De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Om dus dat fabeltje van scherpte even recht te zetten: er zijn zowel HD ready schermen plasma en schermen en full HD plasma schermen van o.a. pioneer en panasonic, wat de top merken van plasma schermen zijn. En deze behoren wel tot de AAA modellen, zelfs hun hd ready schermen.
    Ze zijn wel prijzig maar daarom zijn het dus ook AAA modellen!

    lees hier even wat reviews op de volgene site:
    http://www.areadvd.de/

    edit: je kunt geen links naar de reviews geven (hardware => TVs und Flachbildschirme)

    LCD heeft zeker voordelen maar om nu te zeggen de je een 2 jaar oude samsung vergelijkt met zo'n top modellen? =(

    Die sony is prijs-kwaliteit heel goed als je full hd noodzakelijk vind, maar zal qua kleur, zwartweergave, contrast niet in de buurt komen van bovenstaande schermen.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2007
  2. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    antwoord graag ?
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Om ook weer even wat recht te zetten; ik gaf aan dat het beeld niet spectaculair beter was. Vooral met gewone tv uitzendingen. Het zag er allemaal beter uit natuurlijk, maar zeker niet wereldschokkend. Ook bij weergave van een WMV-HD docu (over het coral reef) vond ik niet dat het er vele malen beter uitzag dan op mijn tv. Het beeld had wat meer diepte en contrast, maar ook bij mij thuis vind ik HD materiaal er bij tijd en wijle heel mooi uitzien.

    Ik heb het typenummer van die plasma niet helemaal goed, het was volgens mij een Viera type, niet het top of the line, maar een voorganger daarvan. 42 inch in iedergeval. En hij kostte bij de MM na 10% extra korting iets van 920,-.

    Kan iemand me dan een full HD plasma van zo'n 40" of 42" aanbevelen welke rond de 1000-1500 kost? Die zijn er nog niet volgens mij, toch?

    /edit: zie ik nu dat deze pana full HD nog maar 999,- kost bij Redcoon? Of toch weer geen full HD? Ze adverteren ook weer met HD Ready voor dat scherm :D
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Videokaart moet dan wel DVI-I (Digitaal) of DVI-D ondersteunen.
    Alleen is de Samsung behoorlijk kieskeurig wat betreft de resolutie en aantal Hz.

    Heb even naar mijn LE32R71B gekeken maar kan niets ontdekken.

    Hoever zit je eigenlijk van LCD om dit te kunnen zien ????
     
  5. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    zo een 1,5 meter, het lijke dan net even luie pixels alleen dan heel snel komen ze en gaan ze weer, dit is alleen bij donkere beelden die dan licht worden. heel raar en ik heb het eigenlijk alleen kunnen zien bij de 360 de rest heb ik nog niet geprobeerd.

    Edit: ik heb mijn 360 via VGA aangesloten en bij VGA geeft hij wel die rode puntjes weer maar als ik via component aansluit doet die dit niet. Ik heb gewoon zo een officiele 360vga kabel en nooit dit gehad op eerdere schermen. Ligt het misschien aan de instellingen? te hoge contrast of iets dergelijks?

    Edit2: ik heb me de tv als tweede beeldscherm op me pc aangesloten, hetzelfde filmpje afgedraaid en ook daar zijn geen rode pixels te bekennen

    edit: 3: ik heb er een fototje van kunnen maken: [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2007
  6. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Daar wil ik ook wel meer van weten! Ik wil wel een gratis PS3 en me pa en ma zoeken toch nog een nieuwe tv :9
     
  7. garincha

    garincha Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de 40W2000 en kan niets anders zeggen dan dat ik er dik tevreden over ben. Je moet alleen wel bedenken dat FullHD enkel over HDMI kan (Kan ook over VGA, maar de kleuren zijn dan zoveel minder mooi /mijn mening). Over component accepteert de tv het niet.
    Maar prachtig beeld en totaal geen problemen mee. :thumbs:

    Owja, de 40W3000 is de opvolger geloof ik. Maar die zal wel weer een stukje duurder zijn ATM. Ik ben niet zo op de hoogte van de prijzen, want het is ook alweer een dik half jaar geleden.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die rode pixels heb ik 1 keer gezien en dat was bij mijn 2e LCD bij de MM.
    De 1e had een wazige groene vlek achter het glas en de 2e had deze rode pixels in beeld.
    Voordat ik de 2e LCD mee kreeg wilde de medewerker eerst de LCD controlleren.
    Deze LCD werd meteen terug gestuurd naar Samsung.

    De 3e LCD werkt nu al weer >1 jaar zonder problemen.

    Ik zou deze LCD meteen omruilen.

    De prijzen kunnen behoorlijk verschillen.
    Bij Goedkopen.nl kost die nu € 1444
     
  9. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee bedankt, ik zal contact opnemen dan met samsung
     
  10. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Zaterdag 29 september 2007 - Sinds afgelopen week bieden verschillende (game)winkels de nieuwe langverwachte versie van de Xbox 360 Premium aan, mét HDMI aansluiting. Het gaat om de Xbox 360 Premium Halo 3 bundel, waarin een (witte) Xbox 360 Premium console en de game Halo 3 zit. Of de hardware problemen in deze nieuwe versie ook meteen zijn opgelost, is helaas onbekend.

    Daarnast bevatten eerder ook de Xbox 360 Elite en de Halo 3 Editie van de Xbox 360 al een HDMI aansluiting. Je kunt op de achterkant van de doos eenvoudig zien of het het nieuwe type van de Xbox 360 betreft, hierop staat namelijk aangegeven of de console een HDMI poort bevat.



    Ik heb mijn xbox ongeveer 5-6maanden geleden gehaald (de saints row bundel) nu vroeg ik me af aangezien ik morgen een nieuwe LCD ga kopen. Kan ik mijn xbox wel met HDMI op mijn nieuwe lcd aansluiten? en heb ik dan nog aparte kabels nodig?
     
  11. Shizzel

    Shizzel Guest

    Heb je het artikel uberhaupt gelezen? Denk je echt dat als er staat dat een nieuwe bundel sinds vorige week in de winkels ligt, jouw 6 maanden oude 360 dezelfde is? Think again.

    Je kan je 360 dus niet met HDMI aansluiten, wel met Component of VGA. Als je een Premium pakket hebt gekocht, heb je al een component kabel.
     
  12. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Oksorry hoor.. ik ben nogal ''noob'' hierin

    maar kan je via die component dan wel mooie beeldkwaliteit krijgen?
    Is het het geld dan wel waard een LCD te kopen speciaal voor mijn 360? of kan ikdan netzogoed mijn kleuren tv houden?

    en heeft iemand ervaring met de >> Product: Samsung LE26R82 ??
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je de 1e keer de Xbox360 aanzet via Component dan loopt je het water uit de mond.
    Er gaat een hele nieuwe game-wereld voor je open.

    De LE26R81B is een perfecte LCD voor de Xbox360.

    De meeste gebruikers hebben hier een R71 (oud model) of R81 (nieuw model) in huis ;)
     
  14. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje geleden heeft iemand hier deze full hd van panasonic gevonden.
    http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1262464_l6/index.html
    Er is ook nog een tweede versie, weet niet wat het verschil is.

    Deze had hij volgens mij rond de 1500 euro gevonden en is wel een heel goede koop.
    Op de site die ik hiervoor al eens opgegeven heb staat er een review over dit scherm:
    http://www.areadvd.de/

    Het scherm dat jij op geeft van redcoon is HD ready met 1080p beeldverwerking.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2007
  15. _DM_

    _DM_ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de Samsung LE26R82B gekocht (Hd ready). Mooi ding :)
    Gisteren ook een Xbox elite aangeschaft en aangesloten middels HDMI.
    Maar ik ben nog een leek in het hele HD gebeuren dus even een vraagje:

    Bij HDTV settings heb ik hem op 720p staan. Er staat ook nog een optie 1080i bij. Is deze optie alleen voor full HD of kan ik die ook inschakelen? Al laatst staat er de optie 1080p bij, maar deze kan ik niet selecteren. Klopt dat? :)
     
  16. Shizzel

    Shizzel Guest

    Jep, 1080i is interlaced, dus dan worden eerst de oneven lijntjes van het scherm afgebeeld, en daarna de even (of vice versa), waardoor je bij sommige spellen een raar effect krijgt (volgensmij de beginpost te zien).
    De beste keus is dus 720p, hierbij wordt het beeld steeds in één keer aangemaakt, en heb je dus eigenlijk geen last daarvan.
    Je kan 1080p niet selecteren omdat dat Full-HD is, en dat kan je LCD niet aan. Zelfs al kon je LCD het aan, Full-HD is op 26" niet nodig en naar mijn weten ook niet mogelijk.
    Vanaf 37" wordt Full-HD pas interessant.

    Veel plezier met je LCD alvast!
     
  17. _DM_

    _DM_ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel voor je antwoord :)
    En ik ga er zeker met plezier aan beleven ja :D
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan hoef ik niets meer te zeggen.
     
  19. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey allemaal,

    Ik heb nu Digitenne van KPN aangesloten op me HDTV (le32R71B) en ik vind het echt niet scherp,lijkt wel gewoon coaxiaal. Wat doe ik verkeerd en kan het dus mooier worden?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je bent helaas niet de enige !!
    De forums staan vol met slechte ervaringen met Digitenne!!

    1. Ik heb her en der op internet gelezen dat dit niet goed is en dat DVB-T van Digitenne/KPN niet goed samenwerkt met LCD tv's i.v.m. de lage bitrate. Klopt dit?

    2. Gisteren een LCD TV gekocht en ben toch wel erg geschrokken van de kwaliteit van het tv signaal. Op de oude trinitron was daar niks van te zien, maar dit vind ik echt te slecht voor woorden.

    3. Ik heb vorige week een LCD TV van Philips gekocht. De kwaliteit van KPN Digitale TV i.c.m. een LCD TV is schrikbarend slecht.

    Lees dit artikel op dvd.nl eens rustig door.
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=42&page=3
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina