Pro Evolution Soccer 2008 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Demo, ondanks beperkingen (geen 'wide', en 'maar' 5 minuten) begint meer en meer te overtuigen. Wie zegt dat er weinig verschil zit tussen PES6/360 en dPES2008/360 moet toch maar wat vaker spelen want er zit een complete wereld van verschil in ... natuurlijk, de knoppen zijn gelijk en je speelt nog steeds de bal rond, maar het voetbal is echt imho stukken en stukken realistischer (en zoals kwdtje ook zegt 'de snelheid valt steeds minder op', ik heb zelfs het idee dat de spelers aan het eind toch vermoeider zijn, ik zie aanvallers die veel eerder 'rust pakken' e.d.)

    Voor mij een absolute must. Heb trouwens een rebound afstandschot (20m) op film:) en zo'n doelpunt heb ik in 6 maanden PES6/360 echt nog NOOOIT gemaakt ... heerlijk:)
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat is er dan zo anders aan? Alleen de physics van de spelers zijn iets anders, maar de gameplay is eigenlijk volledig onveranderd gebleven. In de allerkleinste details kom je misschien wat verschillen tegen, vooral qua tempo is het weer even wennen, maar het verschil met de voorganger is dit keer wel érg minimaal imo.

    Hoewel ik de demo nu al weer leuker begin te vinden. Ik speel PES6 tot op de dag van vandaag nog grijs. 2008 komt er zeker weer, maar ik krijg wel steeds meer het gevoel dat ze minder moeite doen om het spel nog echt revolutionair te veranderen. Ik zou ook niet weten wat, want het spel is qua gameplay al nagenoeg perfect, maar het voelt als uitmelking.

    Dan nog: ik zou het spel ook kopen als het PES6 was met slechts geüpgrade teams, spelers, meer stadions en een edit mode :+

    Ik heb trouwens regelmatig de meest schitterende afstandsschoten erin geknalt met 6 hoor. En ook wel van stukken verder dan 20 meter ;) Het is wel wat makkelijker geworden om van afstand te schieten, dat wel, maar het was in 6 nou niet bepaald onmogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2007
  3. HellBoy

    HellBoy AjaCied

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    0
    k word helemaal gek van die demo..
    ik wil dat spel nu nu nu hebben heb ik weer wat is te doen :D

    is xbox live het zelfde gebleven?
    en is nu de ML gewoon het zelfde?

    sommige dingen hebben ze wel leuker gemaakt.
    1ding is ook misschien wel goed in het spel, als je een overtreding mee krijgt. dan krijg je een vrije trap natuurlijk, en dan moet je effe wachten tot de scheids fluit en dan pas verder kunt spelen..
    is misschien goed :)
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ben ik niet met je eens.... 0-0 is idd goed de spelen, maar als je even niet oplet heb je een goal om je oren. De ene pot speel ik heel rustig en wacht ik mijn kansje af, de andere pot speel ik te gehaast en krijg ik zo één a twee goals om mijn oren.

    Het is echt niet "makkelijk". De A.I. is echt wel goed hoor. Ken weinig sportspellen waar de A.I. zo goed is!
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik vind het spel grafisch echt niet slecht. Kijk eens naar alle details van de spelers? Het veld zorgt ervoor dat de spelers er wat minder scherp uitzien. In de volledige versie heb je meer velden. De tussenfilmpjes zijn i.t.t. FIFA écht ingame en gaan vloeiend op elkaar over. Dus die passen er ZEER goed bij!

    De speelsnelheid van FIFA08 vind ik ook iets realistischer, maar PES 2008 speeld gewoon ontzettend vloeiend. Speel PES6 nog maar eens. Die is echt even snel, zo niet sneller naar mijn idee. Alleen op HD TV's lijkt PES6 iets trager te spelen.

    Dat is zo. Ze hebben het schietsysteem grondig aangepast na de kritiek van vorig jaar.

    Bij een kortgemaaide grasmat rolt de bal lekker. Zie het probleem niet echt.

    Tjah....

    De A.I. is idd erg goed, m.i. ook beter dan PES6. Vooral je medespelers zoeken beter naar de ruimte. Speelde laatst 4-5-1 met Portugal (standaard formatie). Liep niet echt lekker (vooral voorin), dus geswitched naar 4-4-2 en vrijwel direct een goal. Daar had ik in PES6 nooit zo veel effect mee.
     
  6. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Anders? Tsja, alles zo'n beetje ... bijgeschaafd wellicht maar dan op een verdraaid goede manier, want ja, de gameplay KAN NIET veranderen want voetbal is nu eenmaal voetbal (als je wilt simuleren that is) ...

    ... het voelt, na wat gewenning, aan als 'veel completer', bv de integratie van de 'schwalbe', ook de tegenstander doet dit en ook die kan er geel voor krijgen.

    En schieten??? Neem als voorbeeld 'vrije trappen' want dat is in feite het schieten, je kan gewoon veeeeeel beter knallen in PES2008 dan in PES6. PES6 was gewoon te moeilijk en meestal schoot je de bal zo onrealistisch over of in de muur, dat zou in het echt niet voorkomen. Nu schiet ik zoals ik dat van een topspeler kan verwachten, nl, als ie de kans krijgt is het ook bijna dodelijk vanaf 20 meter. In PES6 had je zoiets van 'waarom een muur? Hij gaat toch over' en inderdaad, het werd bijna altijd een 'tikkie breed'.

    Maar ook een dieptepass of het 'opvangen door de 2e lijn na een afgeslagen aanval/corner' is gewoon veel logischer. In PES6 ergerde ik me vaak dat de '2e lijn' zo slap was uitgevoerd. Nu is een afgeslagen corner op de 2e lijn ook gevaarlijk (als ie de ruimte krijgt). Heerlijk. Ik heb hier een doelpunt uit de 2e lijn liggen. Zal proberen hem vanaaf te uploaden.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2007
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier heb je ook gelijk in... meestal kwam in PES6 een afgeslagen corner altijd bij de tegenstander terecht, nu kan je nog wel eens venijnig uithalen van buiten de 16...

    Gister kreeg ik een vrije bal tegen, CPU wil hem snel nemen en schiet de bal KEIhard tegen Reyes aan en die ging nokkie :D
     
  8. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Echt? Dat is zeer vet, dat spelers ook op deze manier geblesseerd kunnen raken. Echt realistisch!

    Ik heb ook een lekker doelpunt gemaakt met Kaka. Adriano gaf een stiftje schuin over de laatste verdediger, Kaka loopt de 16 in, laat de bal 1 keer stuiteren en knalde em daarna keihard met een halve omhaal in de kruis!
     
  9. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zal er veel verschil zitten in de xbox360/ps3 versies? Konami gaf dit namelijk wel aan. Ikzelf vind de ps2 versie van pes6 ook beter spelen dan de 360 versie, daarom overweeg ik een ps3 te kopen als er weer zo veel verschil in zit.
     
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Er zit totaal geen verschil in beide versies. Konami heeft dit ook nooit aangegeven. Dit gerucht is ooit de wereld in gebracht door een PS3 fanboy. Zo zou het spel 18GB groot worden voor de PS3, zou het alle licenties etc. etc.

    Nogmaals, de spellen zijn hetzelfde op beide platformen.
     
  11. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik kan dit bevestigen, ik kegelde ook iemand omver met een schot (hij lag daarna op de grond met de blessure animatie), maar die kon wel weer verder spelen.
     
  12. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Man, die demo was wel een enorme teleurstelling. Ze willen misschien een award hebben voor lelijkste 360 game? Wat een lelijke textures, ingeplakte spelers, mislukt publiek, mislukt stadion en raar soort van randje rond spelers (als bij gif of jpeg compressie).

    Gelukkig speelt het wel weer ongeveer hetzelfde. Maar ik ben nu afgehaakt, ik koop hem pas als hij goedkoper wordt en niet op de release.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Mjah, behalve inderdaad wat kleine details speelt het verder dus precies hetzelfde...

    Het verschil is gewoon veel kleiner dan bij voorgaande delen. Ga nu bijvoorbeeld maar eens PES5 spelen (dat heb ik dit weekend nog gedaan op de gewone Xbox bij een vriend van me). Da's echt verschrikkelijk gewoon. Deze stap is veel kleiner en ik was dan ook vrijwel meteen gewend aan het speltempo en de nieuwe physics.

    En ik weet niet hoor (ligt waarschijnlijk aan je opstelling) maar bij corners vallen afvallende ballen heel vaak in mijn voeten, waarna ik ze er ook vaak zat in knal. In PES6 dan.

    Geen idee. In de voorgaande delen zat er een flink tempoverschil tussen de PS- en Xboxgames.

    Ik vind het echt niet lelijk. Hoe kun je een voetbalgame (behalve de tussenfilmpjes en close-ups) nou mooier maken? Het blijft een groen vlak met spelers erop die je van een afstandje ziet lopen. Ik snap die kritiek nooit, ook omdat het bij PES nou echt helemaal niet om de graphics draait.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2007
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik vind het spel dus zeker niet lelijk. Goede graphics bestaan uit meer dan alleen strakke textures. Kijk naar alle details die mogelijk zijn. De physics, etc. Forza2 ziet er ook minder uit dan PGR4, maar hij speelt wel 10x realistischer.

    Dus wat wil je? Een slappe game die grafisch super is, of een supergame die grafisch iets minder is?
     
  15. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Al dat 'gelul' over gfx ... jeez. En zo slecht zijn die gfx niet (ach, het gras, de blauwe(!?!?) bal, en het publiek)

    Het enige wat mij echt opvalt is het zgn 'uncanny valley' effect bij de spelers ... ze lijken meer, maar toch is het 'uncanny' (vreemd/afstotend). Hier hebben meer games tegenwoordig last van en bij PES2008 dus imo ook (maar in 'wide' heb je daar gelukkig niet zo'n last van:)
     
  16. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Punt is alleen, dat Fifa 08 geen slappe game is.

    Heb beide demo's echt veel gespeeld afgelopen weekend, en ik vind Fifa 08 echt lekkerder spelen.

    En het ziet er ook nog eens mooier uit, en heeft Be A Pro, wat mij persoonlijk erg verfrissend lijkt.
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Maar PES2008 is niet meer dé supergame. Het is wel goed, maar niet dusdanig vernieuwd t.o.v. PES6.
    Het zou dé next-gen footie moeten worden, maar dit is het absoluut niet. Bij next-gen horen oogstrelende graphics i.c.m. oogstrelende gameplay. Als ik FIFA speel, dan heb ik echt het next-gen gevoel. PES heeft me gewoon niet verrast. Het lijkt alsof ik een miniscuul-getweakte versie van PES6 zit te spelen.
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    En verlies je rankingspunten, als ik het goed heb.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja dat is sowieso als je een Ranked Match verliest! :)
    Het is namelijk gebaseerd op het ELO systeem. Verlies je van iemand die hoger geklasseerd staat, verlies je minder punten dan wanneer je van iemand verliest die lager staat dan jou.

    Met winst precies hetzelfde, win je van iemand uit Divisie 1 terwijl je zelf Divisie 3B bent, dan win je héél veel meer punten dan wanneer je wint van iemand die Divisie 3C is.
     
  20. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen vind ik dat heel veel punten krijgen bij iemand die meer punten heeft wel meevallen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina