Pro Evolution Soccer 2008 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Je kan PES2008 eigenlijk nog niet goed beoordelen zolang je Teamvision nog niet goed in werking hebt gezien. Dat zit volgens mij nog niet in de demo omdat Teamvision jouw manier van spelen analyseert en die gegevens opslaat in je spelers-profiel. Aan de hand daarvan kan hij zijn tegenmaatregelen treffen tegen jouw taktiek en manier van spelen.
    Het simpele feit dat de demo geen gegevens opslaat betekent dus dat teamvision op de demo nog niet werkt.
    Mensen die dus het verschil niet zien tussen PES 6 en PES2008 zullen toch maar even op de full-versie MET Teamvision moeten wachten... ;)
     
  2. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Nou, ik zal de demo van Fifa 08 eens proberen maar voor zover ik weet is men bij Fifa altijd van een 'verkeerd' principe uit gegaan en bij PES altijd van het 'juiste' uitgangspunt nl:

    DE BAL STAAT CENTRAAL (dus de bal 'physics')

    Dus bij Fifa had je destijds altijd dat de bal a je voet vastzat e.d. en dat heb je bij PES dus niet en nooit gehad, vanwege het 'juiste' uitgangspunt bij het ontwikkelen van de game.

    Ik kan me niet voorstellen dat Fifa alles heeft omgegooid, want als dat wel zo zou zijn had je een soort PES kloon.

    Dus voor mij is de BAL het allerbelangrijkst, is dat niet in orde, FORGET IT (maar goed, ik zal de Fifa demo toch eens proberen)
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    FIFA 08 is degelijk, maar het speelt niet lekker..... En ja, ik heb het vaak gespeeld. Alleen de snelheid vind ik relaxed. Maarja..... Daar blijft het ook bij.
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    PES 2008 is wel degelijk verbeterd t.o.v. PES6. Als je dat niet merkt na een aantal potjes dan heb je PES6 waarschijnlijk bijna niet gespeeld.

    Ik merk nl tal van verbeteringen op gameplaygebied. Iets dat ik bij FIFA08 niet echt merk tov FIFA07. Tjah de tricks, Be A Pro mode, meer licenties (die er vorig jaar eigenlijk al in hadden moeten zitten) en de ietwat betere A.I. (die nog steeds zwak is). Verder valt het vies tegen v.w.b. verbeteringen.

    Gameplaytechnisch is er weinig vernieuwd.

    Bovendien gaat Next-Gen niet alleen om graphics heh, dat vergeet men altijd.
     
  5. eXtince

    eXtince Active Member

    Berichten:
    395
    Leuk Bevonden:
    0
    eerste indruk van de demo was 'mwhoa..leuk'
    Het schieten en dribbelen was verbeterd en vond dat de spelers zich nog realistischer gedroegen
    Verder wacht ik rustig op die echte release...
     
  6. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd. Iedereen trekt hier allerlei conclusies, knap dat je die allemaal uit een demo kan halen.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    PES6 bijna niet gespeeld? :+
    Ik speel alléén máár PES! M'n andere games liggen gewoon te verstoffen. En ik heb ook niet gezegd dat next-gen alleen graphics is. Ik heb duidelijk gezegd dat next-gen oogstrelende graphics is én oogstrelende gameplay.
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Pes 6 was gampelay technisch redelijk top. Verhouding aanval/verdediging was alleen ver te zoeken, er zaten een paar overrated players tussen (1tje eigenlijk :9) en de AI van medespelers was soms wat raar. Verder was de game echt wel goed. Waarom zou PES 2008 dan een totaal andere weg in moeten slaan? Ze moeten Tov. pes 6 niet veel veranderen, maar dingen verbeteren.
    Bij Fifa roept iedereen elk jaar dat het "beter" is, tov. van het deel ervoor.
    Ik noem het liever "anders". Ok, toegegeven, Fifa 08 speelt anders (en ook beter), maar kan nog altijd niet tippen aan Pes 2008.
     
  9. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je te makkelijk de bal voor het doel kan gooien.

    Verder speelt de demo wel lekker. Lucho gonzalez speelt vooral erg lekker. Ik vind david villa misschien net iets te scherp maar dat maakt toch niet uit aangezien ik nooit met topteams speel. Ik ben benieuwd hoe de "normale" spelers eruit zien en hoe goed je ze aan kunt passen, hetzelfde geldt voor de schoenen
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2007
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    edit : verkeerde topic :mad:
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Vaag, aangezien ik de verschillen duidelijk merk.... maarja ;) :+
     
  12. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh goeie tip. Jij bent ook hardcore pes dus haha. Ik had het eerst met iemand erover dat ik analoog zo lekker vind en toen had die gast het dus over dat hij altijd nog met de peiltjes speelt enzo. Dus ik dacht "dat speelt toch helemaal niet lekker" en dan komt hij aan met zon reden van " ja maar dan kun je beter richten aangezien je altijd standaard goed richt omdat er maar 8 richtingen zijn"


    ga dan gewoon meteen fifa 04 spelen ofzo
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Lees ff mijn edit. _0/

    Als je de assists in de Fifa 08 demo uitzet nml. (dacht even dat ik in het Fifa topic zat), speelt het fijner dan de PES 2008 demo naar mijn mening.
     
  14. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    fifa08 heeft ook 8 richtingen...
     
  15. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Elke keer als ik een nieuwe PES aanschaf is mijn eerste indruk: "mwoah, is dit nou PES? Ik had meer verwacht." Maar elke keer speel ik het spel wel meerdere keren in de week en als ik tijd over heb zelf dagelijks. Het zal bij PES2008 niet anders zijn, ondanks dat mijn demo-indruk ook "mwoah" was. Het blijft verslavend!
     
  16. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Passen, schieten, keeper, schwalbe, animaties, de 'feel' e.d. kan je prima uit de demo halen hoor. Al een paar uur demo time op de klok:)

    Schijnt een vroege versie te zijn, dus wel afwachten wat de echte game gaat brengen, maar de Demo is zeker een lekker opwarmertje.
     
  17. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Assists?:confused: ...
    Oh, zulke assists hehe:cool: Voetbal zonder assists zou wel heel saai worden:emo: Maar noem er eens enkele dan? Bij een racegame kan ik het me nog wel voorstellen. ABS, traction control, racing line etc...maar bij een voetbalgame? Enige wat me te boven schiet zijn injuries on/off, offside on/off....zulk soort dingen. Maar op welke doel jij bij Fifa dan, waardoor het fijner speelt dan PES 2008 ( wat me sterk lijkt magoed )?
     
  18. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Als ik een goal scoor, staat soms het beeld even stil op het moment dat de bal over de doellijn gaat.. Ook heb ik dit soms wel is gewoon als je aan het spelen bent ( maar dat het beeld stil staat als de bal op over de doellijn gaat is meer regelmaat als een uitzondering )

    Hebben jullie hier ook last van?
     
  19. Optimus

    Optimus Optimus

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    8
    Verbaas me echt dat er mensen zijn die dit nieuwe deel zeer lichtelijk vinden verschillen van Pes 6. Mijn ervaring tot nu toe is toch echt dat het compleet anders speelt. Zo is de steekbal weer echt letaal, kun je eindelijk weer eens een fatsoenlijk een-tweetje plaatsen ,rennen je spelers weer mee naar voren om de diepte te zoeken, kun je weer van afstand de bal erin rossen en kun je weer eindelijk mooie aanvallen opzetten. Ik krijg weer een beetje het Pes 4 gevoel en dat vind ik een positieve ontwikkeling.Het gaat mij niet om realisme, ik wil gewoon fun beleven met een footie.ik vond Pes 4 verreweg de beste uit de reeeks, dus ik ben tot nog toe erg blij met de eerste indruk die ik heb met het spel. Moet er wel bijzeggen dat ik vind dat je Pes pas na wekenlang spelen goed kan beoordelen. Zo vond ik toenterijd Pes 5 bagger, maar na enige tijd spelen begon ik het wel echt te waarderen. Daarentegen vond ik Pes 6 in het begin fantastisch, maar uiteindelijk vond ik het toch gewoon wel een bout game
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2007
  20. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    dat was dus mijn punt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina