Mass Effect: Bioware's X360 RPG

Discussie in 'Algemeen' gestart door jellejelle, 4 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat op pagina 25.
     
  2. Consumer

    Consumer Owned...

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik die filmpjes zo bekijk wordt dit misschien wel het mooist uitziende spel tot nu toe gemaakt.
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Er is een nieuwe filmpje over de characters

    [gt]26086[/gt]
     
  4. XI Jptje NL XI

    XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad,zeker de mooiste van de Xbox360:thumbs:.Als het spel ook erg uitgebreid is met weide omgevingen, veel aanspassing mogelijkheden dan wordt het een Topper:b:
     
  5. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Stond er al een definitieve release date voor Mass Effect?
     
  6. FraHel

    FraHel Active Member

    Berichten:
    386
    Leuk Bevonden:
    59
    als het goed is 23 november
    staat op de officiele site
    klik
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Van het weekend eindelijk begonnen met het lezen van Mass Effect:Revelation (het boek).

    Want ik wil het uithebben voordat de game komt. En ik moet zeggen, het is een fucking goed verhaal.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Game Informer gives Mass Effect 9.75

    Game Informer has reviewed Mass Effect for the Xbox 360 and the news is good. In short, the magazine thinks Mass Effect is one of the best games ever made. In particular, the magazine lauds the game's storyline and compelling characters. The review praises the game, noting that it has a deep and rich universe easily on par with Star Wars, even noting that it is "the next big franchise for science fiction junkies to latch onto." More importantly, the review notes that Mass Effect represents "a huge step forward for video games" and that it "rings in a new age of interactive storytelling."

    The only downside of the game seems to be the combat, which is apparently hampered by balance problems and wonky AI. The review notes that the combat certainly isn't a deal breaker, and that it's still fun to play, but it's not quite on par with the grand universe present in the rest of the game.

    All in all, Game Informer gives it a 9.75. How exactly one equates a game's deficiencies to a value of 0.25 we don't know, but we're sure the team at BioWare is pretty damned pleased (as are their new overlords, no doubt). Keep an eye out for the full review in the latest issue of Game Informer.
     
  9. XI Jptje NL XI

    XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Had niet minder verwacht :).Wordt een erg mooi game.
     
  10. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gehoord dat de game maar 15-30 uur zal gaan duren, dit zou in de nieuwste editie van game informer staan in de vorm van een review... zal even zoeken of dit wel waar is, want dat is wel teleurstellend weinig vergeleken met andere games (oblivion, zelda, etc.)

    edit:

    Vindt net deze (oude) qoute:

     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2007
  11. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    mmm dan ben je in een maandje klaar, als je rekent op +/-90 uur.

    maar dan moet je ook alleen maar M.E. spelen, en dan minimaal 2 uur per dag :p

    edit:
    staat trouwens ook bij t stukje bij game informer: 18-30 hours, voor de main quest
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2007
  12. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Voor een week terug geleden Mass Effect gespeeld. Het zag er nogal korrelig uit. Het was dan wel de beta versie, en de game zou er mooier uit gaan moeten zien. Qua gameplay zit het wel goed :) Het speelt in ieder geval erg goed. De filmpjes zagen er alleen 10 keer beter uit als wat ik daar heb gespeeld.. dus dat viel een beetje tegen. Maar ik ga deze game zeker halen.

    Jammer dat ik bezig ben met de boeken van Halo, maar als ik daar mee klaar ben ook maar eens het boek van Mass Effect lezen. :)
     
  13. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    30-40 uur is al meer dan genoeg voor dit soort RPG. Ik was denk ik niet de enige die bij Kotor verschillende keren ben herbegonnen, gewoon om te zien hoe het is de game te doorlopen met een vrouw of een man, om nog maar te zwijgen over al die keuzes die je kon maken in gesprekken, in skillpoints, etc.

    fundamenteel verschil tussen oblivion en mass effect is dat ze je hier aan het lijntje houden, een dieper verhaal aanbieden, de keuze van je character veel invloed heeft op de game, maar dat je toch genoeg keuzes ingame kan maken. Morrowind was een brilliant spel, niks kan ertegen op. Oblivion is een ander verhaal, het is niet het vergelijken waard. In Oblivion mag je overal naartoe, maar het is allemaal erg magertjes en het heeft een aantal tekortkomingen die het spel verkloten. Een game als kotor is lineair en korter dan eender welke Elder Scrolls game, maar het is vele malen intenser, toegankelijker en leuker om te spelen IMO.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2007
  14. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi gezegt:thumbs:
     
  15. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0

    Zou ik de game kunnen uitspelen binnen 30-40 uur en heb ik alles gedaan, dan zal me dat wel wat tegenvallen... maar dit komt voornamelijk door het grote aantal planeten waar je naartoe kunt reizen (sommige hebben het zelfs over meer dan 100 planeten) en hoeveel je daar dan daadwerkelijk kunt doen... zoveel planeten en dan binnen 18-30 uur al klaar zijn?

    Maar goed, zoals de developer al zegt.. 30-40 uur voor de main quest, en dan nog eens 20-30 extra voor side missies... geen probleem, dat klinkt ideaal.
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies hoeveel planeten er in Mass Effect voorkomen, maar in Kotor kwamen er een stuk of 6, en toch kon je de game vrij snel uitspelen. De gebieden op bepaalde planeten waren niet bepaald groot te noemen.

    maar nogmaals, het draait hier rond character development, met nadruk op de gesprekken die je voert met talloze npc's. Als je in Kotor een speedrun doet ben je in 10 uren klaar, maar als je nieuwsgierig bent en houdt van roleplayen ben je makkelijk 30-40 uur bezig.
     
  17. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat ME ook veel replayability bied, meer dan Bioware's voorgaande spellen. Zo zijn er complete zijtakken aan verhaallijnen die je simpelweg mist door het maken van keuzes. Denk aan de romances als je een vrouw of man speelt, conflicten met de party members die je kiest (het schijnt dat als je Wrex als party member hebt je voor een nogal lompe keuze komt te staan), en het hele renegade/paragorn verhaal (goed/slecht, maar dan veel meer in de grijze gebieden) waar mensen anders tegen je aan gaan kijken en je conversatie keuzes veranderen.

    Speel je dus een 2de keer door het spel, maar maak je daar andere keuzes zul je weer veel nieuwe dingen tegenkomen. Verder unlock je 2 moeilijkere difficulties als je hem uitspeelt en zijn de classes behoorlijk verschillend wat ook weer voor veel replayabiltiy zorgt.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2007
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet zeggen dat ik hoop dat de game een wat meer open wereld heeft als Kotor. En dan heb ik het vooral plekken waar je kan gaan en staan. Dus werkelijke ingame kilometers.

    Ik haat het hele onzichtbare muur idee namelijk, vooral in een rpg.

    Verder lijkt deze game echt heel goed te gaan worden. Vooral het opwekken van emotie doormiddel van realistische conversatie mogelijkheden lijkt me erg tof gedaan.
     
  19. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, er zijn planeten met vrij open gebieden, kun je ook zien in sommige filmpjes. Daar speelt de mako ook een grote rol (6 wiels tank), die gebieden zouden gewoon te groot zijn om te voet te doen. Verwacht alleen niet dat elke planeet net zo'n groot gebied bevat als de complete map van oblivion.
     
  20. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar de gebieden in Mass Effect en voorgaande bioware games zijn wel vele malen gedetailleerder dan in Oblivion

    en voor iemand begint te zeuren dat ik alleen maar slechte dingen over oblivion heb te vertellen...de game heeft zijn goede punten, maar verbleekt ten opzichte van de andere delen in de serie ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina