De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er 100% zeker van dat de enige rede waarom de meeste mensen een Samsung hebben alleen maar komt omdat Microsoft een Samsung gebruiken voor hun demopods.

    De 37M86B is geweldig om via VGA te gebruiken dan heb je namelijk 1:1 pixel mapping en totaal geen last van overscan of undescan.
    Ongeacht wat je mensen hier hoort zeggen blijft ghosting een LCD probleem, zelfs met de nieuwe LCD100Hz modellen barst het nog van ghosting.
    Ik heb zelf een 100Hz LCD en ghosting is zeker wel van toepassing.

    Zelf heb ik er geen problemen mee net als vele andere mensen maar het zou je kunnen storen. In dit geval heb je een probleem, want het enige Full HD alternatief is Plasma en daarmee zijn nog veel grotere problemen.

    Er zijn van Philips en Samsung ook nog CRT HD compatible TV's te krijgen die helemaal geen ghosting of zwart problemen hebben maar die missen de scherpte van LCD of Plasma.
    De Philips gaat onder het model 32PF9551 en de Samsung onder het model WS32Z409T.

    Alle technologiën hebben hun problemen het is dan ook afwegen welke problemen je het meest storen.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2007
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de site van Samsung Duitsland staat ,

    Optimiert für die XBOX 360!
    [​IMG]
     
  3. Killjoy1984

    Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 40 inch versie van deze tv. en hij bevalt uitstekend!
    nu 2 maanden in bezit. Echt super scherp beeld. Totaal geen last van ghosting. HDDVD player heb ik ook aangesloten en SUPER BEELD!!
    UPC digital tv is ook schitterend op dit scherm. Voor meer info kan je me PM'en echter 1 nadeeltje ondervonden zappen gaat traag:p zo van ZAP .1..2 Ah de goede zender.
     
  4. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Okey dan, in ieder geval alvast bedankt. Vooral die prijs kwaliteitsverhouding sprak mij wel aan. Van de A-merken is dit volgens mij 1 van de "goedkopere" Full-HD tv's. Bovendien vind ook ik het design heel erg mooi. Ook op kieskeurig zie je bovenmatig goede punten. Dus nogmaals bedankt!

    Edit: Weet iemand trouwens het verschil tussen de M86 en de M87? Zover ik kan zien alleen een zilver randje aan de onderkant van het scherm?
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2007
  5. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    heb sinds vandaag een comonent kabel maar zitten 6 stekkers aan moet je die allemaal aansluiten op je tv...
     
  6. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee,
    Die gele niet.
    En wit en rood kunnen in je versterker of dolby surround of TV.. wat je wilt.
     
  7. Coolsnarf

    Coolsnarf Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Je weet het dus blijkbaar zelf al :9. Dat randje is het enige verschil tussen de tv's ;)
     
  8. Consumer

    Consumer Owned...

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    LG 26LC51
    (2007 model)
    [​IMG]
    €469 bij de Mediamarkt Utrecht.
     
  10. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt de Le26R71 van Samsung nu ook voor die prijs. Die vind ik een stuk beter en ook mooier.
    Als ik mijn LE26R71 als monitor wil gebruiken voor mijn nieuwe pc kan ik dan een HDMI kabel gebruiken om hem aan te sluiten of moet ik een andere kabel hebben?
     
  11. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Holyshit lol! Pioneer staat er niet eens tussen.

    Ik game idd op een Pioneer PDP-428XD Plasma. LCD biedt wat mij betreft echt een bagger kwaliteit. Kleuren zijn een drama om nog maar over contrast te zwijgen (de PDP-428XD heeft een contrast van 16.000 staat tot 1). Meeste vrienden van mij hebben allemaal een LCD TV en als ik ze dan vertel wat ik van LCD vind gaan ze meestal lachen....tot zij de Pioneer Plasma zien en dan snappen ze wat ik bedoel. LCD :lol:

    En de verhalen over inbranden en/of een korte levensduur behoren tot het verleden.
     
  12. phex

    phex Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb Philips gebeld, en ik moet een DVI naar YPbPr converter erbij hebben,

    maar welk type DVI ingang het was kon de beste meneer mij niet melden...

    Nu heb ik hier een Screenshot van de handleiding (waar het type overigens ook niet instaat) misschien kan iemand hier de ingang herkennen? De TV is een 26PF3320/10, misschien is er iemand met dezelfde TV?

    [​IMG]
     
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal links DVI IN.

    LCD is stukker scherper, gebruikt minder stroom en brandt niet in.
    Jouw Plasma doet 16000:1 contrast in donkere scenes maar in lichte scenes is een ander verhaal dan is het ongeveer 800:1.
    Een gemiddeld LCD doet misschien maar 1200:1 (statisch) contrast maar doet wel in ieder geval dan 1200:1.
    Trouwens beweren dat er geen burn in bestaat is net zoiets als dat Al Sahaf (ja de minister van informatie van Irak) zei dat er geen Amerikanen in Irak waren terwijl je M1A2 Abrams in de achtergrond zag rijden. Burn in is een feit zelfs met de nieuwste Plasma's (zelfs met Plasma 2.0).
    Het zit in de techniek, want de Plasma cellen (geïoniseerd gas meestal neon of een neon met helium mengsel) worden verhit om beeld te kunnen geven en bij langduring dezelfde kleur weer te geven brandt het in.
    Denk bijvoorbeeld aan een heet voorwerp, des te langer je het aanraakt des te heter het aanvoelt.
    Ondanks het inbranden is de levensduur net zolang bij Plasma als bij LCD (een LED LCD gaat wel langer mee).

    Trouwens het beste te koop op dit moment zijn de nieuwe LED LCD's van Samsung deze hebben een 100.000:1 (statisch) contrast of 500.000:1 dynamisch contrast.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2007
  14. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    ROFL!
    Wat een gelul man. LCD haalt bij lange na niet de scherpte die plasma`s halen. LCD is inverieur aan plasma. Inbranden gebeurd niet meer omdat er nu Orbiter functie`s inzitten, deze is alleen merkbaar in SD, in HD valt het niet eens op. LCD is goedkope troep.
    Het stukje over dat de plasma het zou laten afweten qua contrast in lichte scene`s is al helemaal hilarisch, het is juist andersom. De Pioneers hebben juist wat meer moeite met de donkere, lees schaduw, contrast scene`s. Dit terwijl de zwart waardes ongekent zijn bij de Kuro schermen. Black = Black, vandaar ook de naam Kuro. En hoe meer zwart je kan bereiken hoe meer kleur je eruit kan halen. Want hoe maak je ook alweer zwart...?.....

    Panasonic heeft overigens zijn nieuwste generatie ook al klaar en die bieden een levensduur van 42 jaar. Ik haalde de levensduur alleen maar aan omdat dat veelal als tegen-argument gebruikt wordt ten opzicht van Plasma.

    Wil je HD-kwaliteit voor een betaalbare prijs, dan is LCD je vriend.

    Wil je echter super kwaliteit en heb je daar wat voor over, dan is plasma jou chicka ;)
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja sommige mensen gaan ver om hun aankoop te verdedigen.
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Die DVI ingang is volgens mij van het type Dual Link DVI-D, Kan alleen niet de exacte puntjes zien. Maar dat plusje wil volgens mij zeggen dat er ook een vga kabel in past.
     
  17. Coolsnarf

    Coolsnarf Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou????? vertel...... (Ik zou zeggen door het scherm uit te zetten:9)
     
  18. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net mijn LE32R82B opgehaald en echt super kwaliteit. Ik zal morgen foto's posten, de batterijen waren op van de camera. Maar ik zit wel met 1 ding, als de tv van zwart naar wit veranderd snel dan zie je soms kleine rode puntjes hoe kan dit?
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb van beide veel modellen naast elkaar aan het werk gezien en hij heeft gewoon gelijk :thumbs:
     
  20. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb vorige week voor het eest ook een plasma in HD ready (nouja, ik blijf het bijna-HD vinden) op 1024x768 aan het werk gezien. Zo'n Pioneer 42V70 scherm of iets in die richting?

    Geen AAA top-model, maar zeker ook niet verkeerd. Ik moet zeggen dat het er allemaal zeer goed uitzag. Veel diepte in kleur, contrast, en ik miste niet eens echt scherpte. Toch vond ik het niet spectaculair beter dan mijn crappy B kwaliteit lcd HDTV van 2 jaar oud (wat toen al gebaseerd was op een een B kwaliteit Samsung paneel). Anyway, plasma is prachtig maar een goede LCD ook volgens mij. Vooral in Full HD sta ik af en toe echt perplex bij een goede bluray of hd-dvd bron.

    Ik wilde voor een full hd plasma gaan, maar ivm prijsstelling en een zeer toffe aktie in oktober/november waarbij je bij een full hd Sony Bravia lcd tv of beamer een PS3 gratis krijgt, is mijn focus verschoven naar de Sony 40W2000. Ik hoor hier ook zeer goede verhalen over en in deze aktie is hij natuurlijk helemaal zéér interessant! Onslaught en andere kenners, wat vinden jullie van deze tv?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina