerder is gezegt ga ik gewoon wachten tot de uiteindelijke release en hopen dat die wel een stuk beter is.
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als het te makkelijk is zet je hem gewoon een moeilijkheidsgraad hoger
     
  5. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ik speel al op top player. speel ook al pro evo sinds pes 3, maar zou toch leuk zijn als er iets meer uitdaging in zit, ook al speel ik toch bijna altijd tegen vrienden. maar af en toe een potje tegen de cpu is ook wel leuk maar dan moet het niet constant te makkelijk zijn.
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik speel alleen maar online. Single Player heb ik alleen aangeraakt om die achievements binnen te halen. MasterLeague doe ik ook echt nóóit! Het gaat mij vooral om de online mode.
     
  7. staeske

    staeske Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu de demo aant downloaden:+ Zit op de helft.. Wat duurt dat lang! Kan niet wachten:cool:
     
  8. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik neem aan dat er verschillende grasmatten bestaan in de full version. Was bij deel 6 ook zo, dus daar maak ik me nu niet zo druk om.
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat mag je me even uitleggen: Volgens mij zit er in de demo geen kommentaar. Heb je wel echt PES 2008 demo gespeeld?!
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Elk stadion heeft zijn eigen grasmat. Aangezien er meerdere stadions inzitten, heb je ook verschillende grasmatten.
     
  11. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd en bij de voorgaande versies was er telkens wel een veld dat oerlelijk was.
    In de laatste versie was er eentje precies op een net geploegd veld, met van die verticale strepen...
     
  12. Govert

    Govert Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Het vreemde is dat ik nergens die demo vind, niet tussen new arrivals. Heb silver abbo, maar ik las op ander forum dat hij met silver ook de demo had gedownload!

    En op me PS3 is die in de PS Store nog niet te vinden terwijl ik verscrikkelijk graag die demo ff wil checken!
     
  13. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik heb anders spelers nog nooit zo snel zien rondrennen met echt voetbal?:)
    Ik vond PES idd altijd realistischer dan FIFA maar dit jaar is daar verandering in gekomen. Fifa heeft de snelheid eindelijk vertraagt en is nu realistischer dan PES als je het mij vraagt, het voelt allemaal veel natuurlijker terwijl het bij pes wat houterig aanvoelt. Het nieuwe trick systeem van FIFA laat PES al helemaal in het niets vallen op het gebied van realisme.

    Wat zijn nou echt de grote veranderingen van dit dit van PES ten opzichte van PES 6. Ik heb PES 6 vrij veel gespeeld en het lijkt wel alsof ik bijna precies hetzelfde spel weer aan het spelen ben... De grote vernieuwing is het maken van schwalbes? En ik kreeg 3 penalties in 1 wedstrijd alleen maar door schwalbes te maken, lekker realistisch ja...
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mijn hemel, ik mis toch echt iets. Ik kan niet begrijpen dat je zegt dat PES2008 niet veel veranderd is t.o.v. PES6. Man, PES2008 voelt totaal anders aan, de gehele gameplay is anders. Het gaat veel te snel, en daarmee doel ik niet op de balsnelheid, die is dus wel goed. Het snelle zit hem in de spelers, die bewegen absurd snel waardoor het arcade achtig aanvoelt. Wat ik ook niet begrijp is dat deze demo slechter is dan de demo in Leipzig, hoewel die demo groter was en je daar op wide kon spelen. Ook was ik vooral onder de indruk daar van de PS3 versie.

    @Riv,

    Geloof me maar, de demo zal niet veel anders zijn als de final build. Ik hoop alleen dat ze de snelheid wat omlaag brengen.

    Ik hoop dan maar dat de PS3 versie beter gaat zijn, aangezien ik toch voor die versie ga.

    Ik vind het prachtig dat er een hoop mensen die PES speelde nu lekker Fifa 2008 gaan spelen, en die reageren nu zoals zij vroeger reageerde op Fifa toen zij nog PES speelde. Dat waren van die zielige fanboys, die spelen nu lekker Fifa, dat is mooi. Iedereen moet het verder zelf weten, ik vond de demo van Fifa qua bewegen met de bal realistisch, de passing is dat niet. Die gaat absurd traag, en slaat nergens op. Waar is de versnelling die je in het echte voetbal ziet in de passing? Bij PES bewegen de spelers aan de bal echt te snel, maar is de passing qua snelheid beter imo. Zo is er op alles wel wat te zeggen.

    Ben blij dat Fifa volgens vele dichterbij en zelfs over PES heen is gekomen. Hartstikke mooi is dat voor ons, hoewel ik vrijwel de enige schijn te zijn die Fifa 2008 helemaal niet zo geweldig vind. Ik blijf lekker bij PES, ik weet nou eenmaal niet beter. Zoals ik Fifa spelers vroeger ook maar lekker liet gaan met hun arcade spelletje, zo wil ik nu ook lekker spelen met mijn PES2008 arcade spelletje :D
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Govert, heb jij soms een niet-Europeaans account? Dit is alleen voor Europa....
     
  16. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ik vind juist de bal snelheid in pes 2008 veel te hoog, die van de spelers valt nog mee, ik heb een test gedaan met henry in pes 6 en met henry in pes 2008 van achterlijn naar achterlijn met de sprintknop ingedrukt en ze doen er nagenoeg even snel over. maar als je gaat kijken naar de snelheid van de bal die is dan absurd hoog, als je de bal verlegt/inpassed of uit trapt dan gaat hij gewoon veel te snel.
     
  17. Avilla

    Avilla Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het eens met Cyrax. Fifa vind ik ook echt niet geweldig. Het ziet er goed uit, maar voor de rest... Het is zo van, nja ik heb het eerder al gezien.

    Dat de balsnelheid bij PES 2008 verhoogt is, vind ik goed. Het is mss iets te snel, maar bij PES 6 moest je mannetje altijd wachten omdat hij vlugger ging dan de bal...
     
  18. VWTDIGT

    VWTDIGT Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het raar dat je vaak leest "In PES2008 moet je nog meer passen" maar in de demo vind ik dat ik behoorlijke 'FIFAANSE' dribbels kan maken... Iets wat bij FIFA08 juist minder is geworden...

    Of vinden jullie niet dat het dribbelen stukken eenvoudiger is geworden t.o.v. PES6?
     
  19. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Speel nu met portugal thuis en dan zie ik opeens wel mooi publiek op de achtergrond bij de aftrap. Zal in de volledige versie dan wel altijd zo zijn. Wel vreemd natuurlijk maarja. Veld mag ook wel iets beter. Waar de bal in de buurt komt is het wat wazig. Toch vind ik het wel heerlijk spelen nu, passes worden wel stukken sneller onderschept. Dat voorkomt veel dieptepassjes. Is goed voor online denk ik, alleen de replays moeten online minder lang zijn!
     
  20. Avilla

    Avilla Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    nope, ik vind dat de verdedigers de bal gemakkelijker afnemen. Maar ja ik ben ook geen dribbelwonder. Ik probeer normaal altijd al passend de verdediging voorbij te gaan...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina