leeftijd gamer

Discussie in 'Algemeen' gestart door abruzzese, 30 sep 2007.

  1. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf ben 44 jaar en game af en toe op een playstation 2.
    Maar de drang naar een nieuwe nextgen gameconsole te kopen zoals een Xbox 360 is er niet meer zoals vroeger.
    Heb vele generatie,s gameconsole,s gehad maar nu mijn leeftijd 44 jaar vind ik het een beetje kinderachtig aan het worden.
    Vooral als ik kijk naar mijn kennissenkring in mijn leeftijd heeft niemand een gameconsole , alleen die wat kinderen hebben dan.
    Ook de gelduitgave van games en console,s is zo ontzettend duur en kun je misschien nuttigere dingen voor kopen wat echt nodig is.
    Heb zelf geen kinderen en kan mij best wel voorstellen dat kinderen vanaf 12 jaar steeds meer gamen.
    Mag ik aan jullie vragen hoe je erover denkt als een ouder iemand van 40+ zich interreseert in games spelen ?
     
  2. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    als je niks beters te doen hebt waarom niet:p

    ik had zelf altijd in iemand in me lijst die 2 kinderen had, was vet lachen :p
     
  3. Towel

    Towel Guest

    Kijk het dilemma waar abruzzese over heeft gaat er juist om dat je wel wat beters te doen hebt op zon leeftijd. In ieder geval mijn mening: Je bent te oud voor spelletjes. Computer spelletjes zijn leuk als je jong bent maar volgens mij heb je als je ouder bent wel wat serieuzere zaken om aandacht aan te besteden. Dat is puur mijn visie hoor, ik weet nie of ik nog lang doorga met gamen.. Ben 19 jaar oud nu.
     
  4. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een pa van 81 en die gamed ook nog vrolijk met mij mee :p Shooters en sport
     
  5. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind eigenlijk dat niemand te oud is voor videogames. Ik zie de hele industrie dan ook als iets vergelijkbaars als films en boeken. En je hebt ook genoeg boeken die in feite alleen maar prikkelend zijn, maar geen daadwerkelijke informatie geven, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Harry Potter serie, die ook door vele volwassen mensen gelezen wordt. Het is entertainment, en zolang je je daarmee vermaakt, ben je in feite nooit te oud voor in mijn optiek. Wanneer je echter niet meer geniet van de spellen die je speelt, is het wel slim om te overwegen of je ermee wilt doorgaan.
     
  6. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Laat die man gamen, noem jij dan ff wat serieuze zaken op die hij moet doen dan? Hij mag toch zeker zelf weten hoe hij zijn vrije tijd invult, moet hij verplicht een boek lezen of naar saaie debatten kijken op tv omdat dat beter bij de leeftijd past??
     
  7. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    tsjonge, jonge, wat is dit voor een topic? Wat maakt het uit wat anderen er van denken? Bovendien zijn er genoeg " ouderen" met een 360. En met Live maakt het niets uit of je kennissen hebt die zo'n ding hebben. Online zijn er altijd mensen, ook van jou leeftijd. Volgens mij hadden de "oudjes" ook nog een thread hier op xbw...
     
  8. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Waarom zou je niet gamen op je 40ste? Omdat andere mensen vinden dat gamen voor jongeren is of kinderen.
    Je bent toch ook niet te oud om een film te kijken of een boek te lezen.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Aan gamen (of boeken, films, bordspelletjes, tikkertje, of wat dan ook) is geen leeftijd gebonden.
    Je moet gewoon doen wat je leuk vindt ;)

    Mensen richten zich in het leven veel te veel op wat andere mensen willen / wat 'normaal' gevonden wordt. =(

    Gewoon doen wat je zelf wilt! :b:
     
  10. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pa is 48, en heeft Abe's Oddyssee al 12x uitgespeeld 8)
    Heeft zelfs Gran Turismo uitgespeeld..
    Verschil tussen hem en mij is wel, dat ik best wel kick op graphics, waar hij gewoon nog steeds geniet van bovengenoemde spellen..
     
  11. McWraith72

    McWraith72 Who dares wins!!!

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word in november 35 en ik game al vanaf mijn 18e op console,s daarvoor gooide ik nog guldens in arcadekasten,ik heb me er altijd wel voor geinteresseerd en vind het nog steeds leuk.:)
     
  12. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Op www.oldskoolnl.nl zitten we met redelijk wat 'oudere gamers' Heel gezellig zonder al die Breezer drinkers.

    Ik game sinds me 10e en ben nu 28. En zo als het er nu naar uitziet zal ik er nog heel lang mee doorgaan.
     
  13. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Mario en Sonic waren voor kids, tegenwoordig zijn de games interactive films.
    Producers richten zich ook steeds vaker op een ouder publiek.

    Het beeld van de nerderige pyama dragende 15 jarige puber als "oudere gamer" is onderhand wel een beetje verdwenen.

    Komt bij, moet je als je de 40 gepasseerd bent je alleen maar met serieuze zaken bezig gaan houden?
    Ofwel na de 40, geen entertaiment meer.
    Wat een onzin, het is gewoon leuk tijdverdrijf net als een film of een boek. Zolang je maar geen 40 jarige gameverslaafde bent en daarnaast nog een leven hebt is er niks aan de hand.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2007
  14. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis volgens mij niet vreemd om als ouder persoon te gamen

    Speelde vaak Halo 2 met een 50 jarige texaan die soms even weg moest om zijn zoontje naar het skatepark te brenge :p echt toffe gast.
    En die speelde redelijk vaak.
     
  15. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    als je je er nog steeds mee vermaakt dan gewoon doorgaan mijn pa die gamet ook hij heeft mij er zelfs toe aan gezet\o/
     
  16. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf de topic starter ben heel erg tevreden met de mooie en duidelijke uitdrukkingen en benzelf daardoor meer mij twijfels ook kwijt.
    Twijfels ja daar zat ik ook mee maar nu weet ik zeker dat ik een Xbox 360 ga kopen.
    Alleen wacht ik nog wel even want ik heb het hele gerucht over de Ring of death gevolgd.
    Die machine kan gewoonweg niet die hete lucht kwijt en zo smelt dan ook bepaalde onderdelen en dat heet dan Ring of death.
    Ik weet nu dat er Xboxen 360 met HDMI aansluitingen ( witte premium uitvoering ) in de maak zijn en zelfs op de markt zijn verschenen.
    Hoop dat ze daar ook die 65 nanometer ( precessor ) erin hebben gestopt die zorgt dan weer voor minder hitte .
    En ook die belangrijke extra heatsink die zorgt voor hete lucht afvoer moet erin zitten.
    Dus een witte primium 20 GB / Extre heatsink / HDMI / 65 Ship
     
  17. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    www.oldskoolnl.nl
    Gamesite voor ''oudjes''.
    En volgens mij ben je er nooit te oud voor, zolang je je er maar mee vermaakt, het is IMO niet anders dan een boek lezenof film kijken.
     
  18. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad.....je bent nooit te oud om te gamen maar er zijn niet zo veel ouderen die gamen leuk vinden.....

    in mijn eigen familie ben ik de enisgte 30+ die aan gamen doet.....verder alleen nichtjes van 11 en 16.....

    en denk maar niet dat ikmij daar wat van aan trek....ik vind het leuk en das het belangrijkste.....als een ander het kinderachtig vind dan is dat hun probleem.....ik vind het kinderachtig om dat te zeggen , ieder zijn smaak....de een vind een bios leuk , de andere uit eten (wat ik dus zonde van mijn geld vind)
     
  19. hennk

    hennk Guest

    Kerel iedereen ouder dan 20 jaar die gamet is echt een no -life dan hoor je met je kinderen naar het zwembad te gaan, niet kansloos achter je xbox zitten, ga naar je vriendin ofzo stelletje raddraaiers

    /Mod als je niets te melden heb , zeg dan niets.....dit soort bijdrage's mag je achterwegen laten...
     
  20. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    En ga jij maar naar een ander forum een beetje zitten te spammen... Als je alleen maar zulke berichten wilt versturen kan je je beter niet aanmelden.

    Ik ben 13 en ik vind gamen heel vet vooral met me vrienden online...
     

Deel Deze Pagina