1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Elite [deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 sep 2007.

  1. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Dus er is geen verschil tussen een ELITE en een Premium? want ze maken allebei redelijk veel geluid:D
     
  2. SqueakyClean

    SqueakyClean Jobbie

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk zijn er wel verschillen... En hele belangrijke verschillen ook nog! :)

    De Elite heeft nl:

    -Een extra heatsink voor de GPU
    -Epoxy rond de GPU en CPU

    Deze twee verschillen zorgen voor een kleinere kans op 3RRoD, dus wel aardig belangrijk, toch? :)
     
  3. Presto

    Presto Xbox Elite

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Met zo'n zwarte elite wil ik eigenlijk ook een zwarte wireless networking adapter maar die is schijnbaar niet gemaakt!
     
  4. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou toch zweren dat ik hier heb gelezen dat de elite geen extra heatsink had...

    Maar ja aan de ene kant denk ik waarom zou ik een elite kopen met een 55 cm tv.

    Tja misschien een keer een nieuwe tv...

    Heb nu roughly €2000,- voor zelfgebruik. (dvd/games)

    (geen patsen, gewoon 10 weken vakantiewerkgeld :) )
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2007
  5. 2 euro

    2 euro Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus sinds maandag deze week een elite en gisteren voor het eerst een vastloper gehad na nog geen 2 uurtjes spelen. Hij staat rechtop naast de tv, er komt dus genoeg lucht bij. Moet ik me nu eigenlijk zorgen gaan maken?
    De premium die ik eerst had begon ook eerst met vastlopers voordat ie dood ging.

    Zou dit een reden zijn om hem nu al proberen te ruilen in de winkel?
    Ik dacht dat je binnen 2 weken de console gewoon kon ruilen in de winkel als ie defect blijkt te zijn.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2007
  6. Simba

    Simba Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je hem binnen 2 weken kunt ruilen hangt af van het beleid van de winkel. Je kunt het altijd proberen... nee heb je, ja kun je krijgen.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Maar als ik het goed begrijp geld dit niet meer... want aangezien BenQ dus ook veel krassen maakt zelfs bij de Elite. :'-(
    [​IMG]

    Was namelijk van plan om dit weekend ook maar eens zo'n zwarte doos te halen.
     
  8. 2 euro

    2 euro Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dus niet of ik nu na 1 vastloper met mijn Elite terug moet gaan naar Bart Smit.

    Ik heb 3 Premiums gehad, 1ste ging dood na veel vastlopers, 2de maakte krassen en de derde had ik na al de teleurstellingen verkocht.

    Ik had dus eigenlijk gehoopt op meer geluk met de Elite.

    Moet ik terug gaan of gewoon doorspelen en hopen dat het goed gaat?
     
  9. 2 euro

    2 euro Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0

    Nog geen last van krassen gehad, alleen 1 vastloper, verder lijkt ie meer lawaai te maken dan de Premiums die ik gehad heb.
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ok, thanks voor het snelle antwoorden! Maar ik moet dus wel in de winkel vragen naar een Elite met BenQ drive, want die andere zijn bagger dat haal ik uit bovenstaande afbeelding.
     
  11. 2 euro

    2 euro Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0

    Zit BenQ niet in alle Elite's? Trouwens geen idee of die geen krassen maken.
    Ik maak me dit moment meer zorgen over die ene vastloper die ik heb gehad, zo begon het met mijn Premium namelijk ook.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hehe naja weet ik ook niet, volgens mij staat er in de beginpost dat er allemaal spul in de Elite zit wat ook in de Premium's/Cores word gebruikt. Dus dan ga ik er vanuit dat ook die drives allemaal verschillend weer zijn, wat ik nog steeds een iets erg raars vind.

    Maargoed ik hoop niet voor je dat je veel problemen krijgt met de Elite, voor mezelf trouwens ook niet aankomend weekend. :eek:
     
  13. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    In mijn elite zit een Hitachi (die vanochtend overleden is :mad:) Elite werkt verder prima alleen mn dvd-drive doet nix meer.
     
  14. Simba

    Simba Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je van een aantal zaken moet laten afhangen:

    1. Heb je een stille Elite (dus een met een stille fan)?
    2. Welke DVD drive zit er in. Is het stille of luidruchtig?
    3. Hoe presteert de Elite verder (gevoelsmatig)?
    4. Ben je tevreden met jouw huidige Elite (muv de eerste vastloper of zijn er meer)?

    Weet wel, het omruilen garandeert niet dat de nieuwe ook niet vastloopt of krassen maakt of stil is. En we weten dat Xbox niet uitblinkt in stabiliteit. Tijd zal hem leren of de verbeteringen daadwerkelijk ook tot een meer stabiele xbox leiden.

    Ik heb een elite met Benq drive. Drive is niet erg stil, iets stiller dan mijn vorige premiums (ik heb er 4 gehad, allemaal mogen omruilen. Drives Hitachi en Samsung Drive). De console zelf is veel stiller dan mijn vorige premiums. Vergeleken met mijn PS3 maakt de Elite beduidend meer lawaai. Ik zal mijn Elite zeker niet als DVD speler willen gebruiken voor afspelen van films. Afgelopen maandag gekocht, dus nog erg kort in bezit, maar geen vastloper of bekraste DVD. Lot nummer 0727, TEAM FDOU. Fabricatie datum 2-7-2007.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2007
  15. 2 euro

    2 euro Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    [​IMG]


    Zo staat mijn Elite dus opgesteld, krijgt dus genoeg lucht lijkt me.
    Lijkt me dus sterk dat ie vastliep door oververhitting oid want echt warm is het hier nu ook weer niet.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2007
  16. 2 euro

    2 euro Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0

    Op de doos staat 0726, week 26, 2007???

    1. Maakt heel veel lawaai, blijkbaar is dat de fan dus.
    2. BenQ. Verschil met of zonder DVD erin is me nog niet opgevallen, hij maakt sowieso veel lawaai.
    3. Op lawaai en vastloper na goed.
    4. Zie antwoord 3
     
  17. 2 euro

    2 euro Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is balen, kan je 'm ruilen in de winkel of moet je hem terugsturen?
    Ik denk dat ik nog een paar dagen wacht, als ik meer vastlopers krijg maar even bellen met Bart Smit of Microsoft.
     
  18. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet hem opsturen naar Microsoft. Gaat op zn hoogst 25 werkdagen duren :mad:
     
  19. Simba

    Simba Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Fabricatie datum bevindt zich op de achterkant van jouw console. Mocht je het omruilen dan kun je deze ook bekijken zonder dat doos open moet. Er zit namenlijk boven op jouw doos een 'klepje'. Deze kun je voorzichtig omhoog werken. Daarna een beetje tegen de zijkant duwen zodat de gegevens van serienummer en fabricatiedatum via klepje zichtbaar zijn.

    Ik heb jouw opstelling bekeken. Is het niet handiger/veiliger om jouw xbox op een aparte tafeltje te zetten? Ik weet niet of je jouw handen op jouw bureau laat rusten als je aan het gamen bent, maar volgens mij is de kans best groot dat je dan tegen jouw bureau stoot. Ik heb ook mijn xbox verticaal staan in de woonkamer. Ik zit er 4 meter vanaf als ik aan het gamen ben. Dus kans is zeer klein dat ik er tegen aan stoot.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2007
  20. 2 euro

    2 euro Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit 5 cm tussen mijn bureau en de tvkast waar de Elite op staat, bureau raakt dus nooit de tv kast en gamen doe ik ook altijd vanaf een stoel, nooit vanachter mijn bureau.
     

Deel Deze Pagina