Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Oke, ik heb nu ook Blue Dragon gekocht, so wish me luck...

Wat kan ik nu het beste doen? Ik hou wel van een uitdaging en denk er daarom aan die JAP update te downloaden om hard difficulty te unlocken en het spel hiermee te spelen. Aan de andere kant heb ik weer begrepen dat deze update bugged is, zodat je bepaalde achievements weer niet krijgt? Dat is voor mij dan weer een reden om dan toch maar weer op normal difficulty te spelen. Of zijn die bugs al verholpen? Wat is de meest verstandige keuze?

EDIT: Toch maar even gedownload. Ik begrijp er niets van. Krijg die hard modus dus totaal niet aan de praat. In het memory tabblad geeft hij keurig aan dat ik alle drie de downloadable content pakjes heb binnen gehaald onder Blue Dragon, maar in het opstart menu heb ik nog steeds New Game of Load Game. Bij New Game kan ik een taal kiezen, niets anders.

Heb al vanalles geprobeerd. Via Japanse account spelen, via Europese account spelen. Alles verwijderen en daarna content downloaden, eerst saven en daarna content downloaden. Hij pakt hem gewoon niet.... (in het menu zie je ook niet dat het spel DLC oplaadt). Heeft iemand tips?

Laatst bewerkt: 22 sep 2007
  2. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om achievements hoef je dit spel toch niet te spelen, die vereisen namelijk nogal wat werk. Ik zou iig niet op normal beginnen omdat je hard nu niet aan de praat krijgt, normal wordt echt saai op een gegeven moment omdat je nog amper uitdagingen hebt. Wat ook als gevolg heeft dat je geen extra moeite meer doet om bijv. extra items te vinden of andere classes te lvlen omdat je toch al sterk genoeg bent.
    Ben nu bijna op het einde van disc 2 en baal eigenlijk wel dat het spel zo simpel is, haalt toch een hoop van de fun weg.

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    je moet geen japanse account nemen maar een HongKong SAR

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^De uitdaging zit juist in de achievements die moeilijk te halen zijn. Je hebt idd gelijk als je zegt dat de game niet super moeilijk is om uit te spelen. Maar probeer de mecha shooting stage 3 op perfect te krijgen etc. Ik heb weinig mensen gezien die alles halen.

Heb bijna alle classes nu op 99 met alle characters:cool: Komen zo 250 puntjes bij. Vindt et altijd wel leuk het spel zo compleet mogelijk uit te spelen.

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Daar is natuurlijk Engels wel de voertaal op Live. Gesnopen.

Werkt nu inderdaad! :)

6. Ashavan

Ashavan Guest

Anders speel je hem eerst op normal uit en ga je met je lvels en al naar Hard en speel je hem nog een keer. Dan hoe je niet alles op te zoeken. Je behoud toch ook je inventaris? inclusief die forcefield verwijderaars?

7. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Hatsa, gister alle classes van alle characters op 99 gekregen:) Zit nu op 30 van de 43 achievements van BD. Met Halo 3 volgende week zal BD even blijven liggen denk ik.

8. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    voor de item achievement heb ik dit lijstje gevonden met welke je kan mislopen..

170 - Super Metal Bangle - Sold in Baroy Town Gate Room - Robot 88
    WARNING : You must buy this before you exit the Ancient Factory and enter the Wire Highlands for the first time or you will not be able to unlock this achievement during your current play through

205 - Super Metal Ring - Sold in Baroy Town Gate Room - Robot 88
    WARNING : You must buy this before you exit the Ancient Factory and enter the Wire Highlands for the first time or you will not be able to unlock this achievement during your current play through

215 - Nene's Ring -WARNING: You must steal this from Mecha General Szabo - Final Form before you defeat him or you will not be able to unlock this achievement during your current play through

275 - Nene's Earring - WARNING: You must steal this from the Phantom Dragon before you defeat it or you will not be able to unlock this achievement during your current play through. Use the command to steal, because physical attacks will heal this dragon

281 - Shield Earring - WARNING: You must talk to the Jibral Soldiers in Cafe Jibral before you leave Jibral for the first time once you reach disc two to receive this Otherwise you will not be able to unlock this achievement during your current play through

327 - Stylish Vase - WARNING: You must talk to Lokurobeh in the Vase Workshop in Jibral Castle early on disc two possibly before heading to the Laser Zone to receive this or you will not be able to unlock this achievement during your current play through

328 - Special Service Ticket - WARNING: You must receive this during the feast at the end of disc one by talking to the Master or a certain Jibral Soldier or you will not be able to unlock this achievement

is 328 de enige die je op disc 1 kan krijgen??, en 281+327 aan het begin van disc 2 als ik het goed begrijp... maar weten jullie wanneer je Baroy Town Gate Room - Robot 88 tegen komt?
    en wanneer moet je die dingen (215 + 275) stelen? en moet je daarvoor iemand assasin leren?

Laatst bewerkt: 23 sep 2007
  9. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    wat is het nut van met al je levels naar hard? dan heb je toch nog steeds geen uitdaging.

en steal heeft Zola standaard. Anders moet je iemand anders assasin doen, maarja die leer je al op level 2. Bovendien is een extra assasin altijd handig voor iedereen omdat je ninja swiftness leert.

Laatst bewerkt: 23 sep 2007
  10. Ashavan

Ashavan Guest

Nee maar dan kan je wel lekker alle items en dragons afmaken ipv helemaal terug te moeten gaan en zoeken. +replay value.

11. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    iemand aub??

12. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    en ik had nog een vraag :9

Mijn shu heeft nu lvl 32 swordmaster... als ik de handleiding van het spel lees leert hij niks meer na dit level.. heeft het dan nog wel zin om dit te trainen of kan ik nu beter iets andere gaan trainen?

13. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet het zo niet zeker maar volgens mij gaat met je class lvl ook je stats omhoog. Switch maar eens even naar een lagere lvl class, zie je je stats keihard droppen :).

14. Ashavan

Ashavan Guest

Je kan beter nog 1 a 2 classes van Shadow omhoog trekken voor support. Doe Generalist en Guardian bij Shu erbij tot het level dat ze voor het laatst iets leren. Ga dan 1 shadow maximaliseren zodat je betere stats heb in gevechten.

15. dickvandergaag

dickvandergaag Old Skool RPG lover

Leuk Bevonden:
    0
    Yep das was een makkie!!!

16. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Dragon: Max All Class Ranks
    50
    Max out the rank for all Dragon classes. Must go from 98 to 99 without using a Heart enhancement.

maar voor die achievement moet je dus alle shadow classes van 1 persoon tot 99 krijgen 8)?? omg is dat eigenlijk wel mogelijk? of kan je boven level 99 nog sp verdienen??

Dragon: Max One Class
    30
    Max out the rank for one Dragon class. Must go from 98 to 99 without using a Heart enhancement.
    en die krijg je dus als je 1 class op max heb?

17. Ashavan

Ashavan Guest

Het is zeer tijdrovend maar te doen.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Heb ze allemaal op 99 :)

19. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    w000t hoeveel uurtjes heb je daarover gedaan en pas op disc 3 getrained neem ik aan?

heb jij toevallig ook de item achievement? (Wat ik vroeg op de vorige blz)
    Zou je me aub met deze misbare items willen helpen....

328 > einde van disc 1 (ben ik nu maar hoe krijg ik die item nu????
    327 + 281 > begin of disc 2 >> weet jij ongeveeer waar op disc 2 het begin??
    215+275 > Wanneer kom ik die monsters/bazen tegen dan?
    170+205 > Op welke disc kom ik in baroy town dan?

20. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Yeah disc 3, opzich best te doen hoor, maar zitten wel paar uurtjes in.

Deel Deze Pagina