Pro Evolution Soccer 2008 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ok ;)
    maar sommige zijn er heilig van overtuigt dat fifa een full analogue besturing heeft :lol:
    ik weet niet eens of full analogue wel zo een voordeel is, volgens mij wordt het dan veel te omslachting om de spelers te besturen.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2007
  2. KiVaNo

    KiVaNo Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    2
    Er is wel degelijk wat veranderd, al die kleine dingetjes waar ik me in PES6 aan ergerde is nu verbeterd!

    De gameplay benaderd nu echt de realiteit. Zoals nog gezegd, het voelt veel natuurlijker aan!
    Het passen, controle over de bal, uitkappen, doorsteekpasses, het schieten, de animaties...etc...

    Allemaal kleine dingetjes maar die samen opgeteld maken één groot compleet voetbalspel.

    Dit samen met een uitgebreide editor... en .... W A A A A U U W.... KONAMI!
    Met PES2008 gaan ze brokken maken!!!! :thumbs:
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Lol, de keeper had z'n dag niet. :emo:
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Vervelend is een groot woord. Het blijft PES en PES is mijn Bijbel, dus het spel kan weinig fout doen, zelfs al is het zo'n karige bende als PES6 op de 360 :9

    Maar dit keer heb ik inderdaad zoiets van: er is nu wel heel erg weinig veranderd. PES staat bekend om z'n subtiele verbeteringen, ook al is het spel telkens nagenoeg perfect, maar dit keer moet ik echt goed zoeken om een meerwaarde te vinden t.o.v. PES6 (gebaseerd op alleen de demo dus).

    Bij de overstap van 4 naar 5 en 5 naar 6 was vooral het tempoverschil elke keer heel anders. Vooral van 4 naar 5 was een gigantische stap wat imo een fanastische keuze was. 4 was supersnel, dat was erg leuk, maar niet erg realistisch natuurlijk. En nu zit het met dat tempo al wel goed en is het eigenlijk alleen een kwestie van puntjes op de i zitten. Wat er verbeterd is had volgens mij ook makkelijk in een patch gekund (los van de extra content zoals stadions, transfers en een edit-mode, want dat is met zo weinig gameplayverschil eigenlijk de enige reden dat ik 2008 wil hebben).
     
  5. CC DynaMike

    CC DynaMike Active Member

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach Rivanov, wat wil je het is Ricardo, de clown van Portugal. Als je het mij vraagt superrealisme ;)
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het is de keeper van Brazilië die zo blunderd hoor.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hebben jullie ook problemen alleen voor de keeper ik kies gewoon een hoek maar hij schiet hem altijd tegen de keeper aan met zijn buitenkant van de voet.( ik vind dat de keepers wel veel onmogelijke ballen hebben)
    Ik speel met de controller op manualy misschien ligt het daar aan.

    btw als het rust is moet je even de stats laten staan dan krijg je ook close ups van supporters in het stadion.
     
  8. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    dat kan wel zo zijn, maarre ik geloof niet dat een keeper als die die bal loslaat zover naar de zijkant kan krijgen:9, trouwens mooi afgerond die 2de keeper geen schijn van kans op dat harde schot:{
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nou, na nog wat potjes lijkt het inderdaad iets soepeler te lopen dan PES6. Met name het draaien gaat inderdaad iets sneller. Voor de rest nog niks anders eigenlijk.
     
  10. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    moet je in 1x kaatsen, gaat stukken sneller dan in pes6
     
  11. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Dieptepass over de grond is ook stuk lastiger, probeer maar!
     
  12. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt de steekpass? Die gaat inderdaad net iets te ver vind ik. Daar heb je geen controle over toch?
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hmm, nou. Inderdaad als je niet in een goeie hoek staat zou de speler in PES6 een traag passje gegeven hebben en nu gaat het iets sneller.

    Ik gebruik 'Y' heel vaak maar dat heb ik nog niet ondervonden.
     
  14. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Jaa dat ook, speelde bij 6 bijna alles met Y. Nu lukt het op het middeveld niet meer. En als je een speler diep ziet lopen en je speelt met Y dan zit er vaak nog een verdediger tussen. verwacht dus dat het dan online ook een stuk leuker zal worden :b:
     
  15. Mogie

    Mogie Active Member

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0

    Inderdaad, je hebt gelijk; grafisch is het niet slecht. Maar als ik een verglijking maak met PES 6 op een ouderwetse televisie, kan ik nisk anders concluderen dat de grapichs van PES6 bete zijn dan die van PES 2008. Vooruitgang wil ik graag zien en ook wat betreft de graphics; ik zie nu eerder een teruggang...

    Pes6 is een stuk langzamer en realistischer dan Pes 2008. Ik heb hier al iemand horen zeggen dat hij meer van arcadevoetbal houdt. Mijn inziens is PEs 2008 nu tot een arcadevoetbalspel verworven, waar de snelheid incl. de onrealitische schoten de boventoon voeren...

    Bal loopt niet goed. Tuurlijk heb je gelijk dat het afhankelijk is van de grasmat, maar ik heb ernstig mijn twijfels dat dat in de finale versie goe d komt. Hetlijkt wel of de bal erop is geplakt..

    De scheidsrechter fluit sneller dan dat ik kan zien of ik een goal heb gemaakt. Als ik alleen deze constatering deel, zal ik wel last hebben van de motoriek o.i.d..




    Begrijp me goed, elke keer als een PES versie uit is, heb ik moeite om deze tot mij te nemen. Deze kritiek is ook op de demo gegeven, en niemand weet of de uiteindelijke versie veel tov de demo zal veranderen...

    Maar als ik PES 6 naast de demo versie van PES 2008 leg, heb ik ZWARE twijfels.... :)
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2007
  16. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat gevoel ook na wat extra potjes. Ik kwam bv de zestien binnen met Xabi Alonso en wilde lekker uithalen. Ik drukte de X knop hard in, veel te hard, maar hij schoot hem nog steeds puik op goal. Het werd geen goal, maar zelfs schoten van Gabriel Milito van 30 meter vliegen er bijna in.

    Ik moet het wel nog zien in de echte versie. Ik mis het wide standpunt en speel offline. Wanneer ik PES 6 offline speel kom ik ook tot de conclusie dat de computer je helpt. Vooral met schieten merk ik dat veel meer ballen er in gaan. Wanneer dit online hetzelfde wordt als in de demo van PES 08 zie ik toch wel echt problemen. Nu is het nog speculeren omdat de full version misschien wat slomer speelt en ik hier nog rare bugs zie, ik hoop dat die dingen nog veranderd worden.
     
  17. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ach, ik heb al vanuit de 2e lijn gescoord en eentje met de hak. Dat schot vond ik normaal, maar van dat hakje stond ik wel te kijken, ik deed alleen maar X en wooow:) ... btw, beide op film. Morgen zal ik ze uploaden (heb nu geen tijd meer)
     
  18. HellBoy

    HellBoy AjaCied

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, ik heb ook nog pes6 gespeeld en dat is gewoon echt heel erg snel..

    je had geen rust om rustig op te bouwen..
    pes7 (2008) is rustiger en volgens mij ook meer vrijheid in de game..
    ik ga ook nog fifa demo spelen,.. ik heb pes7 2008 al gepreorderd,
     
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik snap het gezeur van de keepers ook niet hoor. Ik speel op Top Player en de keeper had me gisteren toch een reddingen?

    Kopbal van Ronaldo van dichtbij die schuin op de keeper afging, hoog richting doel dikt hij via de laat over. Super snelle respons! Speelde toen met Spanje.

    Gister een uithaal van mij met Ronaldo na wat gekluts in de 16 meter snoeihard de hoek in. De keeper dook er naartoe, schampte de bal en hij ging net aan het doel in.

    Ik vind de keepers echt veel beter dan in PES6. Af en toe hebben ze nog wat problemen, bijvoorbeeld als je op de achterlijn staat en op doel schiet, dan willen ze de bal soms niet vangen, maar tikken ze hem achter. Dat is dom en gebeurd in het echt niet.

    Maar al met al zijn ze zeker weten verbeterd. Zeker met één op één situaties en kopballen.

    Ook hoor ik hierboven iemand die van dichtbij de hele schietbalk vol liet lopen en de bal alsnog hard op doel ging. Ik speelde met Saviola, wilde van dichtbij superhard schieten, maar hij ging mooi over hoor. Je moet echt goed doseren. Bij PES6 moest je hem echt heel even indrukken, bij PES2008 heb je iets meer vrijheid v.w.b. schotkracht.

    Nee, het schietsysteem is voor mij écht verbeterd! 100%

    Enige irritante is idd de scheidsrechter die direct fluit als hij iets ziet. Daar moeten ze een seconde mee wachten. Eerst waarnemen, dan fluiten.

    Ik hoop dat ik binnenkort de eer heb om PES2008 en/of FIFA te reviewen. Bij FIFA schijnt er nl. nogal wat verbeterd te zijn in de final (snellere respons enzo).
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2007
  20. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina