Ik vertoon mijn rijtuig in aanbouw: Een Ogura Clutch special Z350.
Eerst motorblok inbouwen en nog wat bijwerken tot alles vol is in het vooronder.
Wat reservoirs, radiator en veerpoten en spaghetti uitlaatspruitstuk, etc.
En ik maak een Ogura clutch fantasie design, Dus geen echte replica, maar wel met replica OCR stickers.
Die groene paddestoel luchtfilter( ik vermoed dat het een luchtfilter is) heb ik al voor elkaar en ook de radiator met vuldop.
Plaatjes verversing binnenkort.
Verversing:
Het motorblok is klaar. Stabilisator-stang moet denk ik wat smaller. Uitlaatbochten en air-intake filter en -buis, olievuldop, oliepeilstok gemonteerd.
Koelradiator "racy" aluminium wit/grijs/blauw gemaakt in plaats van gewoon zwart.
klemmetjes op de radiator geplakt; die driehoekjes met rondje erop. Moeten nog naar voren op radiator geschoven worden en vastgeschroefd aan voorkant auto.
Nee he, ontluchtingsslang radiator is niet blauw maar groen en komt uit de zijkant van de vulopening.
*Wat opvallend is en wat ik niet verwachtte was: door de air-intakebuis halverwege boven de uitlaatbochten te plakken er een soort diepte werking effect komt. Bescheiden 3D-effect dus.
Op het dak een kopie van de uitlaatbochten voor een beter zicht hoe die eruit zien. Ik vind de lasnaden goed gelukt al zeg ik het zelf.
Ik wil eigenlijk kijken of ik een gloeiend hete uitlaat kan suggereren door wat rood wit/geel gradients erin te plakken. Ik denk niet dat het staat. Toch maar proberen.
En ik zie net dat er nog plaats is voor een kleine turbo, nog ff verder knutselen. Dit is leuk motorblokje bouwen net Lego. Het zal technisch niet helemaal kloppen maar het gaat om de suggestie net als goochelen..
Nu alleen nog de eigen gemaakte sticker van "Ogura clutch" , "Yuke's Future media creators" en "Yokomo" plakken op juiste plekken op een mooi D1 drift design.
Roze (tijdelijke) stip is handige truc om de linker en rechter-uitlaatlayers uit elkaar te houden tijdens bewerken(copy, rotate, size etc om de uitlaat te kunnen spiegelen voor de rechterzijde. Simpel x-as naar negatief gaat niet als layer groep om te kunnen spiegelen) Makkelijk omdat de vormen erg op elkaar lijken.
En ik weet dat ik wat gesmokkeld heb met de plaats van de onderdelen, maar dat is om het motorblok wat meer ruimte te geven zodat het niet te priegelig wordt.
Dit zijn nu al dik over de 500 layers!
Laatst bewerkt: 4 okt 2007